Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A német piacok a hazai KKV-k szemével

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A német piacok a hazai KKV-k szemével"— Előadás másolata:

1 A német piacok a hazai KKV-k szemével

2 Bevezető UngarnConsulting tanácsadás
Dr. Csordás Ferenc Károly ügyvezető Exportbővítés és üzletfejlesztés a német nyelvterületen Szakértői támogatás 2007 óta Ügyfelek: elsősorban hazai és németországi KKV-k A VMKIK stratégiai partnere A Svájci-Magyar Kereskedelmi Kamara tagja A Bajor Magyar Barát Társaság elnökségi tagja

3 Miért éppen a német nyelvű piacok?
A DACH-régió: Európa legnagyobb egybefüggő piaca Pro: A hazainál 10x nagyobb piac (lakosság) Lényegesen nagyobb fizetőképesség Lényegesen nagyobb fizetési hajlandóság (nem csak pénzük van, de jellemzően fizetnek is) Kontra: ? Költségek (befektetésként kell kezelni) Hosszú távú megtérülés Jelentős konkurenciaharc (3 szint!) Nem alkalmas terület a „menekülésre”

4 Miért éppen a német nyelvű piacok?
Számtalan makrogazdasági mutató létezik → válasszunk egyet! Pl. egy főre jutó vásárlóerő Svájc: € 283,4% Ausztria: € 167,0% Németország: € 164,6% Európai átlag (nem EU!) € 100% Magyarország € 37,7% Forrás: 2014

5 EU-marketing vs. nemzetközi marketing
a magyar kivitel 2/3-a km rádiuszon belülre megy, ezen belül kiemelten EU, azon belül is kiemelt Németország szerepe Gyakorlatilag nincsen szakirodalom Módszertanilag (marketing szempontból): Nem klasszikus külkereskedelem Nem belpiaci értékesítés Elszámolás szerint export EU-marketing, Euro-marketing

6 Német piacok vs. keleti nyitás
Tény: a diverzifikáció rendkívül fontos dolog Nem VAGY-VAGY, egymás mellett is lehet Egymást kiegészítő irányok Nincsen szó a nyugati (pl. németországi export) csökkentéséről! Nem jellemző, hogy a KKV-k ilyen döntési helyzetbe kerüljenek (cégprofilból és prekoncepcióból adódóan eleve van egy elképzelés a terjeszkedéssel kapcsolatban

7 Komplex verseny – nem (mindig) elég az árelőny
Gyakori megközelítés: Német cégek vs. magyar cégek (versenyelőny: ár) → „csőszerű” szemlélet) Életszerűbb megközelítés: komplex és többszintű verseny Német szemszögből nézve legalább 3 szintű verseny: Belföldi (német, osztrák, svájci) piac Német terület vs. Kelet-Európa (hazaihoz hasonló KKV-k) Német terület vs. Ázsia / Kína

8 Alapvető követelmények a külpiacra lépéssel kapcsolatban
Nem fontossági sorrend! Exportképes termék vagy szolgáltatás Megfelelő minőség megfelelő áron Megfelelő pénzügyi háttér Megfelelő szakembergárda (nem kell feltétlenül saját; kiszervezés!) Gyártási és szállítási kapacitás Rövid szállítási határidő Rugalmasság

9 Trükkök, alapvető fogások
Cél: költséghatékony terjeszkedés Rendelkezésre álló erőforrás: szűkös (nincs) Két véglet: „Google-fordított reklámlevél” ↔ 30mFt egy hónap alatt Realitás: valahol félúton Leggyakoribb eszközök: Google (több szinten lehet űzni) (keresés, SEO, hirdetés) Vásárolt adatbázis + megkereség ben és/vagy telefonon Vásárok, kiállítások (önmagában kevés) Szakmai szervezetek, szakmai fórumok Internet (pl. Ebay B2C esetén) Egyéb „új marketing”

10 Specialitás: a beszállítói kapcsolat
Nem egyszeri, hanem hosszú távú gazdasági, „stratégiai” kapcsolat Mi várnak el a partnertől? Versenyképes ár Folyamatos fejlesztés Hosszú távú megállapodások, partneri gondolkodás Minőségügyi és logisztikai megállapodások, minőségbiztosítási rendszer kiépítése Általános beszerzési feltételek Online kommunikáció Beszállítói értékelések, rövid távú javító értékelések

11 Gyakori hibák, téves gondolatok
A külpiacra lépés könnyű és gyors Olcsó (nulla € befektetés is elegendő, elég pár ) „hiszen olcsóbban dolgozunk, mint a németek” Nem lehet „utolsó menedék”, a csőd előtti utolsó próbálkozás Ne hanyagoljuk el a belföldi piacot! „Gazdag pénzeszsákok, akik mindent megvesznek” „Elég bekerülni, utána már bennmaradunk”

12 Mit gondolnak a németek a magyarokról?
Erősségeink: Találékonyság Rugalmasság Közelség Versenyképes munkaerő Szakértelem Innováció Fejlődési potenciál: Tárgyalóképes nyelvismeret Pénzügyi stabilitás Rend és rendszer Nyitottság a változásra Részletesség, alaposság Aktív részvétel szakmai fórumokon Több lábon állás Hosszú távú stratégia Növekedéstől való félelem

13 Köszönöm a figyelmet! Kérdés, illetve érdeklődés esetén kérem keressenek bizalommal!


Letölteni ppt "A német piacok a hazai KKV-k szemével"

Hasonló előadás


Google Hirdetések