Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK."— Előadás másolata:

1 A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK 2014 Pécs, 2014. agusztus 25-27

2 Kaposvári Egyetem Pedagógia Kar Állattudományi Kar Gazdaságtudományi Kar Művészeti Kar

3 Egyetemünkön folyó képzések: Állattudományi Kar Állattenyésztő mérnök BSc Mezőgazdasági mérnök BSc Növénytermesztő mérnök BSc Természetvédelmi mérnök BSc Lótenyésztő, lovassportszervező agrármérnök BSc Művészeti Kar Alkalmazott látványtervező BA Elektronikus ábrázolás BA Fotográfia BA Képi ábrázolás BA Mozgóképkultúra és médiaismeret BA Plasztikai ábrázolás BA Pedagógiai Kar Andragógia BA Gyógypedagógia BA Informatikus könyvtáros BA Kommunikáció és médiatudomány BA Magyar BA Nemzetközi tanulmányok BSc Óvodapedagógus BA Szabad bölcsészet BA Tanító BA Gazdaságtudományi Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök BSc Kereskedelem és marketing BA Pénzügy és számvitel BA Nemzetközi tanulmányok BSc

4 Hallgatói felkészültség 1- számfogalom, algebrai azonosságok 2- egyenletek megoldási módszerei 3- másodfokú függvény transzformációi 4- kifejezés előjele 5- paraméteres egyenlet 6- függvényjellemzés szemlélet alapján

5 Számítógépes matematika módszertan tantárgy tanításában alkalmazott módszerek differenciál és integrálszámítás (hagyományos út) Excel használattal (értéktáblázat készítés és ábrázolás diagrammal) GeoGebra (szemléltetés-ellenőrzés) Maple (szemléltetés- ellenőrzés) Maple TA (gyakorlás- vizsgáztatás)

6 Félelmi toplista Integrálás70% Terület meghatározása integrálással63% Függvényvizsgálat60% Térfogatszámítás integrálással17% Többváltozós szélsőérték13% Határérték10% Deriválás10% Cotangens, tangens3% Érintősík3% Monotonitás vizsgálat3% Sorok3% Teleszkópikus sor3% Függvény átlaga integrálszámítással3% Függvényábrázolás3% Saját felmérés alapján (2013)

7 A határérték meghatározása (BSc vagy BA képzésben) SOROZATOK esetében történhet : Tétel alapján: monoton+korlátos A határátmenet szabályai és nevezetes sorozatok határértékének alapján Algebrai azonosságon alapuló Analógiás módszerrel Hatványozás azonosságain alapuló Rendőr-elvvel SOROK ÖSSZEGE: Definíció alapján Nevezetes sorok határértékének alapján Függvény határértéke: Sorozatoknál tanultak alapján Szemlélet alapján

8 Elméleti összefoglaló

9 Hagyományos oktatási módszerek

10 Példa mértani sorra

11 Általánosan!!! A teleszkópikus sor

12 SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 7 (saját szerkesztés)

13 SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 8 (saját szerkesztés)

14 SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 9 (saját szerkesztés)

15 SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 10 (saját szerkesztés)

16 SOR ÖSSZEGE EXCELBEN Órai munka 11 (saját szerkesztés)

17 SOR MAPLE-vel Saját szerkesztés

18 Eredmények

19 Következtetés

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A sorok tanításáról a gazdaságtudományi alapképzésben Klingné Takács Anna Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Matematika és Fizika Tanszék MAFIOK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések