Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN Előadó: Bőczy Gabriella.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN Előadó: Bőczy Gabriella."— Előadás másolata:

1 BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN Előadó: Bőczy Gabriella

2 Tartalom Mi a brand? Mi is az a brandépítés? Miért szükséges a könyvtárak szempontjából? A brandépítés folyamata, eszközei a gyakorlatban (PR, arculattervezés, weblap) Megvalósul projektek Összefoglalás

3 Mi a brand? Mechanikus ceruza – Rotring Tető – Bramac Termék láttán asszociálunk „Ne fűrészt keressen a vevő, hanem Stihl-t!” fogyasztó fejében lévő imázs (nem logó, nem védjegy) megfoghatatlanabb

4 Mi is az a brandépítés? terv szerinti tanítás mire asszociáljanak a márkanév hallatán nehéz, és hosszú folyamat  a tudatosság  a tervezés  kommunikáció  kreativitás

5 Miért van szükség rá a könyvtárban? Verseny a kulturális piacon  Finanszírozott forrásokért  Információ szolgáltatásáért  Célcsoport elvárásainak minél jobb teljesítéséért  Presztízsért Brandépítés feladata, megvalósítása, eszközei „rotring-effect”

6 A brandépítés folyamata, eszközei a gyakorlatban (eszköze: arculattervezés, reklám, public relations, promóció, marketing, szponzoráció, mecenatúra, honlap) Folyamata "A márkázás nem olyan, amit egyszer csinálsz. Hanem olyan, amit soha nem hagysz abba.„ /Levine/

7 1. A PR (Public Relations) Márka megteremtése A hírnevet gondozza  szervezet megértést, támogatást nyerjen  bizalmat teremtsen  befolyásolja a közvéleményt forprofit, non-profit szervezetek Minden szervezet kommunikál kialakul egy kép az adott szervezetről

8 Ennek hiányában:  Vetélytársak megerősödnek  Nonprofit < Forprofit Tehát szükséges:  folyamatos PR tevékenység  PR munkatárs Eredmény: Hatékony brandépítését, az egységes arculat, a kommunikációs politika tervezés és lebonyolítása, a médiával való kapcsolattartás Ne legyen idegen!

9 2.Az egységes arculat kialakítása (logó, színvilág, tipográfia, vizuális stílus és hang-, illat-, tapintás) a szervezet egyszerűen befogadható képi megfelelője (logóból, névjegykártyából, levélpapírból, külső, belső irányító táblából, zászlókból, megjelenésekből, rendezvényekből és egyéb kommunikációs eszközökből) folyamatosan és tudatosan kell alakítani egységes fellépés, az azonosság és a különbözés Szűkebb értelemben (grafikai, formai megjelenése) Tágabb értelemben (azonosság, a magatartás és az egyediség)

10

11

12 Arculat kialakításának lépései 1.szervezet nevéhez szorosan kapcsolódó cégjelzés 2.írásmódját, ábráját kell kitalálni 3.szervezet színeinek, betűtípusának, tipográfiai jellemzőinek kialakítása 4.különféle eszközök kerülnek meghatározásra 5.szervezeti kultúrára épülő, belső tartalmi jegyek

13 Könyvtár esetében hogyan is épül fel? Nagy jelentőségű Feladata - ösztönözze a látogatóit (?) Két fontos alappillére: a kultúra és a filozófia A jó arculat hozzátesz a könyvtárhoz segíti üzenetének befogadását támogatja marketing kommunikációját több konkurens - a vizualitás eszköztár

14 kiemeli annak értékeit izgalmassá teszi szolgáltatásait Bizonyítja a könyvtár:  Igényességét  Hozzáállását  Stílusát  Közvetíteni kívánt értékeit  Megnyilvánulásáról A jó arculat, nem öncélú (!) Vizuális világ - látvány meghatározza döntéseinket

15 3.A honlap, mint márkaépítő eszköz egyre nagyobb szerep jut az internetes médiának márkaépítő eszköz a szervezet honlapja legkisebb részleteivel is a márka központi üzenetét közvetíti (vizualitástól, tartalomig) Könyvtári látogatók < hálózatot látogatók Marketing stratégia – látható lesz a könyvtár

16 A marketing kétoldalú kommunikáció: 1. kínálat, ami rendelkezésre áll 2. kutatók egyre növekvő igényei Gyűjtemények és online szolgáltatások fejlesztése – kapcsolat a felhasználóval Brandépítést erősítő funkció – „kérdezd a könyvtárost” (bizalom) Ne csak általános tájékoztatásra használjuk Nem hoz kézzelfogható profitot

17 Kiemelkedő az egységes arculat szerepe Honlapok sokasága szakít a konvencionális formákkal Egyedi világot teremtve Különlegessége – megjegyezhetőség Előny a konkurenciával szemben Nagyfokú nyitottásgot igényel A sikeres brand radikálisan más!

18

19

20 Összefoglalás Nonprofit szervezetek - jelentős a brandépítés Egyházi honlapok – „világi”felhasználóknak Elengedhetetlen internetes média szerepe Honlapok – tartalom és megjelenés (egységes arculati elemek, praktikum, esztétika, bizalomépítés)

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN Előadó: Bőczy Gabriella."

Hasonló előadás


Google Hirdetések