Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin."— Előadás másolata:

1

2 Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

3 Tartalom Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin MITS-EÖR megoldástérkép Portalógia

4  MITS-EÖR  Megfogalmazza a szolgáltató típusú, hatékony e- önkormányzat követelményeit: 1.a feladatok legszélesebb körét átfogó, integrált, a hatékony ügyintézést, ügyfél-kezelést, 2.a papíralapú működést felváltó elektronikus iratkezelést, 3.a munkafolyamat-kezelést (work-flow), 4.a hatékony gazdálkodást, az adatvagyon hasznosítását, 5.a döntéstámogatást, az önkormányzati tudás integrálását, 6.a tudás-bázis kiépítését, hasznosítását, és további feladatokat támogató önkormányzati információs rendszert, 7.valamint a korszerű, megbízható, költség-hatékony infokommunikációs infrastruktúrát. Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

5 Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban  MITS-EÖR megoldástérkép

6  Portalógia  Útban a második generációs oldalak felé:  1. generáció: van oldalunk, tegyünk rá valamit, dőljünk hátra!  Cél: legyen oldalunk, mert mindenkinek van! Jót tesz az idegenforgalomnak(?)  2. generáció: valamilyen strukturáltság, hivatalt követő felépítés.  Könnyű bővíthetőség, skálázhatóság, adatbázison nyugvó alapok  Nem prospektus, tájékoztató felület  Gyors, többnyelvű, átlátható  Visszacsatolást talán nézzük…  Ügyintézés: 1-2 szint: információ, letöltések korlátozott számban  Cél: adjunk valami képet a hivatalról, elektronizáljunk Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

7  Portalógia  Útban a harmadik generációs oldalak felé:  3. generáció: ügyintézzünk elektronikusan!  Tematikus egységek: pl.: idegenforgalom-kultúra, gazdaság, ügyintézés, tevékenységre vonatkozó adatok stb.  Cél: tehermentesítsük az ügyintézőt, feleljünk meg a törvényi kötelezettségeknek, termeljünk pénzt (nem csak bevállalós pályázatokkal)  Keressük meg az ügyfelet! (Hol van? Mit akar? -> visszacsatolások)  Optimalizáljuk az ügyfél tudását:  Nem látott még közigazgatást  Nem látott még internetet  Funkcionális analfabéta, nem azt látja, ami oda van írva, többszörös didaktikus visszacsatolás kell neki  Türelmetlen: „három egérkattintás” után feladja  Betárcsázós, ne flasheljünk neki!  Gondolkodjunk a fejével: nyomtatási funkció, keresés kulcsszóra, akadálymentesítés Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

8  Portalógia Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban Egyre több jogszabály a közigazgatási honlapokra:  KET X. fejezet,  193/2005. Korm. Rendelet az e-ügyintézésről,  195/2005. Korm. Rendelet a biztonságról,  évi XC. Tv. Az elektronikus információszabadságról.  E-info Tv:  Önkormányzati honlapon  Digitális formában  Bárki számára  Személyazonosítás nélkül  Korlátozásoktól mentesen  Ingyenesen Tesz közzé adatokat

9  Portalógia  Információk körének négy csoportja: 1.) Rendeletek nyilvánossága (részben abszolvált) 2.) Szervezeti, személyzeti adatok (10 feladatcsoport) 3.) Tevékenységre vonatkozó adatok (18 feladatcsoport: önálló tematikus egységként!) 4.) Gazdálkodási adatok (üvegzseb követelmények, máshol is!) –195/2005:30. § (1) Az elektronikus ügyintézés használatának könnyítése céljából az informatikai célrendszerek kialakítása során törekedni kell az egységes arculati és felhasználói felületi elemek használatára. Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

10  Portalógia  Ügytípus centrikus felület, ügyintéző centrikus felület helyett!  Mátrix felépítés ügytípus és ügyintéző nézetek keresztezésével! Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

11  Portalógia  Első klikkelés után az almenük közül választhat az ügyfél  Redundancia: pl.: az ügyintéző címe, a szükséges iratok, az ügyintézés helyszíne, időpontja stb. akár több almenüben is feltüntetésre kerülhet. Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

12  Portalógia Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

13  Portalógia Ki alkot ideális település portált?  aki a fenti szempontokat tartja  aki az ügyfélnek kedvez, magának is kedvez!  az elkergetett ügyfél visszabátorkodik! A kielégített ügyfél nem jön vissza!  Az ügyfél többnyire kérdez! Információéhes! Etessük meg, de ne tömjük!  hosszú távon az nyer, aki a valós életet virtuálisan le tudja képezni! A település valamennyi funkcióját (a közösségszervezéstől az e-közigazgatáson keresztül az e-businessig) létre tudja hozni a virtuális térben!  szervezési és nem pénzkérdés! Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

14  Portalógia Központi (kormányportál) rendezőelvek -Filozófia -Szerkezet és tartalom -Célközönség -Megjelenés -Online szövegek -Visszacsatolás -Felhasználóbarátság, eligazodást segítő opciók -Látogatottság, előtörténet, frissítés -Nyelv -Domainnév Dr. Budai Balázs Benjámin Front office a közigazgatásban

15 Dr. Budai Balázs Benjámin Köszönöm figyelmüket! Front office a közigazgatásban


Letölteni ppt "Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin."

Hasonló előadás


Google Hirdetések