Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT. Figyelem  Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz  Általában a szervezetek mellőzik a szolid.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT. Figyelem  Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz  Általában a szervezetek mellőzik a szolid."— Előadás másolata:

1 HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT

2 Figyelem  Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz  Általában a szervezetek mellőzik a szolid üzenetet és az erre épülő hosszantartó imázsalakítás folyamatát  Sokszor inkább egy országos lefedettségű lap rövid cikkét választja a szervezet, egy regionális vagy helyi lap hosszabb beszámolója helyett Kisebb közösség sokkal hitelesebb forrásnak tartja a helyi lapokat

3 Üzenet  M. McLuhan – a média az üzenet A kommunikációs eszközök hatása meghatározó  Tévhit: Nem számít, hogy mit mondasz, csak az számít, hogyan teszed azt HOGYAN: kreativitás, érdekes bemutatás MIT: általában ígéret

4  Hibás üzenetformák: Mi vagyunk a legjobbak Mi vagyunk a legtapasztaltabbak Mi vagyunk a legfontosabbak

5 Tartalom  Ikonok – társított képi megjelenés New York  Szimbólumok – mindenki által ismert összetartozó elemek

6 Brand  Ikonok  Értékek  Információk  Lila tehén effektus (Godin, 2003)

7 Pozicionálás  Mivel foglalkozunk?  Kik a célcsoportjaink?  Mitől vagyunk egyediek?  Hogyan tudjuk bizonyítani egyediségünket?

8 Imázs NYILVÁNOSSÁG SZERVEZET IMÁZSIMÁZS ÉSZLELÉS ARCULAT

9  ARCULAT: a külső vizuális elemek rendszere  IMÁZS: az emberek tudatában jön létre

10 Arculat-elemek  Logó (egyéb szimbólum)  Színek  Betűtípus  Szlogen  Szerkesztés + tördelés  Képek  Hangok  Dallamok  Hangulat  Személy  Öltözet  Honlap

11 Szlogen  Rengeteg frissesség 2 kalóriában  Törődj magaddal  Egyszerűen nagyszerű (Simply clever)  Trăieşte fiecare clipă  Feel the difference  Ca odinioară  Mereu aproape  Life’s good  Your potential. Our passion.  One World One Dream  Like no other  Un radio de milioane de români

12 Öltözet

13 Melyik szervezetet képviselik?

14  Lehet rá hivatkozni (tappancs = Jack Wolfskin)

15

16

17  Többnyire stabil elemek (kivétel arculatváltás, fúzió) Connex + Vodafone Hitachi + IBM innovációs részlege  Tükrözniük kell a szervezet személyiségét  Az egyes elemek szimbolikájának meg kell feleljen a valóság (az imázs mögött tartalom is kell legyen)

18 Színszimbolika  Fehér – tisztaság, ártatlanság, tökéletesség, elegancia, becsületesség  Fekete – elegancia, komolyság  Zöld – remény, természetesség, biztonság, fejlődés  Sárga – hatalom, a Nap színe  Narancssárga – dinamizmus, fiatalosság, energia, öröm  Kék – biztonságérzet, intellektus, becsületesség, tudás, stabilitás  Piros – erő, dinamizmus  Arany, ezüst – elegancia, jólét

19

20 Legjobb magyar logó  Stabil, dinamikus, összehangolt forma

21  Elmondja, hogy mivel foglalkozik a szervezet

22 Legismertebb logók

23

24 IMÁZS  Online marketing szótár: Egy adott szervezethez fűződő benyomások, a róla tudott, vagy tudni vélt információk, kialakított, vagy átvett vélemények. Elképzelés, vagy vélemény, ami az emberekben objektív, vagy szubjektív benyomások alapján kialakul. Amit az emberek gondolnak, éreznek, hisznek és érzékelnek a szervezetről, termékről és márkáról.

25 Befolyásoló tényezők (Ferner)  Saját elvárások  Mások véleménye  Személyes élmények (szavak, tettek, fizikai jelenlét együttese)

26 Negatív kép  Carl Botan (1993): Imázs = a szervezet manipulált megjelenése, amely teljes mértékben mellőzi a hitelességet Gyártott, kitalált, összetákolt valami Tettek helyett fikció  Pl.: amerikai PR szakértők alkalmazása A szavak és a tettek különváltak Elv: nem kell valóságos háttér legyen a szavak mögött

27 Kezdeti és mai felfogás  Egyirányú kommunikáció  Folyamatosan ellenőrizni kell az üzenet értelmezését

28  Az attribútumok társítása következetesen kell történjen  Eredménye: Tökéletes azonosíthatóság Jellegzetes karakter Jó pozícionálhatóság

29 Kialakításának folyamata  Célkitűzések tiszta, világos megfogalmazása VÍZIÓ: milyen lesz a szervezet X év múlva MISSZIÓ (imázselem is): elérendő célok és ezek vállalásának szándéka (megkülönböztető jegyek)  Pl.: Colgate CÉLOK MEGHATÁROZÁSA: nyilvános és belső célok  Hosszútávú célok  Rövidtávú célok

30 Imázstörés  Kiderül, hogy a kialakított kép nem felel meg a valóságnak  Imázs-mentő akciókra csak akkor van szükség, ha valóban veszélyben van az addig kialakított kép

31 Lehetséges megoldások  Ha a célcsoport nem tud róla → el lehet hallgatni (!) Ha beszélünk róla, akkor biztosan megtudják  Ha a célközönség tud róla → Rangsorolni kell a különböző csoportokat fontosság szerint Fontos tisztában lenni azzal, hogy ezek a csoportok mit tudnak  Pl.: környezetszennyező cég

32 Megoldás 1. Tagadás 2. Kitérés a felelősség alól a vádat illetően 3. Nem szabad támadni 4. A helyzetet javító intézkedések megvalósítása 5. Vádelismerés + bocsánatkérés

33  Amennyiben jogos a vád (nagyon súlyos eset), rögtön el kell ismerni és azonnali intézkedéseket kell hozni Pl.: McDonald’s


Letölteni ppt "HÍRNÉV, IMÁZS ARCULAT. Figyelem  Gyakori probléma, hogy az üzenet elvesztődik, nem jut el a célcsoporthoz  Általában a szervezetek mellőzik a szolid."

Hasonló előadás


Google Hirdetések