Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

nielsen közönségmérés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "nielsen közönségmérés"— Előadás másolata:

1 nielsen közönségmérés
TV piaci körkép 2014 nielsen közönségmérés

2 Tévénézésre fordított idő

3 Egy főre jutó napi tévénézési idő (perc/fő/nap)
2013 és 2014 egész év, egész nap, „Total TV” © Nielsen Közönségmérés 2014-ben a teljes népesség napi átlagban három perccel többet tévézett, mint egy évvel korábban.

4 Csatornatípusok közönségaránya
2013 és 2014 egész év, teljes lakosság, egész nap 2014 2013 © Nielsen Közönségmérés 2014 nyertesei az általános szórakoztató és a közszolgálati csatornák.

5 Közönség-összetétel vételi platform szerint
2013 és 2014 egész év, teljes lakosság, egész nap, „Total TV”, ADH% a legjobb vételi mód szerint © Nielsen Közönségmérés 2014-ben jelentősen erősödött a digitális kábel részesedése a nézőtáboron belül.

6 Televíziós Reklámok

7 TV Reklámok nézettsége 2014-BeN
2014 egész év, teljes lakosság, egész nap, minden szpotszinten mért csatorna Naponta 7,1 millió ember nézett TV-t. Ebből 6,5 millió látott reklámot. 45 mért csatorna A napi TV-nézési idő 289 perc. Ebből 26 perc reklámnézés. Egy néző naponta átlagosan 86 darab reklámot látott. © Nielsen Közönségmérés Az egy főre jutó reklámnézési idő a teljes tévénézési idő 9%-a volt.

8 Reklámok Megjelenésszáma évente
egész évek, egész nap, minden szpotszinten mért csatorna 32-37 mért csatorna 37-45 mért csatorna 44-49 mért csatorna 47 mért csatorna 47-49 mért csatorna © Nielsen Közönségmérés A televíziós reklámok megjelenésszáma 2010 óta folyamatosan növekszik.

9 Átlagos reklámhossz és hirdetésszám, 2014
2014 egész év, egész nap, minden szpotszinten mért csatorna Átlagos reklámhossz: 25,0 mp Megjelenésszám aránya hosszúság szerint Átlag: 7,0 db 1 szpot/blokk 2-5 szpot/blokk 6-10 szpot/blokk 11 vagy több szpot/blokk Reklámblokkok hirdetésszám alapján 30% 49% 6% 15% Összesített reklámidő: óra azaz 4,25 év © Nielsen Közönségmérés Egy hirdetés átlagosan 25 mp hosszú volt, egy reklámblokkban átlagosan 7 db reklám szerepelt.

10 Hirdetők és reklámfilmek 2014-BeN
2014 egész év, egész nap, minden szpotszinten mért csatorna Aktív hirdetők száma: 612 aktív márkák száma: 1 087 7 360 féle hirdetés került adásba, ebből 5 978 volt új reklámfilm. Egy reklámfilm átlagosan 728 alkalommal került adásba. © Nielsen Közönségmérés Az új reklámok 40%-a hétfőn jelent meg, a leggyakoribb hirdetés szer volt képernyőn.

11 Szektorok és termékosztályok 2014-BeN
2014 egész év, egész nap, minden szpotszinten mért csatorna Megjelenésszám szektorok szerint (Top 10) Megjelenésszám termékosztályok szerint (Top 10) 37 mért csatorna © Nielsen Közönségmérés A top 3 szektor a hirdetések 53%-át, a top 10 termékosztály a hirdetések 37%-át tette ki.

12 MEGJEGYZÉSEK: Időszak: 2014. január 1 – december 31.
Idősáv: egész nap (02-26h) Célcsoport: Total Individuals (4+) (Universe: 9 040 434 Cases: 2 535) Csatorna: Teljes TV nézési adatok esetén: Total TV Reklámok esetén: 49 érintett darab (ATV, AXN, CARTOON NETWORK, CBS REALITY, COMEDY CENTRAL, COOL, DISCOVERY CHANNEL, DISNEY CHANNEL, DUNA TV, DUNA WORLD, F+, FEM3, FILM CAFE, FILM MANIA, FILM+2, FOX, LifeNetwork, M1, M2, M3, MINIMAX, MTV (MUSIC TELEVISION), MUSIC CHANNEL, MUSICMIX, MUZSIKA TV, NAT GEO WILD, NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL, NICKELODEON, OzoneNetwork, PARAMOUNT, PRO4, RTL II, RTL KLUB, RTL+, SLAGER TV, SOROZAT+, SPEKTRUM, SPEKTRUM HOME, SPORT1, SPORT2, STORY4, STORY5, Super TV2, TV PAPRIKA, TV2, UNIVERSAL CHANNEL, VIASAT3, VIASAT6, VIVA) Reklám definíció: A Szpot adatbázis rögzítési alapelvei szerint reklámnak az minősül, ami „REKLÁM” nyitó- és zárószignál közti műsorelemként jelenik meg. Amennyiben a két reklámfilm közötti csatornaazonosító helyett hirdetés látszódik a képernyőn, akkor az is reklám. Reklám továbbá az is, amikor a képernyő sarkában látható óra alatt találkozunk egy hirdetéssel, valamint a műsorok közben megjelenő virtuális reklám is. A Szpot adatbázis ugyanakkor tartalmazza a „Fizetett politikai hirdetés” szignálok közötti megjelenéseket is, de nem foglalja magába sem a műsorszponzorációt, sem a „Vásárlási műsorablak” tartalmát.

13 A Nielsen Közönségmérésről
A Nielsen Közönségmérés Magyarországon egyedüliként foglalkozik műszeres közönségméréssel. A Nielsen Közönségmérés adatai egy független és átlátható rendszeren alapuló „közös valutát” biztosítanak naponta az ügynökségek, hirdetők és reklámidőt értékesítők számára. A cégünk által folytatott közönségmérés függetlenségét, szakmai megbízhatóságát és hitelességét több különböző, független értékelés és auditálás erősítette meg. A Nielsenről A Nielsen a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat; vezető piaci pozíciókban a marketing és fogyasztói információ mellett médiaadatok feltárásában, mint a televízió, online kutatás, mobil és más médiumok, szakvásárok, stb. A vállalat a világ több mint 100 országában aktív. Központja az USA-ban, New Yorkban és a hollandiai Diemenben található. További információkért kérjük, látogasson el honlapunkra: Kapcsolat: Nielsen Közönségmérés Kft. H Budapest, Hermina út Telefon: , Fax: internet:


Letölteni ppt "nielsen közönségmérés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések