Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN"— Előadás másolata:

1 BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Előadó: Bőczy Gabriella

2 Miért szükséges a könyvtárak szempontjából?
Tartalom Mi a brand? Mi is az a brandépítés? Miért szükséges a könyvtárak szempontjából? A brandépítés folyamata, eszközei a gyakorlatban (PR, arculattervezés, weblap) Megvalósul projektek Összefoglalás

3 Mi a brand? Mechanikus ceruza – Rotring Tető – Bramac
Termék láttán asszociálunk „Ne fűrészt keressen a vevő, hanem Stihl-t!” fogyasztó fejében lévő imázs (nem logó, nem védjegy) megfoghatatlanabb

4 Mi is az a brandépítés? terv szerinti tanítás
mire asszociáljanak a márkanév hallatán nehéz, és hosszú folyamat a tudatosság a tervezés kommunikáció kreativitás

5 Miért van szükség rá a könyvtárban?
Verseny a kulturális piacon Finanszírozott forrásokért Információ szolgáltatásáért Célcsoport elvárásainak minél jobb teljesítéséért Presztízsért Brandépítés feladata, megvalósítása, eszközei „rotring-effect”

6 A brandépítés folyamata, eszközei a gyakorlatban
(eszköze: arculattervezés, reklám, public relations, promóció, marketing, szponzoráció, mecenatúra, honlap) Folyamata "A márkázás nem olyan, amit egyszer csinálsz. Hanem olyan, amit soha nem hagysz abba.„ /Levine/

7 1. A PR (Public Relations)
Márka megteremtése A hírnevet gondozza szervezet megértést, támogatást nyerjen bizalmat teremtsen befolyásolja a közvéleményt forprofit, non-profit szervezetek Minden szervezet kommunikál kialakul egy kép az adott szervezetről

8 Ennek hiányában: Tehát szükséges: Vetélytársak megerősödnek
Nonprofit < Forprofit Tehát szükséges: folyamatos PR tevékenység PR munkatárs Eredmény: Hatékony brandépítését, az egységes arculat, a kommunikációs politika tervezés és lebonyolítása, a médiával való kapcsolattartás Ne legyen idegen!

9 Az egységes arculat kialakítása
(logó, színvilág, tipográfia, vizuális stílus és hang-, illat-, tapintás) a szervezet egyszerűen befogadható képi megfelelője (logóból, névjegykártyából, levélpapírból, külső, belső irányító táblából, zászlókból, megjelenésekből, rendezvényekből és egyéb kommunikációs eszközökből) folyamatosan és tudatosan kell alakítani egységes fellépés, az azonosság és a különbözés Szűkebb értelemben (grafikai, formai megjelenése) Tágabb értelemben (azonosság, a magatartás és az egyediség)

10

11

12 Arculat kialakításának lépései
szervezet nevéhez szorosan kapcsolódó cégjelzés írásmódját, ábráját kell kitalálni szervezet színeinek, betűtípusának, tipográfiai jellemzőinek kialakítása különféle eszközök kerülnek meghatározásra szervezeti kultúrára épülő, belső tartalmi jegyek

13 Könyvtár esetében hogyan is épül fel?
Nagy jelentőségű Feladata - ösztönözze a látogatóit (?) Két fontos alappillére: a kultúra és a filozófia A jó arculat hozzátesz a könyvtárhoz segíti üzenetének befogadását támogatja marketing kommunikációját több konkurens - a vizualitás eszköztár

14 kiemeli annak értékeit izgalmassá teszi szolgáltatásait
Bizonyítja a könyvtár: Igényességét Hozzáállását Stílusát Közvetíteni kívánt értékeit Megnyilvánulásáról A jó arculat, nem öncélú (!) Vizuális világ - látvány meghatározza döntéseinket

15 A honlap, mint márkaépítő eszköz
egyre nagyobb szerep jut az internetes médiának márkaépítő eszköz a szervezet honlapja legkisebb részleteivel is a márka központi üzenetét közvetíti (vizualitástól, tartalomig) Könyvtári látogatók < hálózatot látogatók Marketing stratégia – látható lesz a könyvtár

16 A marketing kétoldalú kommunikáció:
1. kínálat, ami rendelkezésre áll 2. kutatók egyre növekvő igényei Gyűjtemények és online szolgáltatások fejlesztése – kapcsolat a felhasználóval Brandépítést erősítő funkció – „kérdezd a könyvtárost” (bizalom) Ne csak általános tájékoztatásra használjuk Nem hoz kézzelfogható profitot

17 Kiemelkedő az egységes arculat szerepe
Honlapok sokasága szakít a konvencionális formákkal Egyedi világot teremtve Különlegessége – megjegyezhetőség Előny a konkurenciával szemben Nagyfokú nyitottásgot igényel A sikeres brand radikálisan más!

18

19

20 Összefoglalás Nonprofit szervezetek - jelentős a brandépítés
Egyházi honlapok – „világi”felhasználóknak Elengedhetetlen internetes média szerepe Honlapok – tartalom és megjelenés (egységes arculati elemek, praktikum, esztétika, bizalomépítés)

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések