Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TEHETSÉGNAP ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI ABAÚJSZÁNTÓ, 2014. 05. 22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TEHETSÉGNAP ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI ABAÚJSZÁNTÓ, 2014. 05. 22."— Előadás másolata:

1 TEHETSÉGNAP ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI ABAÚJSZÁNTÓ,

2 az oktatás kezdete Ilosvai Selymes Péter nevének felvétele Ilosvai Tehetséggondozó Alapítvány megalakulása Művészeti Iskola létrehozása Integrációs Iskola létrejötte ÖKO iskola Tagiskolák : Fony, Telkibánya Akkreditált Kiváló Tehetségpont Az iskola felújítása és bővítése Iskolánkról

3 Kiemelkedő képességet és odaadást mutató gyermek. A „tehetség”- köznapi értelemben átlagon felüli adottságot jelent:  az általános és a speciális iskolai képességekben,  az alkotó gondolkodásban,  valamely művészeti területen. A kiemelkedő képességeken kívül eredeti gondolkodást, kreativitást és a tevékenység iránti elkötelezettséget, motivációt feltételezi. Tehetséges gyermek

4 Tehetséggondozás = mindenkinek egyenlő fejlődési esély. Nincs nagyobb jogtalanság, mint a nem egyenlőket egyenlőként kezelni. (Mönks) Tehetséggondozás

5 A tehetséggondozás olyan pedagógiai, pszichológiai tevékenység, ami magába foglalja a tehetség felismerését, és a tehetség fejlesztését. Tehetséggondozás

6 1.A tehetség felismerése, azonosításának szükségessége:  iskolai és egyéb teljesítmények (régebbi, jelenlegi)  tanulmányi versenyek  véleménygyűjtés  tanári megfigyelés és jelölés  tehetséglisták  beszélgetések tapasztalatai  iskolai és egyéb rendezvényeken való szereplés  a kiváló képességek korai megnyilvánulásai  pszichológiai, lelki segítségnyújtás (hiányosság) Tehetségazonosítás az iskolában

7 2. Egyoldalú képességfejlesztés helyett komplex tehetségfejlesztés:  erős és gyenge oldal fejlesztése  megfelelő légkör biztosítása  szabadidős, lazító programok biztosítása Tehetséggondozás az iskolában

8 3. Táguló szervezeti keretek  Tanórán  tehetségfejlesztő tanítási módszerek alkalmazása: differenciálás, egyéni és csoportmunka, kooperatív tanulás, tanulási stílusok módszer, felfedező módszer, integrált oktatás, cselekvéses tanulás, számítógépes oktatás,  csoportbontások: képesség-és teljesítmény szerinti csoportosítás: osztályon belüli differenciálás, évfolyamon belül történő csoportbontás (6. és 8. évfolyamon, felmenőben az idegen nyelvet) Tehetséggondozás az iskolában

9  Tanórán kívüli foglalkozásokon  szakkörök  előkészítők (8. évfolyamon)  nyári táborok  úszásoktatás  pályázati keretekben különböző foglalkozások, műhelyek működtetése  egyéb: informatikai vizsgára és alapfokú nyelvvizsgára való felkészítés  ünnepeken, rendezvényeken való szereplés Tehetséggondozás az iskolában

10  Művészeti iskola 1.néptánc (kicsik és nagyok csoportja) általános iskolai kereteken belül alsóban 1 testnevelés órán 2.zeneoktatás (hegedű, gitár, citera, zongora) 3.színjátszás 4.képzőművészet Tehetséggondozás az iskolában

11 4. Az iskola és a család folyamatos együttműködése (szülői értekezletek, egyéni beszélgetések, családlátogatások) Terv: szülők iskolája 5. Hozzáértő, kreatív, tehetséges pedagógus (továbbképzések) 6. Megfelelő környezet és tárgyi feltételek (pályázatok) 7. Célok tisztázása, megfelelő motiváció (jutalmazások) Tehetséggondozás az iskolában

12 Ahogyan Ranschburg Jenő fogalmazza: - a család és társadalom értéket ad, - a tanár kapukat nyit, - a társak a katalizátorok. Tehetséggondozás az iskolában

13 5. Versenyfelkészítés  helyi tagozati szintű  körzeti, térségi (minden területen)  megyei (biológia, elsősegély nyújtó, sport)  országos (természetismeret) Tehetséggondozás az iskolában

14 Szervezeteink:  Tehetséggondozó Munkaközösség  Abaújszántó és Térsége Tehetségsegítő Tanács  Ilosvai Tehetséggondozó Alapítvány Emberi, anyagi erőforrások bevonása  Fenntartó  Pályázatok  Ilosvai Tehetséggondozó Alapítvány  Szülők  Pedagógusok  Partnerek Tehetséggondozás az iskolában

15 1.Elbeszélgetések: szülő-pedagógus, pedagógus- diák, szülő-pedagógus-diák 2.Pályaorientációs előadások, 3.Nyílt napok, 4.Szülői értekezletek 5.Kivételes mérés (grafológiai feltérképezés) Tehetség-tanácsadás

16 1.Tehetség témakörben rendezvényeken való részvétel. 2.Kapcsolattartás, tapasztalatcsere a környék tehetségpontjaival. 3.Tehetségnapok rendezésével: ötletbörze, megbeszélések, kiértékelések, eszmecsere. Hálózatosodás

17 “Ha neked is van egy almád meg nekem is van egy almám és cserélünk, akkor továbbra is egy-egy almánk lesz. Ám ha neked is van egy gondolatod meg nekem is van egy gondolatom és azokat cseréljük el, akkor már két gondolata lesz mindkettőnknek.” (George Bernard Shaw)

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TEHETSÉGNAP ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI ABAÚJSZÁNTÓ, 2014. 05. 22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések