Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában 2010. március 17-március 25. készítette:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában 2010. március 17-március 25. készítette:"— Előadás másolata:

1 Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette: Homoki Zsuzsanna

2 A projekt célja: Hagyományőrzés, a népi kultúra és nemzeti értékeink megbecsülése. Hagyományőrzés, a népi kultúra és nemzeti értékeink megbecsülése. A hagyományos ünneplés átélése az ünnephez tartozó jókívánságok, köszöntők, dramatikus népszokások megismerése által. A hagyományos ünneplés átélése az ünnephez tartozó jókívánságok, köszöntők, dramatikus népszokások megismerése által. Az adott témához tartozó ismeretek és forrásanyagok önálló, célirányos keresése. Az adott témához tartozó ismeretek és forrásanyagok önálló, célirányos keresése. Tanulói aktivitás, esztétikai érzék és kreativitás fejlesztése. Tanulói aktivitás, esztétikai érzék és kreativitás fejlesztése. A húsvéti ünnepkörhöz tartozó jeles napok, népszokások és a hozzájuk tartozó hiedelmek hagyomány hű felelevenítése, megismerése, ezáltal a nemzeti azonosságtudat megalapozása, elmélyítése. A húsvéti ünnepkörhöz tartozó jeles napok, népszokások és a hozzájuk tartozó hiedelmek hagyomány hű felelevenítése, megismerése, ezáltal a nemzeti azonosságtudat megalapozása, elmélyítése. A személyiség erkölcsi, művelődési, életmódbeli és esztétikai szokásainak megerősítése. A személyiség erkölcsi, művelődési, életmódbeli és esztétikai szokásainak megerősítése. A csoportos együttműködés elsajátítása, közösségépítés. A csoportos együttműködés elsajátítása, közösségépítés. A személyiség sokoldalú fejlesztése. A személyiség sokoldalú fejlesztése. A hagyományos mellett új tanulási technikák megismerése, használata. A hagyományos mellett új tanulási technikák megismerése, használata.

3 Fejlesztendő kompetenciák: Kognitív, szociális, kommunikációs kompetenciák. Kognitív, szociális, kommunikációs kompetenciák. Kooperatív együttműködés,konfliktushelyzetek megoldása. Kooperatív együttműködés,konfliktushelyzetek megoldása. Tanulási technikák. Tanulási technikák. Problémamegoldás, helyzetelemzés,együttműködés, döntéshozatal, felelősségtudat. Problémamegoldás, helyzetelemzés,együttműködés, döntéshozatal, felelősségtudat. Információszerző és feldolgozó,alkotóképesség. Információszerző és feldolgozó,alkotóképesség. Kreativitás, esztétikai érzék. Kreativitás, esztétikai érzék. Nemzedékek közötti és kortársi kapcsolatok erősítése, kulturált magatartás. Nemzedékek közötti és kortársi kapcsolatok erősítése, kulturált magatartás.

4 Tervezés téma kiválasztása: életkori sajátosságoknak megfelelő, sokoldalú tevékenységekkel megközelíthető legyen. téma kiválasztása: életkori sajátosságoknak megfelelő, sokoldalú tevékenységekkel megközelíthető legyen. tevékenységek: önálló ismeretszerzés,egyéni és csoportmunka, tevékenységek: önálló ismeretszerzés,egyéni és csoportmunka, kutató tevékenység, kézműves foglalkozás, dramatizálás. kutató tevékenység, kézműves foglalkozás, dramatizálás. csoportalkotás : eltérő képességű tanulók véletlenszerű kiválasztásával. csoportalkotás : eltérő képességű tanulók véletlenszerű kiválasztásával. felelősök : a projektbe bevont pedagógusok, felelősök : a projektbe bevont pedagógusok, segítő kollégák. segítő kollégák.

5 A projekt résztvevői 3. osztályos tanulók 3. osztályos tanulók az alsó tagozat többi osztálya az alsó tagozat többi osztálya a műveltségterületek tanítói a műveltségterületek tanítói református hitoktató lelkész református hitoktató lelkész szülők szülők fenntartó fenntartó

6 Erőforrások Humán erőforrások: Humán erőforrások: - tanulók előzetes tudása, tapasztalatai - tanulók előzetes tudása, tapasztalatai - bevont pedagógusok, református lelkész tudása - bevont pedagógusok, református lelkész tudása - családi háttér, hagyományok, szokások - családi háttér, hagyományok, szokások - múzeumpedagógusok szaktudása - múzeumpedagógusok szaktudása - szülők, iskolavezetés, nem bevont kollégák, szülői - szülők, iskolavezetés, nem bevont kollégák, szülői munkaközösség munkaközösség - Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás - Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás - Baracska Község Önkormányzata. - Baracska Község Önkormányzata.

7 Erőforrások: Tárgyi erőforrások: Tárgyi erőforrások: - rajz, technika órán általánosan használt - rajz, technika órán általánosan használt eszközök és anyagok eszközök és anyagok - audiovizuális eszközök - audiovizuális eszközök - könyvek, internetes adatbázis - könyvek, internetes adatbázis - számítógép - számítógép - utazáshoz használt autóbusz. - utazáshoz használt autóbusz.

8 Erőforrások Financiális erőforrás: Financiális erőforrás: -TÁMOP /2 nyertes pályázat által. -TÁMOP /2 nyertes pályázat által.


Letölteni ppt "Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában 2010. március 17-március 25. készítette:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések