Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadásról.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadásról."— Előadás másolata:

1 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról

2 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Alapelvek Az új típusú szaktanácsadás alapelvei: személyre szabott/egyéni támogató/megerősítő segítő szükséglet - alapú fejlesztő célú (helyzetelemzés, tervezés, megvalósítás, reflexió) tanácsadást nyújt.

3 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Miben segít a szaktanácsadó a pedagógusoknak? szakmai előmenetel (életpályamodell) támogatásában kompetenciaterületek tartalmainak megismerésében (ismeretek, képességek-készségek, attitűdök szintjén) pedagógus szintleírások tartalmainak megismerésében portfólió készítés lépéseinek, dokumentumainak elvárt tartalmi elemeinek megismerésében pedagógus előmeneteli rendszerben a képzési szükségletek diagnosztizálásában (Pedagógus Szakmai Fejlődési Terv által)

4 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Pedagógus Szakmai Fejlődési terv A fejlődési terv kiindulópontja a pedagógus jelenlegi helyzete. Olyan célok megfogalmazása történik, melyek aktuálisak, reálisan kivitelezhetők. A pedagógus fogalmazza meg a szaktanácsadó segítségével, hogy mire lenne szüksége. A fejlődési terv intézményi igényhez igazított, összhangban van azzal, támogatva az intézményi fejlődést is.

5 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Hogyan segít a szaktanácsadó? Hangsúlyozza és ösztönzi: az egyéni felelősségvállalást a szakmai munkáért a tudatosság szem előtt tartását a saját szakmai előmenetel megtervezésében (amely csak a pedagógiai munka minőségének és hatékonyságának növekedése esetében elképzelhető) a pedagógusok minősítő eljárásra való felkészülésülését.

6 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás menete Időpont egyeztetés az intézménnyel Dokumentumok áttekintése – információk az intézményről és a pedagógusról – felkészülés a látogatásra Találkozás a vezetővel ( vezetői interjú) Első találkozás a pedagógussal ( pedagógus interjú) A pedagógus nevelőmunkájának megfigyelése a tanulócsoportban A látottak megbeszélése a pedagógussal A Pedagógus Fejlesztési Terv elkészítése A tanácsadói nap lezárása

7 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Szaktanácsadói látogatás eredményei Megerősítést ad a pedagógusi munkában. Fejlődésre motivál és iránymutatást ad. Segít felkészülni a minősítésre, a minősítő eljárásra. Segítséget nyújt a változatosabb feladatmegoldásokhoz.

8 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Miért érdemes kipróbálni? A pedagógus önmagát és intézményét nagyobb távlatokban tudja értelmezni támogatást kap a szakmai fejlődéséről való gondolkozáshoz, annak tervezéséhez segítséget kap a szakértői és tanfelügyeleti látogatásokra való felkészüléshez, illetve a továbblépéshez. Az intézményvezető támogatást kap vezetői szerepe még eredményesebb megvalósításához. Az intézmények részesei lehetnek egy rendszerszintű fejlesztésnek, szakmai kapcsolataik bővülnek, új tudást szereznek.

9 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Néhány visszajelzés „A szaktanácsadó személyisége pozitív hatással volt rám már az első pillanattól fogva, éreztem segítő szándékát.” „Jól esett a pozitív értékelés és biztatás, mivel régen volt már ilyenben részem, kissé izgultam, de kedves, megnyugtató személyisége hozzájárult ahhoz, hogy bátran megmutassam egyéniségemet, tudásomat és a csoportban végzett munkámat.” „Számomra tanulságos volt ez a látogatás, mert segítséget adott ahhoz, hogy milyen módon lehet még változatosabban megoldani a feladatokat és további fejlődésre inspirált.”

10 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Néhány visszajelzés „A szaktanácsadás pedagógusközpontú szemléletével, és újszerű kommunikációjával, jól felépített eljárásrendjével messze a legnagyobb élményt nyújtotta számunkra. Motivációt hozott intézményünknek, valóban kimozdította a kollégákat komfortzónájukból, ráadásul olyan saját maguk által kitűzött célok érdekében, amelyek elérése erőfeszítéssel fog járni számukra.” „Olyan célokat fogalmaztak meg, amivel én is mint intézményvezető azonosulni tudok,elismerést „nyert" szakmai munkájuk, s segítséget kaphattak az örök innovatív hozzáállásukkal a továbblépésükhöz.”

11 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Jelentkezés A területileg illetékes pedagógiai intézetnél

12 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Köszönöm a megtisztelő figyelmet.


Letölteni ppt "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadásról."

Hasonló előadás


Google Hirdetések