Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÖSSZEFOGLALÁS DIGITÁLIS MARKETING STRATÉGIA Összegzés, kitekintés, jövőkép Kovács Nándor – Isobar Budapest Tóth Gergő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÖSSZEFOGLALÁS DIGITÁLIS MARKETING STRATÉGIA Összegzés, kitekintés, jövőkép Kovács Nándor – Isobar Budapest Tóth Gergő."— Előadás másolata:

1 ÖSSZEFOGLALÁS DIGITÁLIS MARKETING STRATÉGIA Összegzés, kitekintés, jövőkép Kovács Nándor – Isobar Budapest Tóth Gergő

2 2 Közösen összegezni az előadások anyagait A friss trendeket bemutatni És a Gergő is megmondja jól MIT SZERETNÉNK A KÖVETKEZŐ 90 PERCTŐL? Összefoglalás

3 3  1. nap  A digitális marketing múltja, jelene és jövője. A digitális és online világ trendjei nemzetközi és hazai piacon: használati szokások, penetráció, reklámköltési és reklámozói trendek, digitális médiapiaci landscape  A digitális és online marketinginformációs rendszer: kutatási adatbázisok, információforrások.  Digitális marketing, mint stratégiai eszköz. Digitál-digitál, ATL- digitál integráció, digitális megoldások klasszikus csatornákon  Márkák a digitális térben, online márkaépítés: az integrált digitális kommunikáció a márkaépítés szolgálatában. Branding vs. direct response kampánycél. MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? Összefoglalás

4 4  2. nap  A digitális reklám eszközei 1.: Display (1), display piaci landscape  A digitális reklám eszközei 2.: Display (2), online video  A digitális reklám eszközei 3.: Keresőmarketing  A digitális reklám eszközei 4.: Programmatic, performance, RTB MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? Összefoglalás

5 5  3. nap  A digitális reklám eszközei 5: eDM + Native hirdetés  A digitális reklám eszközei 6.: Közösségi média. Workshop (Facebook)  A digitális reklám eszközei 7.: Mobilmarketing, okostelefonok, mobil innovációk – mobil branded content és alkalmazások. Workshop  Szabályozás és adatkezelés, jogi környezet, reklámtörvény MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? Összefoglalás

6 6  4. nap  Digitális kommunikáció ügyfél szemmel  Piaci modellek online tartalomszolgáltatók esetében  Hatékonyságmérés az online marketingben  Digitális marketing stratégia - összegzés, kitekintés, jövőkép. MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? Összefoglalás

7 7  Trendek, nem A trendek  Nem január 1-én kapjuk az újakat TRENDEK Összefoglalás

8 8  Egyszerűbb appok  Integrált appok  Videó hirdetések  Connected TV  Hang  Új híroldalak  Reklámmentes prémium modell  Személyre szabott kedvezmények  Robotok TRENDEK Összefoglalás

9 9  Sokkal fókuszáltabbak és egyszerűbbek  A korábbi komplex appokat funkcionálisan szétválasztják (Facebook & Messenger, Foursquare & Swarm, Instagram & Hyperlapse)  Könnyebb optimalizálni  Egy létező app problémájára fókuszáló appok is megjelennek (Mailbox) EGYSZERŰBB APPOK Összefoglalás

10 10  Biztosan a lehető legegyszerűbb és fókuszáltabb az applikációnk?  Vannak-e olyan funkciói, amelyeket csak szökőévekben használnak? MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

11 11  Korábban megnyitottuk, csináltunk vele/benne valamit, bezártuk, megnyitottunk egy másikat stb.  Most az egyik app egy másikkal együttműködik, egyre webszerűbben viselkednek ebben, linkekkel kapcsolódnak egy másik app speciális tartalmához APP INTEGRÁCIÓ Összefoglalás

12 12  Az Ubernek van olyan API megoldása, aminek segítségével más cégek a saját appjukba tudnak Uber gombot tenni  Starbucks applikációjában van Uber gomb, amivel Uber kocsit hívhatunk azonnal, hogy vigyen el a kiválasztott kávézóba  A HealthyNow iOS app adatokat gyűjt össze a telepített fitnesz appokból pl. a Fitbitből vagy a Apple HealthKit-ből, hogy a felhasználónak teljes képet alkosson az egészségi és fittségi állapotáról  Hirdetésekből egy app megadott tartalmára lehet terelni a felhasználókat. Van olyan programkereső alkalmazás, amire Facebook hirdetésekkel terelnek célzott forgalmat és a látogatások 5% jegyvásárlásban végződik. APP INTEGRÁCIÓ Összefoglalás

13 13  Gondold át hogyan használod az applikációdat  Van-e olyan együttműködési lehetőség, ahol a partnerrel az applikációdat és/vagy adataitokat össze tudjátok kapcsolni MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

14 14  Eddig a videó hirdetés sokszor a YouTube szinonimája volt, ma már a Facebook is saját megoldást nyújt  Számos híroldalon is használhatunk (többnyire pre-roll) videót és már a Tumblr vagy az Instagram is bevezette a videó hirdetést VIDEÓ HIRDETÉSEK Összefoglalás

15 15  Növekvő részesedés mellett még nem veszi át a banner hirdetések szerepét rövidtávon, de felnő mellé  A mobil hirdetések egyik meghatározó formátumává fog válni  Kapocs a TV felé is. Az USA-ban néhány programmatic platformon keresztül már vásárolható videó hirdetés TV-ben. VIDEÓ HIRDETÉSEK Összefoglalás

16 16  A TV kampányok hatékony kiegészítője, inkrementális elérést szállít – néhány speciális célcsoportnál pedig megkerülhetetlen. MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

17 17  Surranó pályán hatalmas üzletté nőtte ki magát.  Több mint 500 millió connected tv van már globálisan a komplex megoldásoktól az olcsobb eszközökig, pl. Google ChromeCast  A fő mozgatórugója ennek az árcsökkenés és az olyan magas minőségű tarrtalmat szolgáltató szereplők, mint a Netflix, Hulu és YouTube CONNECTED TV Összefoglalás

18 18  A lineáris (hagyományos) tv továbbra is dominál, de lassú változás indult  Az egyesült Királyságban a Virgin által működtetett TiVo ügyfelek 43%-a ún. time-shifted módon náz csak tv-t  Az USA-beli szélessávú otthonokban a nem-lineáris tv nézés már 45%-os arányt tesz ki  Ahogyan nő a connected tv szegmens, úgy csökken a lineáris CONNECTED TV Összefoglalás

19 19  Új hirdetési lehetőségeket is hoz  Számos cég tud ezekre a rendszerekre célzott reklámot eljuttatni  A Sky TV az Egyesült Királyságban az AdSmart szolgáltatását vezette be, ami a hirdetőknek olyan célzást biztosít mint a hely, életszakasz, háztartási változók stb.  Más szereplők pl. YuMe vagy az Adap.TV online célzási módszereket használnak ezen a platformon is CONNECTED TV Összefoglalás

20 20  A TV és a TV hirdetés is változáson megy át  Ez egy lassú folyamat, de a connected eszközök száma folyamatosan növekszik és ez megváltoztatja a tv nézési szokásokat  Ezzel egyidejűleg egyre pontosabban lehet célozni a hirdetéseket MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

21 21  A kimondott szó egyre fontosabb lesz, amikor azzal már kereséseket indíthatunk, eszközöket vezérelhetünk  A hang iránti érdeklődés egyre fokozottabb a profi hangfelismerő megoldások megjelenésével HANG Összefoglalás

22 22  Az USA-ban az okostelefon tulajdonos tinik 55% naponta használja a hang alapú keresést  Az autógyártásban is egyre nagyobb fókuszt kap a hangvezérlés  Az Amazon ‘Echo’ eszköze lehetővé teszi, hogy időjárás információkat, híreket kérjünk és hangvezérléssel tegyünk árucikkeket az Amazon kosarunkba  WhatsApp bevezeti a hangüzeneteket is, hogy felzárkózzon a WeChat vagy a Line szolgáltatásokhoz  A podcastek újra divatba jöttek, egyesek heti 1 millió letöltést is elérnek HANG Összefoglalás

23 23  A következő lépés több szereplő esetében a hang mint beviteli eszköz alkalmazása pl. Facebook, Twitter stb.  Az élő (vagy közel lineáris) beszéd fordítás (~tolmácsgép) is egyre közelebbinek látszik; a Microsoft 2014 elején demózott egy Skype megoldást erre HANG Összefoglalás

24 24  Végig kell gondolni, hogyan tudunk reagálni erre a növekvő igényre – automatizált hangalapú válaszüzenetek, könnyen kiejthető és nem összekeverhető termékneve stb. MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

25 25  Az e-kereskedelmi oldalak a vásárlóikról részletes információkkal rendelkeznek és személyre szabott kedvezményeket vagy árakat kínálnak  Ez nem új megközelítés, pl. a biztosítási szektorban évek óta alkalmazzák az ügyfél demográfiai, kártörténete, címe és más változók alapján  Egyre inkább terjed, de fontos, hogy személyre szabott kedvezményként és ne egyes fogyasztók/vásárlók büntetéseként pozícionálják SZEMÉLYRE SZABOTT KEDVEZMÉNYEK Összefoglalás

26 26  Több városi legenda is kering arról, hogy e-kereskedők és légitársaságok alkalmazzák ezt  “Ne vegyél repjegyet Mac-ről!”  “Vásárlás előtt törölj minden előzményt, hogy jobb árat kapj!”  Hírlevél feliratkozóknak és Twitter követőknek gyakran kuponokkal, vócserekkel adnak kedvezményeket  A ‘Pay by a Tweet’ (fizess egy Twitter megosztással) is egyre gyakrabban alkalmazott módszer SZEMÉLYRE SZABOTT KEDVEZMÉNYEK Összefoglalás

27 27  Ezek egyre rugalmasabbak és személyreszabhatóbbak lesznek  Állítólag az Apple is tervezi, hogy a Passbook appot összekösse az Apple Pay fizetési platformmal. Ezáltal a fizetéskor egyedi kedvezmények adhatók a vásárlóknak (értsd: a kasszánál akár)  A következő lépés, hogy a vásárlók adatai alapján képezzenek árat online shopokban vagy akár az áruházakban is SZEMÉLYRE SZABOTT KEDVEZMÉNYEK Összefoglalás

28 28  Fel kell készülni technológiai oldalról erre  Fontos, hogy egyesek kedvezményét mások ne büntetésként (diszkriminációként) értelmezzék MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

29 29  Új hírszolgáltatók jelentek meg a létező modellek mellett. Teljesen más megközelítéssel dolgoznak.  Megváltoztatták az üzleti modellt  Ezek az új kihívók nagyon gyorsan növekednek úgy, hogy nem kell a hagyományos szereplők költségeivel számolniuk ÚJ HÍROLDALAK Összefoglalás

30 30  A Buzzfeednek több mint 150,000,000 olvasója van havonta, irodát nyitott az USA-ban, UK-ben, Ausztráliában, Brazíliában és Kínában. Komoly és kevésbé komoly témákat is feldolgoznak. A videó nagyon fontos szerepet tölt be.  A Vice online magazinként indult, de úttörő lett abban, hogy videó tudósításokat közöl háborús övezetekből és más konfliktus zónákból  A Medium.com egy blog szolgáltatás, ami kimagasló látogatottságot kap a vélemény cikkek publikálásának köszönhetően ÚJ HÍROLDALAK Összefoglalás

31 31  Ezek az oldalak olyan újításokat vezettek be, amit azóta mások másolni kezdtek, a hagyományos szereplők is  Többüket a következő 5 évben fel fogja vásárolni valamelyik nagy játékos a piacon, ahogy a HuffingtonPost-ot az AOL  Biztosak lehetünk abban is, hogy számos új szereplő fog még megjelenni és mind a hagyományos modell megkérdőjelezésére fog épülni ÚJ HÍROLDALAK Összefoglalás

32 32  Fel kell ismerni, hogy a médiapiac nagyon dinamikusan változik  Meg kell tanulni, hogyan használhatjuk fel az új hirdetési formákat, tartalmi megoldásokat MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

33 33  Nem új keletű a reklámkerülés az interneten sem  Már számos szolgáltató kínál reklámmentes élményt, ha hajlandók vagyunk fizetni érte  Spotify ebben úttörő volt; havonta 50 millió aktív felhasználója van, 25%-uk előfizető  Google (& YouTube) már szintén kísérletezik ezzel  Más szolgáltató pl. a WhatsApp ígéretet tett arra, hogy ingyenes marad REKLÁMMENTES PRÉMIUM MODELL Összefoglalás

34 34  A Google nemrég indította le a Contributor nevű kísérletét  Tesztelők önkéntes alapon havi 1-3 USD-t fizetnek  A Google a mérési technológiáját használva rögzíti, hogy ezek a felhasználók hányszor látogatnak meg a tesztben résztvevő siteokat és a látogatottság alapján osztja szét a befizetett összeget a weboldalak között  A Flattr hasonlóképp működik 2010 óta, de a Google sokkal szélesebb elérést biztosít és nagyobb a bevételi potenciál  A YouTube bejelentette a Music Key zene szolgáltatást, ami havidíjért szintén reklámmentes hozzáférést ad REKLÁMMENTES PRÉMIUM MODELL Összefoglalás

35 35  Másik megközelítés, amikor siteok és szolgáltatások a látogatók és felhasználók által összeadott pénzből fejlesztenek  A Metafilter nevű fórum a zuhanó reklámbevételeinek ellensúlyozására kérte a felhasználóit és 3,500-an adakoztak, s közülük 2,000 havi rendszerességgel utalnak  A 3 milliárd netezőből 95% nem tud vagy nem is akar fizetni a tartalomért ilyen módon, így egyelőre a reklámbevételeket nem válthatja le más modell, de vannak olyan területek, ahol már most működőképes ez az új megközelítés  Fontos, hogy ez nem az ún. paywall, hanem önkéntes választás REKLÁMMENTES PRÉMIUM MODELL Összefoglalás

36 36  Hogyan kommunikáljunk azoknak, akik hirdetéseket blokkolnak, hogyan tudunk olyan értékes és bevonó erejű tartalmat előállítani, ami már nem „reklámszagú”  Vajon hajlandók-e a látogatóid, felhasználóid önként fizetni a reklámmentes appért, siteért? MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

37 37  A mesterséges intelligencia és az öntanuló rendszerek terén látható fejlődés által a robotok ma már többre képesek mint valaha, és a hatékonyság növelési törekvések miatt egyre gyakrabban használjuk ezeket az online hirdetés értékesítéstől az önmagát vezető autóig ROBOTOK Összefoglalás

38 38  Az automatizálás térhódítása töretlen és egyre több iparágban veszi át a napi rutin feladatokat  Mindig lesznek ennek ellenálló területek is és ez is rendben van. Ahogyan a főzésben sem mindent a mikrohullámú sütőre bízunk, vannak területek, ahol az emberi tudás hozzáadott értéke nélkül nem lehet maradandót alkotni. ROBOTOK Összefoglalás

39 39  Jönnek a robotok – menekülés és ellenállás helyett azon gondolkozzunk, hogyan tudnánk használni ezt a lehetőséget a napi munka során (automatizálás, hatékonyságnövelés stb.)  Hogyan befolyásolja ez a médiafogyasztást majd? Mégtöbb idő szabadulhat fel, amit médiafogyasztásra is fordíthatnak pl. az önmagát vezető autóban. MIÉRT FONTOS EZ A MÁRKÁK SZÁMÁRA? Összefoglalás

40 40  Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.  Praesent non lacus ut orci scelerisque sollicitudin et nec est.  Vivamus eleifend elit quis orci scelerisque, facilisis elementum massa rutrum.  Maecenas ut nisi non nibh ultricies hendrerit.  Etiam tincidunt sapien at enim congue, nec malesuada lacus ullamcorper.  Donec et tellus interdum, varius sapien tempor, semper ipsum. ÉS ITT JÖN A GERGŐ Összefoglalás

41 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Kovács Nándor, Head of Digital, Tóth Gergő, titulusa, elérhetősége


Letölteni ppt "ÖSSZEFOGLALÁS DIGITÁLIS MARKETING STRATÉGIA Összegzés, kitekintés, jövőkép Kovács Nándor – Isobar Budapest Tóth Gergő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések