Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP-2.2.3-07/2-2F-2008-0006 projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP-2.2.3-07/2-2F-2008-0006 projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési."— Előadás másolata:

1 A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP-2.2.3-07/2-2F-2008-0006 projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

2 A szakmacsoportos bizottságok létrehozásának célja: A partnerintézményi tapasztalatok, valamint a szakmai tudás bevonásának biztosítása a projekt szakmai eredményeinek létrehozásába.

3 A szakmacsoportos bizottságok feladata 1 : A meghatározott tartalmi fejlesztések létrehozása, illetve a szakmai eredmények megvitatása, a közösségi szolgáltatások és a tananyagfejlesztés eredményes megvalósításának elősegítése a projektben résztvevő szakképző partnerintézményekben, ennek érdekében az intézmény pedagógusainak bevonása.

4 A szakmacsoportos bizottságok feladata 2 :  az intézményekben az adott szakmacsoporthoz tartozó képzés jelenlegi helyzetének felmérése  közös modulrendszer kialakítása  tananyag- és módszertani fejlesztések  gyakorlati képzés fejlesztése  A szakmacsoportot érintő szakmai fejlesztések során a külső szakértők által elvégzett feladatok véleményezése, az elkészült anyagokhoz ajánlások megfogalmazása

5 Szakmacsoportos bizottságokhoz kapcsolódó képzés  A szakmai képzésben tanítók módszertani felkészültségének fejlesztése, a modern módszerek és tanulásszervezési eljárások használatbavételének elsajátítása: Képzés tervezett időpontja: 2009. I. félév Képzésben részt vesz: 60 fő

6 Szakmacsoportos bizottságokhoz kapcsolódó képzés  Pályaorientációs felelősök képzése (szakmacsoportonként minimum 1 fő): Képzés tervezett időpontja: 2009. II. félév és 2010 I. félév Képzésben részt vesz: 50 fő

7 HH és SNI tanulók fejlesztésére alakuló bizottságok:  Bizottság családpedagógiai és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerének kidolgozására, közös modulrendszer kialakítására Tagok létszáma: 11 fő  Bizottság az esélykülönbségeket csökkentő - a hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódó tanulók szakképzésbe történő visszatérésének, felzárkózásának és sikeres szakmához jutásának segítésére Tagok létszáma: 11 fő

8 HH és SNI tanulók fejlesztésére alakuló bizottságok: A bizottságok létrehozásának célja:  a családpedagógiai és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerének kidolgozása  esélykülönbségeket csökkentő - a hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódó tanulók szakképzésbe történő visszatérését, felzárkózását és sikeres szakmához jutását segítő speciális oktatási – nevelési és képzési igényeknek megfelelő programok fejlesztése  partnerintézményi tapasztalatok, valamint a szakmai tudás bevonásának biztosítása a projekt szakmai eredményeinek létrehozásába.

9 HH és SNI tanulók fejlesztésére alakuló bizottságok feladatai:  a lemorzsolódó tanulók számára egyéni, konzultációs tanulási rendszerű tanterv kidolgozása és próbaműködtetése a magas HH aránnyal rendelkező intézményekben  mentorálási rendszer folyamatainak kidolgozása  mentorok kiválasztási kritériumainak meghatározása  mentorok képzése  SNI szakképzés és integráció pedagógus- felkészítő füzetek kidolgozása: törvényi háttér, iratminták, intézményi eljárásrendek

10 Esélykülönbségeket csökkentő fejlesztési bizottság 1  Lemorzsolódás csökkentését segítő programok fejlesztése  speciális tananyagok fejlesztése  Információs rendszer alapjainak meghatározása a lemorzsolódott tanulók figyelemmel kísérésére  Pályaorientációs tanácsadás előkészítése, a rendszer megalapozása  Pályaválasztási, karrier-tanácsadási lehetőségek felmérése, összehangolása a TISZK szintjén  A területet érintő szakmai fejlesztések során a külső szakértők által elvégzett feladatok véleményezése

11 Esélykülönbségeket csökkentő fejlesztési bizottság 2  Az elkészült anyagokhoz ajánlások megfogalmazása: SNI tananyagfejlesztés, e tananyag fejlesztés A hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésére módszertani központ létrehozása Végzett tanulók közös nyomonkövetési rendszere Közös továbbtanulási, pályaválasztási és pályaorientációs rendszer kialakítása Kulcskompetenciák közös mérési- értékelési rendszerének létrehozása

12 Családpedagógia, családsegítő és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerét kidolgozó fejlesztési bizottság 1.  Közreműködés az ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanulók fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában megszüntetésében  Családpedagógiai, családsegítő és ifjúságvédelmi feladatok, tanácsadás TISZK szintű megtervezése, megszervezése, a működés ellenőrzése  Pszicho-szociális, közösségi funkciók fejlesztése  A területet érintő szakmai fejlesztések során a külső szakértők által elvégzett feladatok véleményezése

13 Családpedagógia, családsegítő és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerét kidolgozó fejlesztési bizottság 2. Az elkészült anyagokhoz ajánlások megfogalmazása különösen az alábbi területeken: Az iskola- és munkahelyválasztásban érdekeltek folyamatos tájékoztatási rendszerének kialakítása. A hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésére módszertani központ létrehozása Kulcskompetenciák közös mérési- értékelési rendszere Pszicho-szociális, közösségi funkciók fejlesztése

14 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP-2.2.3-07/2-2F-2008-0006 projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések