Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Prioritást élvező közúti fejlesztések a 2014-2020-as időszakban Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály VIII. Határok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Prioritást élvező közúti fejlesztések a 2014-2020-as időszakban Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály VIII. Határok."— Előadás másolata:

1 Prioritást élvező közúti fejlesztések a as időszakban Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály VIII. Határok nélküli partnerség című nemzetközi konferencia Szécsény, október 2.

2 2 Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

3 3 Stratégia elfogadása Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) oldalnyi megalapozó anyag Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia 1486/2014. (VIII. 28.) Korm. határozat a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiáról Átfogó Közlekedési Stratégia november 30-ig kell a Kormány elé terjeszteni.

4 4 Nemzeti Közlekedési Stratégia

5 5 Főhálózat forgalmi terhelése

6 6 Funkcionális megközelítés

7 7 Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

8 8 1.) Gazdaságfejlesztési centrumok, ipari és technológiai központok közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése. 2.) A megcélzott energiaszektorbeli fejlesztésekkel összhangban az elektromos járművek arányának növelése, a szükséges ösztönző-rendszerek és a kapcsolódó kiszolgáló infrastruktúra fejlesztése. 3.) A meglévő gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéseinek meghatározása, a kelet-közép-európai gazdasági térszerkezettel, nagytávú és középtávú forgalmi és turisztikai igényekkel összehangoltan. 4.) Valósuljon meg a megyeszékhelyek, megyei jogú városok gyorsforgalmi úti, vagy gyorsforgalmi úti jellegű, nagykapacitású, gyors elérést biztosító kapcsolata, gyorsforgalmi utak határokig történő meghosszabbítása. 5.) A folyami személyszállítás hatékonysága kapjon szerepet a közösségi közlekedés részeként az agglomerációkban is. 6.) A vidéki – kiemelten a hátrányos helyzetű – kistelepülések lakossága munkába járási feltételeinek javítását célozva a megtett úttal arányos útdíjrendszer bevételeire alapozva a mellékúthálózat állapota jelentős mértékben javuljon. 7.) A beruházások – kiemelten a közúti fejlesztések – gyorsítása, racionalizálása valósuljon meg a projektek előkészítési, engedélyezési folyamatainak hatékonyabbá tételével, a fejlesztésekben a költséghatékonyság előtérbe helyezésével, a beruházói igényesség javítása mellett. Stratégiai célok

9 9 1.) Gazdaságfejlesztési centrumok

10 10 2.) Elektromos járművek

11 11 3.) Meglévő autópályák fejlesztése

12 12 4.) Országhatárok és megyeszékhelyek elérhetősége

13 13 Megyeszékhelyek elérhetősége I.II.III.IV. Megyeszékhelyek meglévő gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolattal Megyeszékhelyek meglévő gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolat nélkül Egyéb Megyei Jogú Város, gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolattal Egyéb Megyei Jogú Város, gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolat nélkül 1Budapest1Békéscsaba1Dunaújváros1Hódmezővásárhely 2Debrecen2Eger2Érd2Sopron 3Győr3Kaposvár3Nagykanizsa 4Kecskemét4Salgótarján 5Miskolc5Szolnok 6Nyíregyháza6Szombathely 7Pécs7Veszprém 8Szeged8Zalaegerszeg 9Székesfehérvár 10Szekszárd 11Tatabánya

14 14 Megyeszékhelyek elérhetősége Megyeszékhelyek meglévő gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolat nélkül Hiányzó kapcsolat Hossza (km) Bruttó becsült költsége (Mrd Ft) I. ütem finanszírozási forrás (Mrd Ft) I. ütem –tervezett, legkorábbi indítása finanszírozás megléte esetén II. ütem Hazai forrás (2021-től) I. ütem II. ütem Össz- esen KözOP ( ) IKOP ( ) CEF ( ) Hazai forrás ) 1 Békéscsaba 120,0450, Eger 10,0 15,0025,010, ,0 3 Kaposvár 106,725,0128,5153,525, ,5 4 Salgótarján 33,615, Szolnok 94,964,6201,9266,564,6 folyamatban 201,9 6 Szombathely 76,4207,7 157,750,0 folyamatban 7 Veszprém 45,030,055,0085,020,010, ,0 8 Zalaegerszeg 71,322,0105,00127,06,515,5 folyamatban 105,0 Összesen:558824,4505,41329,8199,360,0565, Mrd Ft

15 15 Országhatárok elérhetősége 1050 Mrd Ft

16 16 5.) Folyami személyszállítás

17 17 6.) Mellékúthálózat javítása

18 18 6.) „Útpénztár” bevételei

19 19 7.) Beruházások gyorsítása Tevékenységek Idő- igény hónap 1. év2.év3.év4.év5.év6.év I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. A projekt koncepciójának kidolgozása1-3 Projektkiválasztás1 -3 Közbeszerzés az előkészítésre3 Fejlesztés tartalmának meghatározása3-6 Megvalósíthatóság elemzése3-6 Költség-haszon elemzés3-6 Intézményi kérdések elemzése3-6 EU pályázat elkészítése3-6 Engedélyezési terv, engedélyek megszerzése6-9 Szükség szerint EU döntés6-8 Területszerzés6-12 Régészet, terület-előkészítés6-12 Közbeszerzés a kivitelezésre3-6 Kiviteli terv3-6 Kivitelezési tevékenység12-24 Átadás-átvételi eljárások, használatbavételi engedélyek1-3 ÖSSZESEN72

20 20 Gyorsító jogszabálycsomag Kisajátítás A z építési engedély megszerzését követően 3 hónapon belül területre lépés. Közművek Terület feletti rendelkezés igazolása nélkül engedélyek kiadása. Engedélyek hatálya A „ = 7” modell helyett a 10 éves érvényesség bevezetése az útépítésben. Termőföld- és erdővédelem A „ = 7” modell helyett a 10 éves érvényesség bevezetése az útépítésben. Örökségvédelem Az elméleti (jogszabályi) időtartam és bekerülési költség „gyakorlatiasítása”. Helyi önkormányzati igények A „kapcsolt beruházások” elutasítása és az elkészült vagyonelemek átadás-átvétele. Közbeszerzés A közbeszerzési eljárás (és a minőségbiztosítási) folyamat egyszerűsítése.

21 21 Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

22 22

23 23

24 24 Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

25 25 Ipoly-hidak

26 26 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály


Letölteni ppt "Prioritást élvező közúti fejlesztések a 2014-2020-as időszakban Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály VIII. Határok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések