Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hajdúnánás, 2014. december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hajdúnánás, 2014. december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses."— Előadás másolata:

1 Hajdúnánás, 2014. december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata (ÁROP-1.A.5-2013-2013-0033 „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatalban”)

2 2 A hajdúnánási intézmények és a Hivatal kapcsolata Az intézmények gazdasági adminisztrációja egységesített a GEI keretein belül. Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat, Városi Bölcsőde Hajdúnánási Óvoda Móricz Pál Városi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjtemény Városi Szakorvosi Rendelőintézet és Ápolási Intézet Szakmai irányítás Gazdasági irányítás Közös Önkormányzati Hivatal Önkormányzati és Igazgatási Iroda Közgazdasági Iroda Városfejlesztési és Gazdálkodási Iroda Gazdasági Ellátó Intézmény

3 Az intézmények méretére vonatkozó információk Intézmény neve Alkalmazottak száma Összes kiadás (előirányzat) (eFt) 2012201320122013 Gazdasági Ellátó Intézmény 4645174 010200 640 Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat, Városi Bölcsőde 24 46 24552 157 Hajdúnánási Óvoda 66,7564167 694183 672 Városi Szakorvosi Rendelőintézet és Ápolási Intézet 35 203 976200 487 Móricz Pál Városi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjtemény 8827 47533 464 Összesen 179,75176619 400670 420

4 A támogató folyamatok bemutatása 1.A gazdasági adminisztráció jelenleg is központosítva kerül ellátásra, a Gazdasági Ellátó Intézmény keretein belül. 2.A beruházás-fejlesztést a Fenntartó központosítva végzi, de az erre vonatkozó kiadások szintje minimális. 3.Beszerzés: 2014. július 1-től 2016. október 1-ig tartó beszerzési időszakra vonatkozó földgáz beszerzésre Hajdúnánás csatlakozott a Gyula Város Önkormányzata gesztorságával létrejött beszerzői csoporthoz. 4.Létesítménygazdálkodás: a takarítás, karbantartási feladatok ellátása a GEI keretein belül központosítva.

5 Intézményi modellek a támogató feladatok központosított ellátására Funkcionális felosztás a GEI keretein belül a gazdasági adminisztrációs feladatokra Intézményi felosztás a Közös Hivatal szakreferensi rendszerére vonatkozóan Területi felosztás javasolt a létesítménygazdálkodási feladatokra Javaslat: gazdasági adminisztráció központosított feladatellátása továbbra is a GEI keretein belül, beruházás és fejlesztés központosítva a Közös Hivatalon belül, beszerzés, közbeszerzés, infrastruktúra üzemeltetés a Holdingon belül kerüljön ellátásra.

6 Javasolt intézményi modell HÉPSZOLG Kft. Hajdúnánási Óvoda Hajdúnánási Holding Zrt. Móricz Pál Városi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjtemény NPC Kft. Városi Szakorvosi Rendelőintézet és Ápolási Intézet Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat, Városi Bölcsőde Közétkeztetési N- Kft. Gazdasági adminisztráci ó Beruházás és fejlesztés Infrastruktúra üzemeltetés Gazdasági adminisztráció Pályázat- menedzsme nt Cash pool Gazdasági Ellátó Intézmény Beszerzés, közbeszerzés (földgáz) Polgármesteri Hivatal Önkormányzati és Igazgatási Iroda Közgazdasági Iroda Városfejlesztési és Gazdálkodási Iroda Rendezvény- szervezés, marketing feladatok Közétkeztetés Beszerzés, közbeszerzés (kivéve földgáz)

7 A 100%-ban önkormányzati tulajdonú Hajdúnánási Holding Zrt-n keresztül irányított önkormányzati vállalatok Hajdúnánási Holding Zrt. HÉPSZOLG Kft.Közétkeztetési N-Kft.NPC Kft. Közvetlen, napi kapcsolat a társaságok között A Holding irányítási funkciói kiterjednek a pénzügyi, stratégiai, operatív és vagyongazdálkodási területekre Irányító testületek működése nem generál költséget A szolgáltatások központi szervezése, a belső kapacitások közös használata részben megoldott (pl. gazdasági adminisztráció)

8 8 A támogató területek központi szervezése az alábbiak szerint alakul A gazdasági adminisztráció központosított, a teljes vállalatcsoportra összesen 6 fő pénzügyes látja el a feladatokat. A könyvvizsgálói feladatokat ugyanaz a külső cég látja el valamennyi vállalat vonatkozásában. A pénzügyi szabályzatok teljes köre 2014 végére készül el. Az egységes integrált számviteli és vezetői információs rendszer kialakítása kiemelt prioritás, mely a tervek szerint 2014-ben megvalósul. A jogi szolgáltatások egységesítése megtörtént. Az informatikai terület központosítása jelenleg is folyik. Az eszközbeszerzések egy része központosítottan bonyolódik, így pl. az irodaszerek, irodatechnikai eszközök, számítógépek, tisztítószerek közös beszerzése megoldott. A további beszerzéseket jelenleg a társaságok egyedileg bonyolítják. A kapcsolódó vállalatcsoport szintű közbeszerzési szabályzat kidolgozása megtörtént. A cash pool rendszer kialakítása folyamatban van, a tagvállalatok közötti hitelezés rendszere már működik. Tervek szerint a teljes cash pool rendszer kialakítása 2015 végére valósulhat meg. Vállalatcsoport-szintű honlap, közös arculat tervezése megtörtént, jelenleg a gyártás folyik.

9 A Holdinggal és a külső partnerekkel kötött szerződéses kapcsolatok működésére vonatkozó javaslatok az alábbi területekre terjednek ki 1.A Holding irányítási struktúrájának fejlesztése 2.A vállalatcsoport működési hatékonyságának növelése

10 A Holding irányítási struktúrájának fejlesztése A Holding SZMSZ-ének elkészítése és abban a Holdingra és a tagvállalatokra vonatkozó irányítási feladatok definiálása. A tagvállalatok SZMSZ-ének bővítése a holding struktúrában való működésre utalással. Vállalatcsoport szintű controlling rendszer továbbfejlesztése a teljesítménymutatók rendszerének kialakításával. Hiányzó belső szabályzatok (egységes informatikai, pénzügyi, HR stratégia) elkészítése

11 A vállalatcsoport működési hatékonyságának növelése Központosított szolgáltatások kialakítása, továbbfejlesztése. Létesítményüzemeltetés és karbantartás közös szervezése, és ebbe az intézmények és a Hivatal bevonása. Központi ügyfélszolgálati iroda kialakítása.

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Hajdúnánás, 2014. december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses."

Hasonló előadás


Google Hirdetések