Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsolt Vass Megváltozta több, mint 9 éve
1
Amerikai függetlenek Miben áll a másságuk?
2
Vertikálisan nem integrált Kísérleti? Művész?
3
A független filmnek története van. A filmtörténete kezdetétől: 1910-es évek (Carl Laemmle – amerikai függetlenek) 1920-1950 low budget:– etnikai kisebbségek, szélsőséges ízlésűek igényeit elégíti ki és presztízs: David O. Selznick, Chaplin 1950-1960: fokozódik a trend
4
50-es évek: exploitation films (kizsákmányoló filmkészítés?) botrányos, szenzációs témák Olcsó horror, sci-fi, erotikus filmek Edward Wood
5
Ed Wood
6
American International Pictures Tinédzser-közönségnek szánták I Was a Teenage Frankenstein (1957) Poe-adaptációk Muscle Beach Party (1964) Shake, Rattle and Rock Később: New World Picturesre változtatja nevét
8
Roger Corman, 1957
9
1954
10
1959, 1960
11
1960-as évek Stúdiók válsága Kódok lazulása A függetlenek megerősödnek Horror és erotika keveredése a jellemző
12
Műfajokra, témákra specializálódnak: sexploitation, blacksploitation, keleti harcművészet, botrányfilmek
13
1974, 1978
14
John Waters, 1974
15
Művészi igénnyel fellépő függetlenek Jonas és Adolf Mekas: új hullámos technika, kísérletezés, reciklálás John Cassavetes – direct cinema, improvizáció
16
Sundance Utah/US Film Festival – 1978, Salt Lake City Sundance Film Institute – 1980 Sundance filmcsatorna – Indiewood Marginalitásból a fősodorba
17
Fokozatos expanzió és változatosság New Line Fine Line Miramax Dimension Disney Troma
18
David Bordwell A független film a filmtörténet kezdetétől létezik. A függetlennek jelző nem mond semmit annak esztétikai elkötelezettségéről. A független film kialakítja saját történetmesélési hagyományát, csillagaiat, műfajait. A független film szerves része az amerikai szórakoztató iparnak.
19
Független filmek-nehezen kategorizálhatók Arty Indies Off-Hollywood Indies Retro Hollywood
20
Janet Staiger: Independent of What? Mintha ideológiailag jobb lenne, mint az, amivel nem azonos,a klasszikus hollywoodi film Középosztályt célozzák meg, elitizmus
21
Criteria for Independence A film gazdsaági kapcsolata ipari gyártással, filmterjesztéssel 5 strukturális fogalom, hogyha a filmiparral való kapcsolódások felől nézzük: Relations in its work process Its means of production The financing of its films Its conception of quality film Its ystem of consumption
22
Discourse on individualism To concentrate not on the financing or distribution but on a different concecption of quality than the conventional classical Hollywood cinema
23
Annette Insdorf: Ordinary People European Style (1981) Különbség a gyártásban, a témákban, formai és stilisztikai konvenciókban Abundance of dialogue
24
Emanuel Levy, 1999 „fres perspective, innovative spirit, and personal vision” with a gritty style and off- beat subject matter that expresses the film-makers personal vision, but as a whole not artistically groundbreaking or politically provocative
25
Geoff King, 2005 Making greater claims to verisimiltude or realism, or in the use of more complex, stylized, expressive, showy of self- consciuos forms and offer visions of society not ususally found in mainstream
26
Berra, 2008 A romantic vision of film productivity coming from Easy Rider and Ken Loach’s Kes as films that traded studio shooting and rigid scripting in favor of real locations, improvised dialogue, episodic narrative, and reflective codas that would encourage discussions amongst critics and audiences alike
27
Geoff West, 2009 A cute, romantic tale about the awkward new love between idiosyncratic protagonits with the indie films stereotypical best and worst – emotional poignancy (good), contrived absurdity (bad)
28
Janet Staiger, 2013 Distinct film practice: - definite historical existence - a set of conventions - implicit viewing procedures Az amerikai mozin belül két filmes gyakorlat műkődik
29
Indie set of conventions 1. dialogue for purposes other than advancement of a plot 2. quirky or odd characters 3. Emphasis on certain methods of creating verisimilitude 4. ambiguity and intertextuality in narrative and narration
30
Viewing procedures An emotional and, for the most part intellectual engagement with the film To address the audience as social beings or cinephiles
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.