Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, 2007. május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, 2007. május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó."— Előadás másolata:

1 „2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó

2 Állapotfelmérés Jelenlegi szabályozás  Alkotmány 61 §.  évi I. tv. Rttv.  évi C. tv. Eht.  évi II. tv. Stv.  évi LVIII. Grtv. Médiaszabályozási tárgy:  Lineáris szolgáltatások  Frekvencia elosztás  Írott sajtó  Elektronikus hírközlés „tüneti kezelés” Stratégia nélküli szabályozás Átfogó, konvergens Stratégiára épülő szabályozás

3 Koherens audiovizuális politika hiánya Médiaszabályozás átpolitizáltsága, a gazdasági szemlélet hiánya Intézményrendszer széttagoltsága Közszolgálati műsorszolgáltatás válsága Állami erőforrások szétforgácsolódása Az új médiapolitika szükségessége

4 Szempontok a médiapolitika újragondolásához kitágult, nemzetállami keretekben nem értelmezhető médiapiac horizontális és vertikális koncentrációs folyamatok erősödése a frekvenciaszűkösség relatív megszűnése a digitalizációval új és folyamatosan megújuló technológiai feltételek a műsorterjesztési platformok növekvő versenye a hagyományos médiaszabályozás és az átvitel szabályozásának kettéválasztása állami szerepvállalás csökkenése, az állami médiaszabályozás közszolgálati hír- és műsorszolgáltatásra korlátozása kereskedelmi médiaszabályozás versenyjogi jellegének erősítése

5 Az új médiapolitika céljai (Gazdasági célkitűzések) Az audiovizuális szektor versenyképességének fokozása A fogyasztói jólétet szolgáló verseny ösztönzése Az audiovizuális export növelése Átlátható viszonyok a műsorterjesztésben és a reklámpiacon Az állami források hatékony felhasználása A közszolgálati műsorszolgáltatás finanszírozásának hatékonysága Új, hatékonyabb finanszírozási struktúrák térnyerése A hazai beszállítói kör részesedésének növelése

6 Az új médiapolitika céljai (Kulturális és társadalmi célkitűzések) Az egyetemes és nemzeti kultúra megőrzése, ápolása A hazai gyártású tartalom részesedésének növelése Az archívumokban tárolt kulturális értékek használatának elősegítése Magas színvonalú alkotások létrejöttének, közvetítésének ösztönzése Kisebbségi kultúrák kiszolgálása, bemutatása Kulturális sokszínűség biztosítása A társadalmi nyilvánosság fenntartása Pártatlan, kiegyensúlyozott, minőségi tájékoztatás biztosítása A fogyasztói tudatosság szintjének emelése A véleménymonopóliumok kialakulásának megakadályozása A gyermekek védelme

7 Szabályozási reform Új területek szabályozása:  Digitális átállás  Műsorterjesztés Hagyományos televíziózás és rádiózás szabályozásának reformja közszolgálati kereskedelmi reklám

8 Átfogó média szabályozási reform Miniszterelnöki Hivatal Eszközrendszer: Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia Digitális átállás folyamatának felgyorsítása –Digitális Átállás Stratégia elkészítése, 1014/2007 (III. 13) Kormányhatározat –Dtv törvénytervezet

9 „Szabályozási ív” NAMS Tartalom: Média szabályozás Eszköz: Digitális átállás Digitális műsorterjesztésről szóló törvénytervezet Tartalom, Reklám, szponzoráció külön törvényekben Eszközrendszer: Tartalom és átvitel (frekvencia)együtt Intézményrendszer: Jövőkép: Egységes felügyeleti rendszer Új korszerű hatóság a konvergencia jegyében ORTT Jogi státusz

10 Elvárások a NAMS-al szemben Az audiovizuális szolgáltatásokkal összefüggő egységes és átfogó szempontrendszer Az Európai Unió jogforrásainak integrált megjelenítése Az állam szabályozói, fiskális, közpolitikai és tulajdonosi szerepének megváltozása Módszertani megalapozottság (KSaK) A „követendő nemzetközi gyakorlat” feldolgozása és beépítése a stratégiaalkotás folyamatába

11 Köszönöm a figyelmüket !


Letölteni ppt "„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, 2007. május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések