Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?"— Előadás másolata:

1 Mire jók az üzletben díjak? László Géza

2 Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?  Állam  Alapítványok  Karitatív magánadomány  Piaci díjak

3 Mire jók a díjak? A nyerteseknek:  Elismerés, presztízs  A teljesítményt honorálja  Marketing eszköz  Jövedelem  Boldogság Funkcionális megközelítésben:  „Rendet tesz”, segít a konfliktusok feloldásában  Erősítik a horizontális kapcsolatokat, a kohéziót A fogyasztóknak:  Minőség-jelzés, szignál  Csökkenti a kockázatot a választásnál  A díj presztízsértéke a fogyasztót is „megemeli”

4 * A kérdésre több válasz is adható Jelzés a minőségről A nemzetközi márkakutatás, AC Nielsen, 2008 végén, országos reprezentatív mintán keresztül készült, ahol a program működik.

5 Fogyasztás szerkezete  Dinamikusan nő a fogyasztás és a márkák száma  A termék megkülönböztetés és innováció szerepe nő: a szórakoztató elektronikában 10 év leforgása alatt az eladott eszközök technológiájának 80%-a lecserélődött  Nőtt a vásárlás egy termékre eső sebessége  Kereskedelem szerepe, piaci ereje ugrásszerűen nőtt  Nő a tudatosság és a tájékozódás szerepe és lehetősége  Nő a minőség szerepe az árhoz képest. Mckinsey: az amerikai fogyasztó már kevesebb mint 30%-ban hagyatkozik elsősorban ár és költségjellegű információkra és a  Kényelem, a bizalom, a választék, a szavatosság, a termékinformáció együtt 70%  Új specializált fogyasztási piacok törnek előre

6 Új fogyasztási terek A tradicionális piaci attitűdök, formák átalakulása: TPF Presztízs luxus minőség Nem környezet tudatos Ár diszkont Bio TPF Élmény kaland Kényelem biztonság

7 Borvásárlás és a díjak A borvásárlás differenciálódik: A termékdíjak egyik legrégebbi terepe. Miért?  Átlagosan 10 brand van egy fogyasztói kategóriában míg a borok esetén fajta egy hipermarketben  Több szempontú vásárlás történik rövid idő alatt,  A díjak, szaklapok nagyon régóta jelen vannak, de nincs rá idő  Túl sok helyi díj, a termelők díjnak látszó megtévesztő jelzések  Elsősorban az alkalmi fogyasztók számára, gyors és nagy értékű vásárlásnál segít a díj

8 Hogyan dönt a fogyasztó?  Saját tapasztalatok, szóbeszéd, benyomások alapján  Független szakértőkre hagyatkozik  A szakma krémjének a véleményére hagyatkozik a döntéshozó  Attribuciók: a közvélekedés, az információ hitelessége fontos

9 Mikor jó egy díjazás?  Ha nincs túl sok belőlük  Ha ismertek  Ha hatékonyak és segítik az eladást (termékdíjak) vagy a kitűzött értékek védelmét (környezetvédelem, CSR)  Ha a használat, a részvétel költségei összhangban vannak a várható eredményességükkel  Ha a reputációjuk erős  Ha a zsűri hiteles személyekből áll  Ha zsűri abban segít, amiben kell és az összetétele igazodik a fogyasztói szelekció jellegéhez  Ha transzparens, következetes és kiszámítható a döntéshozatal  Ha a gyártók használják, építenek rá és működik a hálózati-hatás  Ha nem hígul fel a mezőny

10 Márkák díjazása A ter…  Átlagosan

11 Mikor eredményes egy termék márka díjazás?  Ha nincs túl sok belőle  Ha ismert  Ha hatékony  Ha a részvétel költségei (materiális vagy nem) összhangban vannak a várható eredményességgel  Ha a reputációja erős  A zsűri hiteles  Transzparens, következetes  Nem hígul fel a mezőny  Használják és működik a hálózati-hatás


Letölteni ppt "Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések