Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely."— Előadás másolata:

1 Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely

2  Alapítás: január 1. (jogelődja: 1912)  Orvosi szak alapítása:1918  2010 áprilisától Kutatóegyetem  15 kar, 1700 tanár, közel hallgató  75 milliárdos költségvetés

3  Együttműködik az egyetem a debreceni kórházzal  Oktatás, gyógyítás, kutatás megvalósulása  Angol nyelvű képzés is elérehető több mint 2 évtizede  Külföldön is elismert orvosi képzés  Az orvosi képzésen növekedett a külföldi hallgatók aránya

4  Miért? Versenyezzenek a legjobb „agyakért” és nemzetközileg elismert egyetemi profil kialakítása Bevétel növelése, melyből az egyetem részlegeit és tagjait támogatják Kialakítsanak hosszú távú nemzetközi kapcsolatokat

5  P-Az egyetem számára állami támogatott helyek csökkentése (300 fő)  E-2012-re 0.5%-os növekedési cél, 2011 végén 10.9%-os munkanélküliség  S-Túlképzés a magyar orvosokból  T-Elő kell mozdítani a K+F-et, 2012-ben 74.6 milliárd forintértékben pályázhatnak hazai vállalkozások, egyetemek és kutató intézetek  L-Új felsőoktatási törvény, EU-s célok: ra az európai polgárok 20%-a rendelkezzen diplomával,

6  2. Nagyváros (208 ezer lakos)  Kutatóegyetem  elitegyetem  Széleskörű képzési lehetőségek (15 kar)  Növekvő hallgatói létszám (2011- ben a legnépszerűbb a jelentkezők körében, jelenleg hallgató)  Vidéki, Kelet-Mo.i egyetem  Tőke és forráshiány  Nincs egy kimagaslóan elismert képzése (sok általános)  Nehézkes megközelíthetőség, fejletlen infrastruktúra  Új célcsoport (pl. külföldi hallgatók, arányuk 30%-val nőtt az utóbbi években)  Pályázatok, EU-s támogatások  Forráselvonás az alacsony létszámú szakoktól  Pozitív imázs erősítése  Olyan szakok honosítása, mely „hiánycikk” a felsőoktatás palettáján  Alacsony államilag finanszírozott keretszám (2012-ben 5054 hallgató tanulhat teljes támogatással  Tandíj bevezetése (Orvosi képzés irányszám: ezer FT/év)  Csökkenő hallgatói érdeklődés Erősségek Gyengeségek Lehetőségek Veszélyek

7  Iparági versenytársak:  SOTE  Pécsi Orvostudományi Egyetem  Szegedi Orvostudományi Egyetem  Felvi rangsorban mindhárom megelőzi a DE-t  Lehetséges belépők (Új intézmények):  A fenti egyetemek új szakjai tartoznak ide  Kis esély, inkább összevonások  Külföldi egyetemek fenyegetése  Helyettesítő termékek (Felsőfokú szakképzés):  Nem jelent fenyegetést

8  Vevők alkupozíciója (Hallgatók):  Csökkent alkuerejük-csökkenő állami helyek  DE-ÁOK – 380 állami hely  Várhatóan az osztatlan orvosi képzés költségtérítése 2-2,7 millió Ft/fő/év lesz  Beszállítók általi fenyegetettség (Oktatók):  Elismert szakemberekre van szükség  Felvi 2012-es rangsora alapján elmaradt a versenytársaktól  Fontos lenne elismert oktatók megszerzése

9 Ismertség Attitűd Használat A hallgatóknak először tudniuk kell az Egyetem és a szak létezéséről, azután… beiratkoznak az Egyetemre és tapasztalatot szereznek róla.  Használatot tartottuk legfontosabbnak:  515 fős minta alapján hallgatói elégesettség viszgálat: Sok tekintetben átlagnál jobb az egyetem, de semmiben nem kiemelkedő attitűdöt és bizalmat alakítanak ki az Egyetemmel kapcsolatban, végül…

10  Product:  250 külföldi hallgatónak orvosi szak indítása  megfizethető, versenyképes diplomát  Price (1 félév):  Nyugat- Európa: 5-6 millió Ft  Környező országok: 3-4 millió Ft  Magyarország: 1 millió Ft  A nemzetközi árak alsó határához szeretnénk közelíteni  Place:  Szükség van a népszerűsítésre: Expók, Orvosi kar honlapja több nyelven, nemzetközi oktatási rendezvények

11  Promotion:  Hangsúlyoznánk a nemzetközileg elismert diplomát, a kutatási sikereket, az egyetemi campust  Internet:banner, hírek a külföldi hírportáloknak, orvosi kar honlapja; újságok  People:  Nem csak magyar, hanem külfdöli oktatók is  Külföldi hallgatók megcélzása  Process:  Tájékozódás és ügyintézés külföldről  Beilleszkedés mentorprogram segítségével  Physical evidence:  Épület jó megközelíhetősége, oktatótermek magas minősége, jó minőségű tankönyv és jegyzet

12  Angol térítéses bevételek (3,2 milliárd Ft) 41%-ot tesznek ki a teljes bevételből cél: növelni  Angol térítéses helyek folyamatos bővülése  Új szak indítása: 250 fő  PLV mutatót számoltunk  Ez alapján érdemes elindítani a szakot, mert a PLV pozitív

13 (7%-os diszkontrátával számoltunk)

14


Letölteni ppt "Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések