Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben"— Előadás másolata:

1 Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben
Készítette: Pető Gergely NI Hungary Kft.

2

3 Mérnökök és kutatók használják tesztelésre, mérésre és tervezésre
Mit csinálunk? Alacsony költségű moduláris mérés és kontrol hardverek Produktív szoftver fejlesztési eszközök Magasan integrált rendszer platformok Mérnökök és kutatók használják tesztelésre, mérésre és tervezésre

4 A virtuális műszerezés költséghatékonyságot eredményez
A Virtual Instrumentation approach using the NI PXI platform with LabVIEW helps save cost, integration time, and space. Mérőműszerek egy egységbe tömörítése – költséghatékony, fizikailiag is kisebb. VI megoldások: $39,545 .67 ft3 (.019 m3) Tradicionális megoldások: $82,972 6.12 ft3 (.1734 m3) Fotók: Agilent, Keithley, Advantest, Nicolet, and Tektronix

5 Lean az NI-nál - történelmi áttekintés
Lean alapok Lean Érettségi Mátrix fókuszú időszak 2011 CI felhatalmazott Shop Floor részlegek Minden Mfg. Dolgozó problémamegoldó Minden Mfg. Manager CI coach Egy közös CI nyelv NICI mátrixon alapuló jó CI kultúra bevezetése CI érettség mérése egyszerű Tiszta kapcsolat a CI és legfelső célok között Shop Floor Zone felhatalmazás & Gemba Magas dolgozói elkötelezettség DMAIC Office által támogatott Shop Floor Jó CI kultúra, de az érettség mérése bonyolult Hard megtakarítás a CI aktivitásokból Lean alapok lefektetése a Lean érettségi mátrix alapján. (5S, VM, Kaizen Mgmt., TPM, SMED, BiQ, stb.) Jó lean kultúra Kaizen hard megtakarítás Kevesen vezetnek kaizeneket Alacsony dolgozói bevonás és elkötelezettség $ Megtakarítás nem volt követve

6 CI & Quality kapcsolata

7 Probléma megoldó módszerek alkalmazása következő esetekben:
Külső-belső vevői visszajelzések. Process/Product audit bukások. CI-al kapcsolatos fejlesztések alkalmával. JDI,Kaizen, Projekt Mérőszám alapú strukturált probléma megoldás

8 Probléma megoldó módszerek az NI-nál.

9 Problémamegoldás 6 logikai lépése

10 1. Problémaleírás eszköze: 5W2H
A problémamegoldás módszerétől függetlenül a legelső feladat az adatok összegyűjtése, valamint a probléma korrekt meghatározása annak érdekében, hogy a pontosan megértsük azt. Mi a hiba? (What) Mi történt? Melyik termékkel? Mi a hiba hatása a vevőre nézve? Kiket érint? (Who) Ki a „vevő” ? Ki találta meg és ki elemezte először a hibát? Hol jelentkezik/jelentkezett a probléma? (Where) Makró/Mikró? Hol hajtották végre? Melyik gyártósoron? Melyik berendezéssel? A termék/alkatrész melyik helyére korlátozódik a jelenség, vagy probléma? Mikor történt? (When) Milyen időbeli adatok vannak a rendszerben? Melyik? (Which) Melyik tételre értelmezhető a hiba? Melyik ellenőrző fázis érintett? Hogyan találták meg a hibát? Mit tettünk előtte, hogy nem vettük észre? (How) Hány terméket / vevőt érint? Mekkora a probléma kiterjedése? (How many)

11 2. Elszigetelő intézkedések
Az első lépéssel egy időben végzendő lépés Meg kell akadályozni, hogy a hiba elérje a vevőt Termék zárolása („Hold”) Raktárkészlet / WIP ellenőrzése és átmunkálása Akciók a vevőknél: Visszahívás/Értesítés A problémák azonnali kezelése Ideiglenes folyamatok – Extra ellenőrzés, stb. Elemzéshez szükséges további információk összegyűjtése

12 3. Gyökérokok meghatározása
Gyökérok elemzés végrehajtása Nem preferált gyökér okok: Dolgozói / Emberi hiba Munkautasítás Az elemzés során két irányban szükséges vizsgálódni: Hogyan történt a probléma? Hogyan kerülte el a probléma a figyelmünket? (Miért nem vettük mi észre)

13 4. Javító intézkedések kiválasztása
A lehetséges akciók azonosítása minden gyökérokra Pl. Brainstorming Az akciók priorizálása Szempontok: hatásosság, költség, idő, ROI Javító intézkedések kiválasztása Kísérletek, adatok, elemzés, következtetések, dokumentálás Ütközik e más folyamattal, vannak mellékhatások?

14 5. Akciók lépésekre bontása
3W: „Mit”, „Ki”, „Mikor”

15 6. Tapasztalatok alkalmazása – hasonlóságok elemzése
A végrehajtás határideje után ellenőrizni kell az akciók állapotát hatékonyságát Figyelembe kell venni a hasonló hibák / problémák lehetőségét Ugyanazon termékcsaládnál Ugyanazon beszállítónál Ugyanazon berendezésen Más termékeknél Másik berendezésen Más folyamatnál Más beszállítóknál Más alkatrészeknél

16 Probléma megoldásának útja
Ideal State (Efficient, Effective) Current Condition (Challenges, Inefficiency) Probléma meghatározása, Mariann használta next gen program kaizen moderátori tréningbe

17 Képzési rendszer Képzési rendszer a CI&Quality témakörben.
CI és Quality alapoktatás. Minden új belépő. CI Általános tréning Vezetői kérés esetén. Problem solving és Mistake proofing tréning. Vezetői kérés esetén. Kaizen Moderátori tréning soft és hard. Vezetői kérés esetén. LPS Projekt menedzsment tréning. Vezetői kérés esetén. Konferencián hallotak alkalmazása

18 Kérdések, észrevételek?

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések