Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Emanuel von Zezschwitz, Anton Koslow, Alexander De Luca, Heinrich Hussmann Antal Gábor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Emanuel von Zezschwitz, Anton Koslow, Alexander De Luca, Heinrich Hussmann Antal Gábor."— Előadás másolata:

1 Emanuel von Zezschwitz, Anton Koslow, Alexander De Luca, Heinrich Hussmann Antal Gábor

2  Mobil eszköz zárolása, használat előtt a felhasználó azonosítása  Klasszikus megoldás: alfanumerikus jelszó alapú azonosítás ◦ Pl.: rövid számsorozat (PIN)  Jellemző támadási mód jelszavas azonosítás ellen: „shoulder surfing” ◦ A támadó ellesi a felhasználótól, hogy milyen jelszót ad meg

3  Okostelefonok és tabletek érintőkijelzővel rendelkeznek  Új authentikációs módszer: grafikus authentikáció  Előnyei: ◦ Az ember motorikus, illetve képi memóriájára alapoznak ◦ Sok módszer érintőképernyőn kényelmesebben használható, mint a jelszavas védelem

4  Legismertebb példa: Android Pattern Lock

5  Grafikus authentikációs módszerek ellen új támadási módszer alakult ki: „smudge attack”  A felhasználó az azonosítás során ujjlenyomatot, nyomokat hagy az érintőképernyőn, amelyből a támadó visszafejtheti a „kódot”  Az Android Pattern Lock kifejezetten sebezhetőnek bizonyult ezzel a támadástípussal szemben

6

7  Biztonságosabb grafikus authentikációs módszerek kidolgozása  „Smudge attack”-kal szemben való sebezhetőség csökkentése  Új módszerek használhatóságának vizsgálata különféle szempontok szerint

8  „Searchmetric” módszerek ◦ Véletlenszerűen válogatott képek halmazából adott képek kiválasztása ◦ Vannak „shoulder surfing”-gel szemben biztonságos módszerek ◦ Még nem elemezték „smudge attack” sebezhetőség szempontjából ◦ Véletlenszerűség miatt feltételezhetően biztonságos

9  Példa searchmetric módszerre: ImageShield  http://confidenttechnologies.com/products/confid ent-imageshield/ http://confidenttechnologies.com/products/confid ent-imageshield/  A felhasználó képkategóriákat választ (pl.: macska, autó, virág) jelszóként  Legközelebbi belépéskor random képek közül kell a megfelelő kategóriákba eső képeket kiválasztani

10  „Locimetric” módszerek ◦ A felhasználó egy képen adott pozíciókat, régiókat választ ki ◦ Ujjnyomok utalnak a kiválasztott régiókra ◦ „Smudge attack”-kal szemben sebezhetőek ◦ Kis kijelzőkön nehéz a megfelelő régiókat pontosan kiválasztani

11  Példa locimetric módszerre: Passpoints  Pontok kiválasztása egy tetszőleges képen  Elfogadás adott sorrendben, adott toleranciával

12  „Drawmetric” módszerek ◦ A felhasználónak egy adott alakzatot kell lerajzolnia ◦ Leggyakrabban használt grafikus authentikációs módszercsalád mobilon ◦ Android Pattern Lock is ide tartozik ◦ Másik példa: Draw a Secret

13  Hogyan lehetne biztonságosabbá tenni a drawmetric módszereket?  Az alakzat rajzolása közben extra jellemzők megfigyelése (pl.: rajzolás sebessége, nyomás mértéke) ◦ Ezeknek is egyezniük kell az azonosításkor az alakzaton kívül  Extra feladat beiktatása az azonosítás után ◦ Pl. az alakzat lerajzolása után húzza végig az ujját a képernyőn (WhisperCore) ◦ Általában ez a használhatóság rovására megy

14  Ilyen típusú támadáshoz a támadónak birtokolnia kell a mobil eszközt  Speciális fényviszonyokat igényelhet  Biztonságosság vizsgálatakor legrosszabb eset forgatókönyv ◦ A támadó a mobil eszköz birtokában van ◦ A támadónak megfelelő fényviszonyok és alkalmas kamera áll rendelkezésre a támadáshoz ◦ Az azonosítás előtt a képernyő le lett törölve ◦ A felhasználó csak egyszer authentikál a támadás előtt

15  Néhány új grafikus authentikációs módszerek kifejlesztése, amelyek megnehezítik a „smudge attack” kivitelezését  Az alábbi technikákat alkalmazzák ◦ A kód egyes elemeinek véletlenszerű elhelyezése ◦ Az azonosítás során hagyott ujjnyomok elhomályosítása/elkenése még ugyanazon azonosítási folyamaton belül ◦ Nézet véletlenszerű elforgatása  „Papír prototípusok”

16  Kilenc színes korong véletlenszerű elhelyezése egy kör mentén  Adott színű korongokat kell a kör közepébe mozgatni  Egy szín többször is szerepelhet

17  Kör mentén lévő pontokat kell összekötni  Minden azonosításkor a kör elforgatásra kerül  Mindig megjelölésre kerül a négy fő égtáj az aktuális orientáció megadásához

18  Tárcsázóhoz hasonló működés  Számjegyeket kell adott sorrendben a kör mentén mozgatni az 1-es számjegynél lévő nyíláson át a kör közepébe  Ujjnyomok elhomályosítása

19  Android Pattern Lock elforgatása  Orientáció jelzése az északi irány megjelölésével  „Pattern 90”: 90°-onkénti elforgatás lehetséges  „Pattern 360”: tetszőleges szöggel való elforgatás lehetséges

20  Megfigyelés során ◦ 5 módszer: Marbles, Compass, Dial, Pattern 90, Pattern 360 ◦ Jelszó kétféle lehet: előre definiált, felhasználó által definiált  Adatgyűjtés ◦ Videofelvételek ◦ Kérdőívek a használhatóságról  Résztvevők ◦ 12 fő, átlagéletkor 22 év (19-26) ◦ 10 fő használ lock screen-t, 9 Android Pattern Lock-ot

21

22

23

24  Tényleges szoftver prototípusok fejlesztése  Marbles nyert a pre-study fázisban, így ezt tovább vizsgálták  Pattern 90-et is tovább vizsgálták ◦ Nézet elforgatás hatásának további vizsgálata ◦ Ez áll a legközelebb egy ténylegesen, élesben használt módszerhez (Android Pattern Lock)  Baseline: Android Pattern Lock  + Marble Gap

25  Adott színű korongok mozgatása a középső szürke területre  10 féle szín  Miután egy korong a szürke területre került, nem használható fel újra ◦ Minden szín max. kétszer használható

26  Megfigyelések során ◦ 4 féle módszer: Marbles, Marble Gap, Android pattern, Pattern 90 ◦ Jelszó kétféle lehet: előre definiált, felhasználó által definiált ◦ Minden módszert minden jelszótípussal három körben teszteltek  Adatgyűjtés ◦ Naplózás az alkalmazásokban ◦ Kérdőívek ◦ Videofelvételek ◦ Fénykép az érintőképernyőről az azonosítás után  Részvevők: ◦ 24 fő, átlagéletkor 25 év (19-33) ◦ 23 fő használ okostelefont, 7 fő pattern lock-ot

27  Mobiltelefon: HTC Google Nexus One  Érintőképernyőről fénykép készítése egy Canon EOS 1000D fényképezőgéppel  Az érintőképernyőt a fényképezéskor egy Arri 650W spotlámpával világították meg

28  A pre-study során kiderült, hogy a leggyakrabban 5 hosszúságú jelszavakat választottak a felhasználók  Ez lett a felső korlát minden módszer esetében a felhasználó által definiált jelszavak hosszára  Marbles és Marble Gap esetében az előre definiált jelszó max. 1 ismétlődő színt tartalmazott  Patterns esetében kétféle mintacsoport ◦ Szomszédos pontokat használó ◦ Nagyobb távolságra lévő pontokat használó

29  Lehetséges jelszavak száma ◦ Android pattern, Pattern 90: 10672 ◦ Marbles: 59049  Ismétlődő színek nélkül: 15120 ◦ Marble Gap: 64800  Ismétlődő színek nélkül: 30240

30 1. Authentikációs módszer tanítása a felhasználónak 2. Érintőképernyő törlése mikroszálas törlőkendővel 3. A felhasználó megadja a jelszót 4. Ha a megadott jelszó helyes, akkor lefotózzák az érintőképernyőt. Ha helytelen, akkor 2. lépés. 5. Ismétlés még kétszer 6. Kérdőív kitöltése a módszerről

31  Orientációs idő: Az authentikációs folyamat kezdete és az első érintési esemény között eltelt idő  Input idő: Az első érintési esemény és az azonosítás vége között eltelt idő  Log fájlok elemzésével  Hiba volt a log fájlokban az első két tesztkörnél, így csak a harmadikat vették figyelembe  192 minta: 24 user * 2 féle jelszó * 4 féle módszer

32  ANOVA használata az authentikációs módszer és a jelszótípus hatásának elemzésére  Orientációs idő ◦ Jelszótípusok esetén nincs szignifikáns eltérés ◦ Módszerek között szignifikáns eltérés  Input idő ◦ Szignifikáns eltérés a módszerek és a jelszótípusok között is

33

34  A kérdőívek elemzésekor más eredményt kaptak  Android pattern „nagyon gyors”, Marbles és Marble Gap „gyors”, Pattern 90 „elégséges”  Következtetés: a felhasználóknak a hosszabb orientációs idő feltűnőbb, mint a hosszabb input idő

35

36  Hibás azonosítások számának megfigyelése  Egyszerű hiba: a felhasználó az azonosítás során egyszer vagy kétszer hibázik  Kritikus hiba: a felhasználó legalább háromszor hibázik ◦ Ilyenkor pl. egy ATM már zárolná a kártyáját  55 hibás azonosítás (9,5%)  Ebből csak 1 kritikus hiba  Szignifikáns eltérés a módszerek és a jelszótípusok között  Tesztkörök között nincs szignifikáns eltérés

37

38  Kérdőívek segítségével elemezték  Memorizálhatóság és használhatóság szétválasztása  Memorizálhatóság jobb a felhasználó által definiált jelszavak esetében  Pattern 90 mindkettő szempontból a legrosszabbul teljesít ◦ A felhasználók szerint kiemelkedően magas koncentrációt igényel ◦ A hibák többségét az okozta, hogy a megfelelő alakzatot rajzolták, de nem a megfelelő orientációval

39

40

41  Az érintőképernyőkről készített fotókat egy biztonsági szakember vizsgálta meg  Minden fotónál legfeljebb háromszor tippelhette meg a kódot  A képeket csak forgathatta és zoomolhatta  Android pattern esetében találta ki a szakember a legtöbb jelszót (83%) ◦ A nyomokból könnyen kitalálhatók az aktivált pontok és az irány  Pattern 90 esetében 46% volt a találati arány ◦ A nyomokból három tippelési lehetőség esetén 75%-os eséllyel visszafejthető a kód  Marbles, Marble Gap: 0%-os találati arány  A kérdőívek eredményei szerint a felhasználók szerint is hasonló a sorrend biztonságosság szempontjából

42

43

44  Egy adott felhasználó szívesen használná-e élesben az adott authentikációs módszert  Sorrend: ◦ Android pattern (92%, 22 user) ◦ Marbles (75%, 18 user) ◦ Marble gap (67%, 16 user) ◦ Pattern 90 (42%, 10 user)

45  Grafikus authentikációs módszerek, amelyek biztonságosabbak a „smudge attack”-kal szemben, mint az Android Pattern Lock  Általában a nézet elforgatása magas orientációs időt okoz, emiatt nehezen használható (Pattern 90)  A felhasználó által definiált jelszó alapján történő azonosítás kisebb input időt igényelt, mint az előre megadott jelszó esetén  A véletlenszerű elhelyezésen alapuló módszerek (Marbles, Marble Gap) biztonságosak voltak, és elég jól használhatónak bizonyultak

46


Letölteni ppt "Emanuel von Zezschwitz, Anton Koslow, Alexander De Luca, Heinrich Hussmann Antal Gábor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések