Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, 2008. január 18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, 2008. január 18."— Előadás másolata:

1 AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. A projektgazda Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Elődintézményei: Országos Közoktatási Intézet (OKI) Professzorok Háza Sulinova egyes részei Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM)

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az intézet állami feladatként ellátandó alaptevékenysége Kutatás, kutatásszervezés és elemzés Fejlesztés és innováció Oktatási szolgáltatás Kiemelt fejlesztések lebonyolítása Könyvtári és múzeumi tevékenység

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Új elemek az OFI munkájában I. Informatikai megújulás Új alapokra helyezett elektronikus kommunikáció E-learning, távoktatás és távmunka Korszerű tudásmenedzsment megoldások On-line rendezvényinformatikai támogatás Program-projekt-portfólió menedzsment rendszer Új szakmai arculat Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés II. Kutatás-fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban a „felhasználók”, az igénybevevők, partnerhálózat újraépítése Gyakorlat közeli projektek „Szakértői csapat” fiatalítása, újjászervezése Szakképzési projektek

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Új elemek az OFI munkájában Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés Kutatás – fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban: a „felhasználók”, az igénybevevők

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az OFI fejlesztő munkáját támogató hálózatok feladatai OFI kiemelt programjai megvalósításának segítése Új, hatékony disszemináció módszertan; a területi disszemináció erősítése (horizontális, vertikális) NFT és ÚMFT eredményei elfogadottságának növelése Reformorientált magatartás támogatása

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. OFI partnerek - hálózatok Partneriskolák, hazai és nemzetközi partnerszervezetek Felsőoktatáskutatási Hálózat TQM centerek, TQM irodák Szinergia – program – OFI - pontok; partnerkoordináció, szakértői klub; „távmunkás segítő”

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Társadalmi Megújulás Operatív Program 3. prioritás: a minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 3.1. A kompetencia alapú oktatás elterjedésének támogatása  századi közoktatás kiemelt projekt (Educatio Kht., OFI)  Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban (OFI, SZTE, MTA KI) 3.2. A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása  Új tanulási formák és rendszerek

9 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program

10 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.

11 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Calderoni Program Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség

12 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Köszönöm a figyelmet! Farkas Katalin főigazgató


Letölteni ppt "AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, 2008. január 18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések