Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elektromos autó, mint múlt és a jövő"— Előadás másolata:

1 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony

2 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Thomas Parker : London 1884. Andreas Flocken: Coburg 1888. (Németország) Thomas Edison, Chicago , 1889 USA

3 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
USA XX. sz. első éveiben: 40 % gőzkocsi 38 % villamos hajtású kocsi ( jármű) 22 % belső égésű motoros jármű Európában 1914-ben 3170 villamos autó

4 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Camille Jenatzy : 1899 április ,882 km/h, 1 km, kb. 67 LE-s elekrtomotor, 80 db. akkumulátor az 1,5 T-ás jármű tömegének a fele.

5 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Belsőégésű motoros jármű: Bonyolult szerkezeti felépítés Gyakori karbantartás Zajos, környezetszennyező Üzemi előkészületi idő „hosszú” Energia tárolás egyszerű Hatókör „korlátlan” Üzemanyagok korlátlan, olcsó elérhetősége Kiépített infrastruktúra Villamos hajtású jármű: Egyszerű felépítés Karbantartás minimális Csendes, használat helyén nem környezetszennyező Üzemi előkészületi idő rövid Energia tárolás nehézkes Hatókör korlátozott „Üzemanyag” korlátozott elérhetősége tárolás nehézsége Kiépítetlen infrastruktúra

6 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Lohner-Porsche, Bécs, 1901- első Hybrid autó?

7 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

8 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

9 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Budapest, március 1- Daimler akkumulátoros autóbusz

10 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Magyar Királyi Posta: gépkocsiállomány közel 20%-a villamos hajtású volt az 1960-as évekig üzemeltek

11 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Rába: 28 db villamos hajtású teherautó MÁG: 7 db villamos hajtású teherautó

12 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

13 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Második világháború után kísérleti járművek: Pavlics Ferenc irányítása GM Villamos hajtású járművek Kutatóközpontja: holdautók

14 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
1968. Villamosipari Kutatóintézet városi használatú villamos hajtású járművek

15 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Cserny József Kossuth díjas designer 1970 TYNY Villamosipari Kutatóintézet 1984. saját kivitelezésű akkumobil Robix elektromos kisautó család.

16 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Puli magyar kisautó: 1986- dízelmotor kb. 400 db. 1990 villamos hajtás: kb. 150 db. Puli Caby egy példányban, 10 db. 6 V 240 Ah savas akkumulátor, 7,4 kW-os villanymotor 65 km/h sebességgel 100 km

17 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Reva (India) Villamos hajtású városi kisautó 26 országban 4000 jármű Hatótávolság: 80 km

18 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Hybrid autók- Toyota Prius 1997–től Korlátlan hatótávolság

19 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Opel Ampera: Villamos hajtású autó, benzinmotor hatótáv növeléssel 500 km megtétele

20 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Solo-Duo hazai fejlesztésű, alternatív hajtású jármű, bemutatása 2008-ban

21 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Volvo 7900 A Hybrid februárig 28 db áll forgalomba

22 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Villamos hajtású gépkocsik forgalomba állításának könnyítése: -teljes adómentesség Európai terv: 2020-ig 20%-os járműállomány Magyarországon : 0,7-1,2 % járműállomány 3,8 millió járműnél kb villanyautó. Infrastrukturális feltételek: töltőállomás hálózat kiépítés, -1 elektromos autó-1,5 töltőállomás ( töltőállomás) Hálózat kiépítés 80 millió euro beruháztást igényel

23 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Sheikh Zaki Yamani Szaud-arábia volt olajminisztere: „A kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő” Köszönöm a figyelmüket !


Letölteni ppt "Az elektromos autó, mint múlt és a jövő"

Hasonló előadás


Google Hirdetések