Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR) létrehozásával kapcsolatos európai uniós elvárások A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól Forgács András.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR) létrehozásával kapcsolatos európai uniós elvárások A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól Forgács András."— Előadás másolata:

1 Az Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR) létrehozásával kapcsolatos európai uniós elvárások A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól Forgács András OKKR EKKR TÁMOP

2 Nemzeti és regionális képesítési keretrendszerek (2009. november ) EKKR Közép-amerikai kkr Dk-ázsiai kkr Dél-afrikai térség kkr Ausztrál, új- Zélandi kkr = Nkkr-t fejlesztő országok Csendes- oceániai kkr

3 Az EKKR természetéről, tartalmáról A z EKKR – alapvető célja: ún. metakeretrendszerként európai dimenzióban biztosítani a nemzeti oktatási, képzési rendszerekben keletkezett képesítések átjárhatóságát, hordozhatóságát, átláthatóságát. Az EKKR – az államok önkéntes csatlakozására épít, – nem ír elő a csatlakozók számára kötelező érvényű intézményi, szervezeti megoldást. Az EKKR-hez csatlakozni szándékozókkal szemben alapvető elvárás és a csatlakozás előfeltétele: – a nemzeti oktatási, képzési rendszerekben keletkező képesítések definiálása egységes elvek mentén, egységes struktúrában (képesítési szintek hierarchikus rendbe rendezése, tanulási eredmény alapú kimenetekre épülő deskriptorok szerint), nemzeti keretek között, figyelemmelnemzeti sajátosságokra – – a megfeleltetéshez szükséges szakmapolitikai, szervezeti feltételek – nemzeti keretek között, figyelemmel nemzeti sajátosságokra – megteremtése.

4 Az Európai Parlament EKKR Ajánlás a a nemzeti koordinációs pontok (NKP) feladatairól i. Nemzeti képesítési rendszereken belüli képesítési szintek megfeleltetése az Európai Képesítési Keretrendszer szintjeinek; ii. annak biztosítása, hogy a viszonyításra/megfeleltetésre alkalmazott módszer és eljárás átlátható, a nyilvánosság számára hozzáférhető legyen; iii. a lehető legszélesebb körben megismerhetők legyenek az EKKR-rel kapcsolatos információk és a viszonyítási eljárás szabályai; iv. az OKKR működtetésében érdekelt valamennyi fél – oktatási és képző, szociális partnerek, ágazatok és szakértők – érdemben részt vegyen a folyamatban.

5 A magyar EKKR NKP főbb feladatai Munkaszervezet Összekötő kapocs a képesítési hatóságok között Közoktatás Szakképzés Felsőoktatás Felnőttképzés Előzetesen megszerzett tudás elismerése

6 EKKR A Ország B Ország Képesítések ( A ) Képesítések ( B) Biztosítsa a nemzeti képesítési rendszerek képesítési szintjei megfeleltetését az EKKR szintjeinek Képesítési szintek

7 Biztosítsa az OKKR működtetésében érdekelt valamennyi fél (oktatási és képző intézmények, szociális partnerek, szakértők) érdemi részvételét Szakmai, társadalmi partnerek Tanuló egyén Pedagógusok, oktatók, kutatók Oktatáspolitika irányítói OKKR

8 EKKR-KONFORM ADATBÁZIS létrehozása, működtetése a hazai képesítésekről

9 Kapcsolattartás az Európai Bizottsággal, NKP-k hálózatával ( adatszolgáltatás, jó gyakorlatok megismerése)

10 Az OKKR-rel, EKKR-rel kapcsolatos információk, ismeretek, eljárások széles körű disszeminációja (honlap, képzés, tájékoztatás)

11 Hol legyen a magyar NKP és melyek legyenek a kompetenciái? NKP = munkaszervezet Lehetséges megoldások, alternatívák Hol? Milyen hatáskörrel? Mikor? Kik? Mennyiért, miből? (EU támogatás 2010-től) Mielőbb cselekedni kell!!

12


Letölteni ppt "Az Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR) létrehozásával kapcsolatos európai uniós elvárások A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól Forgács András."

Hasonló előadás


Google Hirdetések