Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI Dr. Balogh Virág Magyar Telekom.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI Dr. Balogh Virág Magyar Telekom."— Előadás másolata:

1 A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI Dr. Balogh Virág Magyar Telekom

2 2 1.Általános jogi keretek 2.„Tartalmi szabályok” - tisztességtelenség, összehasonlító reklám, ágazati előírások 3."Formai szabályok” - direkt marketing-szabályozás, adatvédelem 4.Felelősségi szabályok - ki felelős a jogsértésért? 5.Önszabályozás - OBA-ra vonatkozó új önszabályozási rendszer MIRŐL LESZ SZÓ? A digitális marketing jogi vonatkozásai

3 3 MIRŐL NEM LESZ SZÓ? A digitális marketing jogi vonatkozásai

4 4  Reklám-, fogyasztóvédelmi-, adatvédelmi szabályok  Az általános reklámjogi szabályok megfelelően alkalmazandóak  Speciális témák  Direkt marketing  Adatvédelem  Online behavioral advertising ÁLTALÁNOS JOGI KERETEK A digitális marketing jogi vonatkozásai

5 5 Klasszikus reklámokra vonatkozó előírások Cél: a hirdetés teljes, pontos, valós, tisztességes tartalma, reklámtilalmakon keresztül történő piaci beavatkozás  Egyes szektorok/reklámtartalmak tilalma  Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalma (ideértve a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatokat)  Összehasonlító reklámra vonatkozó szabályozás  Definíció: versenytárs közvetlenül/közvetve felismerhető  Közzététel feltételei TARTALMI ELŐÍRÁSOK I. A digitális marketing jogi vonatkozásai

6 6 Általános (horizontális) előírások Speciális (ágazati) előírások Pozitív előírások-Ágazati jogszabályokban Negatív előírásokTisztességtelenség tilalma Megtévesztés tilalma Reklámozás tilalma “Formai” reklámkorlátozások “Tartalmi” reklámkorlátozások TARTALMI ELŐÍRÁSOK II. A digitális marketing jogi vonatkozásai

7 7  Reklámtörvény  Reklámtilalmak/korlátozások  Fttv. (B2C kommunikáció)  Tisztességtelenség tilalma  Megtévesztés tilalma  Versenytörvény (B2C kommunikáció)  Megtévesztés tilalma  Összehasonlító reklám közzétételének feltételei TARTALMI ELŐÍRÁSOK III. A digitális marketing jogi vonatkozásai

8 8 Speciális ágazati előírások  Termék, szolgáltatás komplexitásától függően  Pénzügyi szolgáltatások  Távközlési szolgáltatások  Egészséggel összefüggő szolgáltatások TARTALMI ELŐÍRÁSOK IV. A digitális marketing jogi vonatkozásai

9 9 Szerkesztői tartalomnak álcázott reklám, burkolt reklám Cél: a kereskedelmi célú hirdetés és a szerkesztett tartalom fogyasztó általi szétválaszthatósága  Szerkesztői tartalom használata ellenszolgáltatás fejében úgy, hogy a tartalom reklám-jellege nem egyértelmű  Burkolt reklám: amely természetét tekintve megtéveszti a fogyasztókat, akkor is, ha nincs ellenszolgáltatás TARTALMI ELŐÍRÁSOK V. A digitális marketing jogi vonatkozásai

10 10  Native advertising? TARTALMI ELŐÍRÁSOK VI. A digitális marketing jogi vonatkozásai

11 11 Cél: a fogyasztó akarata határozza meg a hirdetés eljuttatásának tényét és jellegét  Direkt marketing  Reklámtörvény, Elektronikus kereskedelmi törvény  Opt-in vs. opt-out szabályozás  Kifejezett hozzájárulás fogalma és kötelezettsége FORMAI ELŐÍRÁSOK I. A digitális marketing jogi vonatkozásai

12 12  Adatvédelem  Személyes adat, mint az adatvédelmi jog központi eleme  Adatkezelés, adatfeldolgozás  Opt-in vs. opt-out szabályozás  Adatokhoz való hozzájutás  Előzetes hozzájárulás alapján ( )  Nyilvános adatbázisokból (telefon, postai út)  Előzetes hozzájárulással kapcsolatos előírások FORMAI ELŐÍRÁSOK II. A digitális marketing jogi vonatkozásai

13 13  Adatvédelem+ - promóciós játékok  Közzétételi kötelezettség  Részvételi/játékszabályzat  Adatszolgáltatással kapcsolatos adatvédelmi tájékoztató  Nyereményjáték szervezése csak abban az esetben, ha ténylegesen van nyeremény FORMAI ELŐÍRÁSOK III. A digitális marketing jogi vonatkozásai

14 14  Adatvédelem - az EU adatvédelmi reformja  Jelenlegi irányelvi szabályozás formai és tartalmi átalakítása  Rendeleti szabályozásra vonatkozó terv  Pszeudonim adatok fogalmának bevezetése  Profiling-ra vonatkozó szabályok  Joghatóságra vonatkozó szabályok szigorítása  Legújabb fejlemények – új Bizottság felállása FORMAI ELŐÍRÁSOK IV. A digitális marketing jogi vonatkozásai

15 15  Szerződéses felelősség vs. „közjogi” felelősség  Klaszikus reklámszabályok esetén: jellemzően a hirdető felelős, DE! kivételek a reklám megjelenítési módjával kapcsolatosan  Burkolt reklámtilalomra vonatkozó szabályok esetén: hirdető/média  Adatvédelmi szabályok esetén: adatkezelő FELELŐSSÉG A digitális marketing jogi vonatkozásai

16 16 ÖNSZABÁLYOZÁS A digitális marketing jogi vonatkozásai

17 17  Mit jelent az önszabályozás? – iparági szabályozás szabályozói részvétel nélkül  Online behavioral advertising: európai szintű önszabályozási rendszer (EDAA) – IAB részvétellel  AdChoices logó használatára vonatkozó előírások  Magyar rendszer: IAB és ÖRT együttműködési megállapodása ÖNSZABÁLYOZÁS A digitális marketing jogi vonatkozásai

18 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Dr. Balogh Virág Magyar Telekom


Letölteni ppt "A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI Dr. Balogh Virág Magyar Telekom."

Hasonló előadás


Google Hirdetések