Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) 2015. 03. 19. KKV Akadémia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) 2015. 03. 19. KKV Akadémia."— Előadás másolata:

1 Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) KKV Akadémia

2 Tartalomjegyzék 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 2. rész: Átkattintási arány javítása 3. rész: Érkező oldal optimalizálása 4. rész: Hirdetés szövegének optimalizálása 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása 6. rész: Összefoglalás

3 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása

4 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 1. fejezet: Kattintási ár számításának módja

5 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hagyományos sorrend Hagyományos sorrend: Aki többet licitál, jobb helyet kap 40 Ft 30 Ft 20 Ft 10 Ft Licit

6 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár Kattintás ár: Csak annyit fizet, amennyi a pozíció megtartásához feltétlenül szükséges 40 Ft 30 Ft 20 Ft 10 Ft LicitÁR 31 Ft 21 Ft 11 Ft -

7 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 2. fejezet: Hirdetések sorrendje

8 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Minőség + Hirdetésformátumok Google alapelv: a helyezés kiszámításában legyen szerepe a hirdetés minőségének is 40 FtRosszNincs 30 Ft 20 Ft 10 Ft KiválóRossz Kiváló Közepes LicitMinőség Hirdetés- formátumok

9 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 40 FtRosszNincs50 30 Ft 20 Ft 10 Ft KiválóRossz150 Kiváló 200 Közepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang

10 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 10 Ft 40 FtRosszNincs50 30 FtKiválóRossz FtKiváló 200 Közepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang

11 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 10 Ft 30 FtKiválóRossz150 Közepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang 20 FtKiváló FtRosszNincs50

12 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 40 FtRosszNincs50 30 FtKiválóRossz FtKözepes 80 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang 20 FtKiváló 200

13 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Hirdetés rang Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján: Licit * Minőség = Hirdetés Rang 40 FtRosszNincs50 30 FtKiválóRossz150 LicitMinőség Hirdetés- formátumok Hirdetés Rang 10 FtKözepes FtKiváló 200

14 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 3. fejezet: Mennyibe kerül a tényleges kattintási ár?

15 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár Mennyibe kerül a tényleges kattintási ár? 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft Rossz Kiváló Minőség Közepes Kiváló Nincs Rossz Hirdetés- formátumok Közepes Kiváló 200 Rossz Közepes Minőség Jó Kiváló Licit * Minőség = Hirdetés Rang

16 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár Kattintás ár: Addig csökken a Licit, amíg a Hirdetés Rangja nagyobb mint a következő Hirdetési rang 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) * * * = = = 40 Ft50 Rossz (1,25) * = 19 Ft19018 Ft18017 Ft17015,1 Ft Ft10020 Ft9018 Ft8116,2 Ft 729 Ft648 Ft6,4 Ft51

17 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár képlete Kattintási ár kiszámításának képlete 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * =

18 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár képlete Kattintási ár kiszámításának képlete 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 20 Ft200 Közepes (5) Minőség Kiváló (10) 16,2 Ft Kattintási Ár 15,1 Ft * = * = Hirdetés Rang 1. Hirdetés Rang 2. > Hirdetés Rang 1. Hirdetés Rang 2. > Licit * Minőség

19 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » Kattintási ár képlete Kattintási ár kiszámításának képlete 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 20 Ft200 Közepes (5) Minőség Kiváló (10) 16,2 Ft Kattintási Ár 15,1 Ft * = * = > Hirdetés Rang 1. Hirdetés Rang 2. > Licit * Minőség Hirdetés Rang 2. Kattintási Ár =

20 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 4. fejezet: Minőségi mutató - A mennyország kapuja

21 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * = 41 Ft205

22 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) - Kattintási Ár 6,4 Ft 20 Ft200 Kiváló (10) 15,1 Ft * = 41 Ft205 Közepes (5) 16,2 Ft * = * = * =

23 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = 41 Ft205 Közepes (5) 16,2 Ft * = 40,2 Ft

24 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet B) Javít a minőségen 40 Ft50 30 Ft Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) 150 Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * = 300 Kiváló (10)

25 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet B) Javít a minőségen 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) - Kattintási Ár 6,4 Ft 20 Ft200 Kiváló (10) 15,1 Ft * = 30 Ft300 Kiváló (10) 16,2 Ft * = * = * =

26 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második az első helyre kerülni? A) Növeli a licitet B) Javít a minőségen 40 Ft50 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 Rossz (1,25) Minőség Jó (8) - Kattintási Ár 6,4 Ft 20 Ft200 Kiváló (10) 15,1 Ft * = * = * = 30 Ft300 Kiváló (10) 16,2 Ft * = 20,1 Ft

27 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS Hogyan tud a második CSÖKKENTENI a kattintási költségen? 40 Ft50 30 Ft150 Licit Hirdetés Rang 10 Ft80 20 Ft200 Rossz (1,25) Közepes (5) Minőség Jó (8) Kiváló (10) - 16,2 Ft Kattintási Ár 6,4 Ft 15,1 Ft * = * = * = * = Kiváló (10) 19 Ft1908,1 Ft

28 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS A HARMADIK Ön, aki a KKV Akadémián tanultak alapján javít a hirdetésen, miközben a konkurensek ezen a napon épp a legrosszabb vevőkkel birkóztak 14 Ft28 10 Ft40 Licit Hirdetés Rang 15 Ft Ft42 Rossz (2) Közepes (4) Minőség Rossz (2) Rossz (3) - 7,7 Ft Kattintási Ár 14,5 Ft 13,6 Ft * = * = * = * = Kiváló (10) 150

29 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS A HARMADIK Ön, aki a KKV Akadémián tanultak alapján javít a hirdetésen, miközben a konkurensek ezen a napon épp a legrosszabb vevőkkel birkóztak 14 Ft28 Licit Hirdetés Rang Rossz (2) Minőség - Kattintási Ár 14 Ft42 Rossz (3) 13,6 Ft * = 10 Ft40 Közepes (4) 7,7 Ft * = * = 15 Ft 150 Kiváló (10) 14,5 Ft * =

30 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS A HARMADIK Ön, aki a KKV Akadémián tanultak alapján javít a hirdetésen, miközben a konkurensek ezen a napon épp a legrosszabb vevőkkel birkóztak 14 Ft28 Licit Hirdetés Rang Rossz (2) Minőség - Kattintási Ár 14 Ft42 Rossz (3) 13,6 Ft * = 10 Ft40 Közepes (4) 7,7 Ft * = * = 15 Ft 150 Kiváló (10) 14,5 Ft * = 4,3 Ft

31 Adwords CPC Csökkentés » AdRank » QS 0,68 Ft-os kattintási ár! (Valódi kampányból kimásolt, nem szerkesztett adat)

32 ÖSSZEFOGLALÁS: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása Kattintási ár számításának módja – Csak annyit fizet, amennyi a pozíció megtartásához feltétlenül szükséges Hirdetések sorrendje – Google alapelv: a helyezés kiszámításában legyen szerepe a hirdetés minőségének is – Hirdetés sorrend a Hirdetés Rang alapján – Licit * Minőség = Hirdetés Rang Mennyibe kerül a tényleges kattintási ár? – Addig csökken a Licit, amíg a Hirdetés Rangja nagyobb mint a következő Hirdetési rang – Kattintási ár kiszámításának képlete – Kattintási ár = Következő Hirdetési Rang / Minőségi mutató Minőségi mutató - A mennyország kapuja – Helyezés javítása – Kattintási árak csökkentése

33 2. rész: Átkattintási arány javítása

34 Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása Naponta gondolat reklám impulzus éri a fogyasztót

35 Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása A fogyasztó figyelmének csupán 10%-át használja

36 Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása A fogyasztó negyed másodperc alatt tudat alatt eldönti, hogy a látottak hasznosak-e vagy sem. A tudatos reakció ennek megfelelően alakul Új virágküldő szolgálat nyílt Budapesten. Széles kínálattal várjuk kedves vevőinket. Minőség és megbízhatóság akciós áron

37 Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása Ütős Címsor: 80%-ban ezen az egy mondaton múlik a reklámszöveg sikere Címsorok 6 típusa: - Hogyan - Számok - Kíváncsiság - Célpiac megszólítása - Probléma - Megoldás

38 Adwords CPC Csökkentés » QS » Átkattintási arány javítása Címsor lényege: az átkattintást adja el, nem a terméket / szolgáltatást! Icaflix könyvelő könyvelés,bérszámfejtés,tanácsadás icaflix.hu 12 könyvelési tipp Ez a 12 könyvelési tipp 75%-kal csökkenti a büntetés kockázatát 0,59 % 16,67 %

39 3. rész: Érkező oldal optimalizálása

40 Adwords CPC Csökkentés » QS » Érkező oldal optimalizálása Érkező oldal minősége: - Konverziós arány -Kattintási ár Érkező oldal optimalizálása: Kulcsszavak elhelyezése a fontos HTML elemekben (dokumentum cím, címsorok, kiemelések, képek, listák, stb...)

41 4. rész: Hirdetés szövegének optimalizálása

42 Adwords CPC Csökkentés » QS » Hirdetés szövegének optimalizálása Hirdetés relevancia: Megtalálható-e a hirdetés szövegében a keresett kulcsszó? 12 könyvelési tipp Ez a 12 könyvelési tipp 75%-kal csökkenti a büntetés kockázatát

43 ÖSSZEFOGLALÁS: részek Átkattintási arány javítása – Címsorok 6 típusa – Címsor lényege: az átkattintást adja el, nem a terméket / szolgáltatást! Érkező oldal optimalizálása – Kulcsszavak elhelyezése a fontos HTML elemekben Hirdetés szövegének optimalizálása – Megtalálható-e a hirdetés szövegében a keresett kulcsszó?

44 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása

45 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása 1. fejezet: Kulcsszó egyezés típus

46 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Általános Kulcsszó: óra hány óra van most Londonbanóra

47 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Kifejezés Kulcsszó: elegáns férfi milyen az elegáns férfi haja?elegáns férfi

48 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Pontos Kulcsszó: férfi óra férfi óra

49 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Pontos Kulcsszó: férfi óra férfi óra akció férfi óra

50 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Kulcsszó egyezés típusa Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos Elegáns férfi óra Mielőtt férfi órát vásárol, feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Egyezés típus: Pontos Kulcsszó lista: férfi óra férfi órák férfi óra webáruház olcsó férfi óra férfi óra akció férfi óraférfi órák férfi óra webáruház olcsó férfi óraférfi óra akció

51 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása 2. fejezet: Hirdetéscsoportok

52 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Hirdetéscsoportok Miért kell hirdetéscsoport? Minőségi mutató: a kulcsszó szerepel-e a hirdetésben Olcsó férfi óra akció rendelés vásárlás webáruház Mielőtt olcsó akciós férfi órát vásárol, rendel férfi óra webáruház feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: férfi óra akció férfi óra rendelés férfi óra webáruház férfi óra vásárlás olcsó férfi óra

53 Adwords CPC Csökkentés » Kulcsszavak & Hirdetéscsoportok » Hirdetéscsoportok Miért kell hirdetéscsoport? Minőségi mutató: a kulcsszó szerepel-e a hirdetésben Férfi óra akció orakiraly.hu/ferfi-ora-akcio Férfi óra akció: karóra vásárlás előtt feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: férfi óra akció akciós férfi óra férfi órák akciósan férfi óra akció Budapest férfi óra akció Budapesten Férfi óra vásárlás orakiraly.hu/ferfi-ora-vasarlas Férfi óra akció: karóra vásárlás előtt feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: férfi óra vásárlás férfi óra vásárlás Budapest Olcsó férfi óra orakiraly.hu/olcso-ferfi-ora Férfi óra akció: karóra vásárlás előtt feltétlenül nézze meg ezt az oldalt Pontos egyezésű kulcsszavak: olcsó férfi óra olcsó férfi órák olcsó férfi óra Budapest

54 ÖSSZEFOGLALÁS: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása Kulcsszó egyezés típus – Kulcsszó egyezés típusa: Általános, Kifejezés vagy Pontos – Pontos kulcsszavak kigyűjtése Hirdetéscsoportok – Minőségi mutató: a kulcsszó szerepel-e a hirdetésben – Hirdetéscsoport készítése, kulcsszavak csoportosítása

55 Teljes összefoglalás 1. rész: Hirdetések sorrendje és a kattintási ár kiszámítása 2. rész: Átkattintási arány javítása 3. rész: Érkező oldal optimalizálása 4. rész: Hirdetés szövegének optimalizálása 5. rész: Kulcsszavak és hirdetéscsoportok optimalizálása

56 Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) KKV Akadémia


Letölteni ppt "Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) 2015. 03. 19. KKV Akadémia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések