Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Balla Megváltozta több, mint 9 éve
1
SZENIOR VÁLLALKOZÓI PROGRAM Programismertető
2
Perspektívák A szeniorok átalakuló kilátásai: A várható élettartam jelentős emelkedése, a várható egészségügyi állapot jelentős javulása, az egészségügyi ellátó- és nyugdíjrendszer már előre látható problémái, a hosszantartó, aktív öregkor lehetősége, a munkaerőpiac változásai, a 45 év feletti „túlkorosak” folyamatos kiszorulása a piacról, az egész életen át tartó tanulás igénye és lehetősége azt eredményezik, hogy részben kényszerből, részben lehetőségként egyre több 45 év feletti volt vagy jelenlegi közép- és felső vezető foglalkozik kisvállalkozás alapításának gondolatával. Legalább 20 tevékeny és sikeres munkával eltöltött év van már mögöttük, és még legalább 20 üzletileg aktív év előttük – azonban a következő 20 év munkahelyét jó eséllyel már maguknak kell megteremteniük.
3
Félelmek A munkaerőpiacról való kiszorulás, a fiatalokkal való verseny az állásokért, a korábbi network lassú, de folyamatos elvesztése, a megtakarításokkal kapcsolatos befektetési stratégiák bizonytalanságai, és az öregkorral kapcsolatos esetleges egzisztenciális félelem külön-külön is nyomasztó hatású lehet. Ráadásul kevesen tudják és merik őszintén megbeszélni helyzetüket: problémáikkal sokan egyedül és elveszve érzik magukat. Pedig az igazság az, hogy egyáltalán nincsenek egyedül: ma Magyarországon becsülhetően több mint 10 ezer olyan, megfelelő szakmai tapasztalattal, tudással és kiváló önéletrajzzal rendelkező 45 év feletti „túlkoros” közép- és felsővezető van, akit foglalkoztatnak ezek a gondok.
4
Érintettek Számtalan oka lehet annak, hogy valaki 45 éves kora után kezdjen el gondolkozni egy kisvállalkozás alapításán: van, aki tapasztalt közép- vagy felsővezetőként távozott pár éve egy cégtől, ám „túlkoros” menedzserként akár évek óta nem talál új állást, van, aki a sorozatos álláskeresési kudarcok miatt már egyszemélyes tanácsadó cégében dolgozik a beeső projekteken, ám tudja, hogy cége valódi vállalkozás helyett csak jogi, számlázási keretet jelent, de nem adja meg a cégszerű működés biztonságát, van, aki meglévő munkahelye mellett gondol már arra, hogy a nyugdíja mellett miből fog majd megélni, van, akinek a vállalkozás alapítása már nem anyagi kényszer, de anyagi biztonsága mellett az intellektuális kíváncsisága is fontos, és van, aki csak kipróbálná magát egy másik környezetben is. Bármi is legyen az ok – anyagi kényszer, hiányzó adrenalin fröccs vagy egy régi álom megvalósítása – a nagy vállalatokhoz, szervezetekhez szokott vezetők számára radikálisan új helyzetet és kihívásokat hordoz egy kisvállalkozás megalapítása, működtetése.
5
Kihívások Az új „45+”-os vállalkozók eddigi szakmai életüket jól szervezett, nagy cégeknél élték le, ahol minden üzleti területnek megvolt a maga gazdája: más készítette az üzleti terveket, más foglalkozott a termék vagy szolgáltatás fejlesztésével, más gyártotta és adta el azt, és természetesen más hozta meg a stratégiai döntéseket. Most ki kell próbálniuk, hogy hogyan működtessék ugyanezt (vagy mást) kicsiben: saját kockázatukra, saját erőből, saját vállalkozásukban. Társakat kell találniuk, akik segítségükre lehetnek abban, amihez nem értenek: ehhez azonban az is kell, hogy valahol megismerhessék egymást, és maguk is elhiggyék, megtapasztalják, hogy képesek együtt valami újat létrehozni.
6
Megoldásunk Szolgáltatásunk alapvető célja, hogy ügyfeleink számára egyéni és csoportszinten segítse kialakulni a vállalkozóként való gondolkodást, megtalálni a vállalkozások fókuszát, elindítani őket, és ha szükséges, működésüket támogatni. A programra jelentkezők először egy ingyenes beszélgetésen vesznek részt tanácsadónkkal: e beszélgetés célja részint, hogy a jelentkező részletesebb információk birtokában hozhassa meg döntését a programra történő jelentkezéséről, részint, hogy tanácsadónk is felmérhesse a jelentkező alkalmasságát a részvételre. Ezt követően ügyfeleink számára a programban való részvétel négy, egymásra épülő szakaszból áll: 1.Egyéni felkészítés 2.Matchmaking és irányított közös munka 3.Reality check 4.A 45+ közösségi szolgáltatásainak használata
7
Egyéni felkészítés Az első szakasz egy tapasztalt tanácsadóval folytatott, egyéni konzultációkból álló, nagyjából 2 hetes időszak. Ezekben a személyes beszélgetésekben segítünk ügyfeleinknek saját helyzetük reális megítélésében és értékelésében. Együtt végiggondoljuk a továbblépés lehetőségeit, és amennyiben szükséges, közösen kezeljük a munkahely tartós elvesztésével járó krízishelyzetet. Leltárt készítünk, módszeresen feltárjuk a meglévő és mobilizálható képességeket, kompetenciákat, eszközöket. Együttesen megkeressük a szakmai életüket meghatározó mozgatórugókat, célokat, értékrendet. Segítünk végiggondolni alapvető kérdéseket: „Mim van?”, „Mit tudok adni?”, „Mire vevő belőlem a világ?”; és nem utolsósorban segítünk kimondani a legnehezebb mondatot: „Lehet, hogy nem alkalmazottként fogok dolgozni a jövőben, máson és másképp kell gondolkodnom.”
8
Közös munka Az egyéni szakaszban alaposan megismert résztvevőket csoportokba szervezzük, akik a második, közösségi modulban már kisebb, 5-6 fős csapatokban dolgoznak tovább együtt. A közös munkában résztvevők hasonló korú, hasonló élethelyzetben lévő, komplementer tudásokkal és tapasztalatokkal rendelkező emberekkel kerülnek egy asztalhoz, akik más-más szeletét ismerik a gazdasági életnek. Ez a szelektálás és csoportképzés szolgáltatásunk egyik legfontosabb pontja, ezzel biztosítjuk azt, hogy mindenki motivált, tenni kész, színvonalas partnerekkel kezdhessen bele egy közös munkába. Az így szervezett workshopok során egy egyedi metodika alapján, együtt gondolhatják végig, milyen közös és egymást kiegészítő ismeretekkel, lehetőségekkel rendelkeznek, és együtt gondolkozhatnak arról, mit lehet ebből hasznosítani, ezek alapján megvalósítani, piacra vinni, azaz együtt vállalkozni. Az ötletek piaci és üzleti lehetőségeinek, környezetének, szükséges erőforrásainak, és megvalósíthatóságának vizsgálatával folyik tovább a munka részben együtt, részben egyéni kutatások, elemzések, felkészülés formájában. Ennek a szakasznak az eredményeként születhet meg egy-két konkrét üzleti ötlet megvalósítását előkészítő üzleti terv/ 2pager.
9
Reality check és közösség A harmadik szakaszban a kidolgozott üzleti ötleteket, üzleti tervet, befektetői prezentációt a csoport bemutatja egy külső iparági szakértőnek, mentornak, gyakorló vállalkozónak, esetleg befektető jelöltnek. A tőle kapott visszajelzések egyrészt sokat segíthetnek reality check-ként, másrészt a gyakorlati megvalósításban is további előrelépést jelenthetnek. A személyes részvételt követően lehetőséget teremtünk arra is, hogy a csoportok, ötletek, szakértelmek ne csak az induló csoportbeosztások szerint, hanem a különböző résztvevőkből és csoportokból alakuló, folyamatosan növekvő és fejlődő nagyobb közösségben is találkozhassanak egymással.
10
Szolgáltatásunk díjai Magánszemély ügyfeleink részére az első szakasz – tényfeltáró és megerősítő – személyes konzultációinak díja: 60 ezer Ft. + Áfa. Az egyéni konzultációs szakaszt követően mindkét fél (ügyfél és tanácsadó) szabadon dönthet arról, hogy együtt kíván-e dolgozni a program további, közös munkára épülő szakaszaiban. A közös csoportmunka további két szakaszának díja 180 ezer Ft. + Áfa. Abban az esetben, ha a program során fejlesztett ötletre alapuló projekt megvalósítását a résztvevők megkezdik, az utólagos sikerdíj 160 ezer Ft. + Áfa. Céges ügyfeleink részére a teljes program vezetői képzés vagy speciális outplacement program keretében zajlik, díja résztvevőnként 400 ezer Ft. + Áfa.
11
Kik vagyunk? Ketten vagyunk ötletgazdák. Őszintén hiszünk benne, hogy korunknál, eddigi életutunknál és tapasztalatainknál fogva megértjük a 45+ generáció számára a vállalkozóvá válás problémáit, és segíteni tudunk számukra abban, hogy újraindítsák szakmai életútjukat – ezúttal saját kisvállalkozásuk keretei között. Nagy Barbara (56) Néhány éves tanári és szakfordítói gyakorlat után a 90-es évek elejétől fejvadászként dolgoztam a szakma egyik hazai megteremtőjével, dr. Telkes Józseffel, majd néhány év múltán tulajdonostárs lettem az akkori piacvezető fejvadász cégben. 2003-tól alapító cégtársként a DS Consulting Zrt.-ben dolgozom: fejvadászattal, szervezet- és működésfejlesztéssel, felsővezetői coachinggal, outplacement projektekkel, illetve a saját cégeimen belül üzlet- és szolgáltatásfejlesztéssel foglalkozom. Az elmúlt 20 évben ügyfeleim a gazdasági élet legkülönbözőbb szereplői voltak: multinacionális cégek, külföldi magánvállalkozások, kis és nagy magyar vállalatok, induló, fejlődő, vagy éppen a leépítésre kényszerülő szervezetek. Bízom benne, hogy tapasztalataimmal, az évek során megismert rengeteg emberi történet tanulságaival sikerrel segíthetem új, izgalmas vállalkozásunk leendő ügyfeleit, a 45+-osokat. Szenes Gábor (46) Pályámat a Napi Gazdaság című napilapnál kezdtem újságíróként, majd a lap főmunkatársaként. 2010-ig a lapot kiadó társaság résztulajdonosa voltam. 1997-ben részt vettem az econet.hu Informatikai Rt. megalapításában, ahol a cég tőzsdei bevezetését követően 2003 végéig dolgoztam. 2007 és 2009 között ügyvezetőként vezettem a Magyar Telekom, a Telenor és a UPC által alapított Netrekész Közhasznú Kft.-t, melynek célja a digitális írástudás népszerűsítése volt. Ekkor már működött a részint kommunikációs tanácsadással, részint saját kommunikációs és tartalomötletek fejlesztésével foglalkozó cégem, a Pressonline is. A Pressonline saját márkatartalom-fejlesztése a Start Up Guide program, mely mára a legnagyobb hazai független vállalkozásfejlesztési tartalomprojekt lett: a folyamatosan fejlesztett könyvből az elmúlt években több mint 100.000 példányt juttattunk el ingyenesen a hazai mikro- és kisvállalkozások részére.
12
Elérhetőségünk Ha érdeklődne 2014 őszén induló szolgáltatásunk iránt, akár mert Önt is hasonló gondok gyötrik vagy csak megtetszett Önnek a gondolat, hogy vállalkozóvá váljon, esetleg valamilyen módon Ön vagy cége partnerünkké válna a 45+ szenior vállalkozói programban, forduljon hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeken: Nagy Barbara Partner DS Consulting Zrt. www.dsconsulting.hu e-mail: nbarbara@dsconsulting.hu tel.: (06) 20-972-6077 Szenes Gábor Ügyvezető Pressonline Kommunikációs és Tanácsadó Kft. www.pressonline.hu e-mail: gabor.szenes@pressonline.hu tel.: (06) 20-934-2356
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.