Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Példa egy ppt prezentációhoz a prezentáció tartalmilag nem teljes a prezentáció tartalmilag nem teljes csak a formai szemléltetést szolgálja csak a formai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Példa egy ppt prezentációhoz a prezentáció tartalmilag nem teljes a prezentáció tartalmilag nem teljes csak a formai szemléltetést szolgálja csak a formai."— Előadás másolata:

1 Példa egy ppt prezentációhoz a prezentáció tartalmilag nem teljes a prezentáció tartalmilag nem teljes csak a formai szemléltetést szolgálja csak a formai szemléltetést szolgálja Javítsa ki a formai hibákat a szerkesztőablak jegyzeteiben található megjegyzések segítségével! Javítsa ki a formai hibákat a szerkesztőablak jegyzeteiben található megjegyzések segítségével!

2 A hátrányos helyzet aktuális kérdései Prezentáló Piroska ELTE PPK Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Szeged március 12.

3 Áttekintés hátrányos helyzet fogalma hátrányos helyzet fogalma iskolafokok iskolafokok általános iskola általános iskola középiskola középiskola pedagógia lehetőségek a megelőzésre pedagógia lehetőségek a megelőzésre

4 Oktatás minőségének megbecsülése a környezet értékelése a környezet értékelése népszerűség (jelentkezők száma) népszerűség (jelentkezők száma) statisztikai adatok (túljelentkezés oktatási eredmények), statisztikai adatok (túljelentkezés oktatási eredmények), önértékelés (nem elég megbízható) önértékelés (nem elég megbízható)

5 A hátrányos helyzetű gyerekeknek az átlagosnál rosszabb minőségű iskolai szolgáltatás jut, ugyanis a magyar közoktatási rendszeren belül két olyan iskolatípusban jelentkeznek súlyos minőségi problémák, ahova a hátrányos helyzetű tanulók a legnagyobb arányba jelentkeznek: bizonyos általános iskolák és a szakmunkásképzők.

6 Egy közvéleménykutatásról

7 Általános iskolák 1999-ben az itt tanulók 11%-a hátrányos helyzetű A hátrányos helyzetű gyerekek általában a legalacsonyabb presztízsű iskolákba járnak Nem csak etnikai, hanem társadalmi szegregáció is Ha például roma gyerekekről beszélünk, akkor az a nem roma hátrányos helyzetűekre is vonatkozik

8 1. Táblázat: A számítógépek és az Internetkapcsolattal rendelkező iskolák aránya Roma tanulók aránya Számítógépek száma (átlag) Internetkapcsolat -tal rendelkezők (%) 30% alatt 10, %8, %8,148,6 75% fölött 7,240,6 összesen8,451,2

9 Hiányos magyar szókincs Hiányos tárgyi kultúra Nem megfelelő higiéniás körülmények Alacsonyabb tanulási motiváltság Iskola és szülő együttműködésének hiánya Iskolai szabályok el nem fogadása Család már felnőttnek tekinti a 14 éves gyereket Korai szexuális érettség Kamaszodó gyerekek védekező, agresszív magatartása

10 Végül… Rengetek az olyan oktatási intézmény, ahol az oktatás minőségének biztosítása érdekében sürgős beavatkozásra lenne szükség, ahova a minőségbiztosítási pénzt költeni kellene Rengetek az olyan oktatási intézmény, ahol az oktatás minőségének biztosítása érdekében sürgős beavatkozásra lenne szükség, ahova a minőségbiztosítási pénzt költeni kellene A kormányok hiába költöttek milliárdokat az elmúlt években minőségbiztosítás címen, ahol javítani kellett volna, ott nem történt túl sok minden A kormányok hiába költöttek milliárdokat az elmúlt években minőségbiztosítás címen, ahol javítani kellett volna, ott nem történt túl sok minden Az esélyegyenlőtlenség ahelyett, hogy csökkent volna, inkább nőt ezen a területen. Az esélyegyenlőtlenség ahelyett, hogy csökkent volna, inkább nőt ezen a területen.

11 Bibliográfia Hermann Zoltán – Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei. In: Új Pedagógiai Szemle, Hermann Zoltán – Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei. In: Új Pedagógiai Szemle, Liskó Ilona (2002): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának minősége. In: Új Pedagógiai Szemle, 2. sz. 56–69. Liskó Ilona (2002): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának minősége. In: Új Pedagógiai Szemle, 2. sz. 56–69. Liskó Ilona (2002): Cigány tanulók a középfokú iskolákban. In: Új Pedagógiai Szemle, 11. sz Liskó Ilona (2002): Cigány tanulók a középfokú iskolákban. In: Új Pedagógiai Szemle, 11. sz Liskó Ilona (1997): Hátrányos helyzetű gyerekek a szakképző iskolákban. In: Educatio, 1. sz. 8–23. Liskó Ilona (1997): Hátrányos helyzetű gyerekek a szakképző iskolákban. In: Educatio, 1. sz. 8–23. Nagy Mária (2002): A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben és a fiatal pedagógusok munkájában. In: Új pedagógiai szemle, 11. sz Nagy Mária (2002): A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben és a fiatal pedagógusok munkájában. In: Új pedagógiai szemle, 11. sz

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Példa egy ppt prezentációhoz a prezentáció tartalmilag nem teljes a prezentáció tartalmilag nem teljes csak a formai szemléltetést szolgálja csak a formai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések