Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Jedlik Ányos Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony 1829 Villámdelejes forgony.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Jedlik Ányos Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony 1829 Villámdelejes forgony."— Előadás másolata:

1 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Jedlik Ányos Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony 1829 Villámdelejes forgony

2 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Thomas Parker : London 1884. Thomas Parker : London 1884. Andreas Flocken: Coburg 1888. Andreas Flocken: Coburg 1888.(Németország) Thomas Edison, Chicago, 1889 USA Thomas Edison, Chicago, 1889 USA

3 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő USA XX. sz. első éveiben: 40 % gőzkocsi 40 % gőzkocsi 38 % villamos hajtású kocsi (33 842 jármű) 38 % villamos hajtású kocsi (33 842 jármű) 22 % belső égésű motoros jármű 22 % belső égésű motoros jármű Európában 1914-ben 3170 villamos autó

4 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Camille Jenatzy : 1899 április 29. 105,882 km/h, 1 km, kb. 67 LE-s elekrtomotor, 80 db. akkumulátor az 1,5 T-ás jármű tömegének a fele. Camille Jenatzy : 1899 április 29. 105,882 km/h, 1 km, kb. 67 LE-s elekrtomotor, 80 db. akkumulátor az 1,5 T-ás jármű tömegének a fele.

5 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Belsőégésű motoros jármű: Bonyolult szerkezeti felépítés Bonyolult szerkezeti felépítés Gyakori karbantartás Gyakori karbantartás Zajos, környezetszennyező Zajos, környezetszennyező Üzemi előkészületi idő „hosszú” Üzemi előkészületi idő „hosszú” Energia tárolás egyszerű Energia tárolás egyszerű Hatókör „korlátlan” Hatókör „korlátlan” Üzemanyagok korlátlan, olcsó elérhetősége Üzemanyagok korlátlan, olcsó elérhetősége Kiépített infrastruktúra Kiépített infrastruktúra Villamos hajtású jármű: Egyszerű felépítés Egyszerű felépítés Karbantartás minimális Karbantartás minimális Csendes, használat helyén nem környezetszennyező Csendes, használat helyén nem környezetszennyező Üzemi előkészületi idő rövid Üzemi előkészületi idő rövid Energia tárolás nehézkes Energia tárolás nehézkes Hatókör korlátozott Hatókör korlátozott „Üzemanyag” korlátozott elérhetősége tárolás nehézsége „Üzemanyag” korlátozott elérhetősége tárolás nehézsége Kiépítetlen infrastruktúra Kiépítetlen infrastruktúra

6 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Lohner-Porsche, Bécs, Lohner-Porsche, Bécs, 1901- első Hybrid autó?

7 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

8

9 Budapest, 1915. március 1- Daimler akkumulátoros autóbusz Budapest, 1915. március 1- Daimler akkumulátoros autóbusz

10 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Magyar Királyi Posta: gépkocsiállomány közel 20%-a villamos hajtású volt az 1960-as évekig üzemeltek Magyar Királyi Posta: gépkocsiállomány közel 20%-a villamos hajtású volt az 1960-as évekig üzemeltek

11 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Rába: 28 db villamos hajtású teherautó Rába: 28 db villamos hajtású teherautó MÁG: 7 db villamos hajtású teherautó MÁG: 7 db villamos hajtású teherautó

12 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő

13 Második világháború után kísérleti járművek: Második világháború után kísérleti járművek: Pavlics Ferenc irányítása Pavlics Ferenc irányítása GM Villamos hajtású járművek Kutatóközpontja: GM Villamos hajtású járművek Kutatóközpontja: 1971-72 holdautók 1971-72 holdautók

14 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő 1968. Villamosipari Kutatóintézet városi használatú villamos hajtású járművek 1968. Villamosipari Kutatóintézet városi használatú villamos hajtású járművek

15 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Cserny József Kossuth díjas designer Cserny József Kossuth díjas designer 1970 TYNY Villamosipari Kutatóintézet 1970 TYNY Villamosipari Kutatóintézet 1984. saját kivitelezésű akkumobil 1984. saját kivitelezésű akkumobil 1986-95 Robix elektromos kisautó család. 1986-95 Robix elektromos kisautó család.

16 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Puli magyar kisautó: 1986- dízelmotor kb. 400 db. 1986- dízelmotor kb. 400 db. 1990 villamos hajtás: kb. 150 db. 1990 villamos hajtás: kb. 150 db. Puli Caby egy példányban, Puli Caby egy példányban, 10 db. 6 V 240 Ah savas akkumulátor, 10 db. 6 V 240 Ah savas akkumulátor, 7,4 kW-os villanymotor 7,4 kW-os villanymotor 65 km/h sebességgel 100 km 65 km/h sebességgel 100 km

17 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Reva (India) Reva (India) Villamos hajtású városi kisautó 2001-2012. Villamos hajtású városi kisautó 2001-2012. 26 országban 4000 jármű 26 országban 4000 jármű Hatótávolság: 80 km Hatótávolság: 80 km

18 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Hybrid autók- Toyota Prius 1997–től Korlátlan hatótávolság

19 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Opel Ampera: Villamos hajtású autó, benzinmotor hatótáv növeléssel 500 km megtétele

20 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Solo-Duo hazai fejlesztésű, alternatív hajtású jármű, bemutatása 2008-ban Solo-Duo hazai fejlesztésű, alternatív hajtású jármű, bemutatása 2008-ban

21 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Volvo 7900 A Hybrid. 2015. februárig 28 db áll forgalomba

22 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Villamos hajtású gépkocsik forgalomba állításának könnyítése: -teljes adómentesség Európai terv: 2020-ig 20%-os járműállomány Magyarországon : 0,7-1,2 % járműállomány 3,8 millió járműnél kb. 45 000 villanyautó. Infrastrukturális feltételek: töltőállomás hálózat kiépítés, -1 elektromos autó-1,5 töltőállomás (60 000 töltőállomás) Hálózat kiépítés 80 millió euro beruháztást igényel

23 Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Sheikh Zaki Yamani Szaud-arábia volt olajminisztere: „A kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő” Köszönöm a figyelmüket !


Letölteni ppt "Az elektromos autó, mint múlt és a jövő Jedlik Ányos Jedlik Ányos 1829 Villámdelejes forgony 1829 Villámdelejes forgony."

Hasonló előadás


Google Hirdetések