Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Aktív, egészséges életmód 5–8. osztályos diákoknak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Aktív, egészséges életmód 5–8. osztályos diákoknak."— Előadás másolata:

1 Aktív, egészséges életmód 5–8. osztályos diákoknak

2 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 2 Mit tehetsz egészséged érdekében? Hogy érezd jól magad! Hogy élvezni tudd a körülötted zajló világot! Hogy sokáig megőrizd fiatalságod és szépséged! Hogy ne hízz el! Hogy céljaid elérésének ne rossz egészségi állapotod legyen majd akadálya!

3 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 3 Miért fontos egészségtudatosan táplálkozni? Hogy bírd a gyűrődést és tartsd a formád! Hogy sokáig emlékezz arra, amit megtanultál! Hogy figyelmedet ne a benned végbemenő kellemetlen történések (fejfájás, gyomorrontás, egyéb fájdalmak) vonják el!

4 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 4 A megfelelő étrend Az egészség megőrzésének nem elégséges, de szükséges feltétele. Attól megfelelő, hogy rád van szabva mennyiségi, és minőségi téren.

5 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 5 Mitől függ a szükséglet? Nemtől Kortól Fizikai aktivitástól Örökölt tulajdonságok Tápláltsági állapottól Nem vagyunk egyformák! Leginkább a fizikai aktivitással lehet befolyásolni!

6 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 6 Energiaegyensúly alapanyagcsere házi munka, tanulás sport Felvétel Leadás

7 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 7 A sport nem helyettesíthető! Válassz neked tetsző és a korodnak megfelelő sportágat! Hetente legalább négyszer, rendszeresen sportolj!

8 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 8 A kiegyensúlyozott étrend A teljes őrlésű gabonafélék alkossák az étrended alapját. Előnyei: fontos szénhidrátok, élelmi rostok és vitaminok forrása.

9 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 9 A kiegyensúlyozott étrend Zöldségfélékből és gyümölcsből legalább napi 4–5 adag ajánlott. Előnyei: élelmi rostok, C-vitamin, ásványi anyagok.

10 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 10 A kiegyensúlyozott étrend A tej és a tejtermékek szintén naponta fogyasztandók. Előnyei: fehérje, kalcium.

11 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 11 A kiegyensúlyozott étrend Sovány (csirke, sovány felvágottak) húst naponta, halat legalább hetente egyszer egyél! Előnyei: fehérje, vas, B-vitaminok.

12 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 12 Egyéb élelmiszerek Az előző ábrákon nem jelzett ételek, élelmiszerek sem tilosak, de naponta nem szükségesek a szervezet számára. Zsiradékokat már az elfogyasztott élelmiszerek is tartalmaznak, de egy kevés növényi zsiradék (olaj, margarin) nem árthat meg. Hetente elegendő tojást (3–4), májat, olajos magvakat, lekvárt, mézet stb. enni. Édességet, sós rágcsálnivalót, cukrozott üdítőitalt csak mértékkel fogyassz! Lehetőleg ne sózd az ételeket! Az alkoholt hagyd meg a felnőtteknek. Fejlődő szervezeted számára ez méreg!

13 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 13 Napi folyadékszükséglet Felkelés után 2 pohár víz Reggelihez1 pohár víz Délelőtt, szünetekben 2 pohár víz Ebédhez1 pohár Délután Vacsorához Vacsora és lefekvés között 7

14 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 14 Mit jelent a tökéletes étkezés? Mikor? Mennyit? Hogyan? Mit? Hányszor? Hányfélét?

15 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 15 Napi 5 étkezés Reggeli 20% Tízórai 10% Ebéd 40% Uzsonna 10% Vacsora 20%

16 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 16 Esztek-e ezen kívül is?

17 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 17 Miért gond az elhízás? Az egészség egyik mutatója, hogy testtömeged a kívánatos tartományba esik (erről kérdezd meg iskolaorvosod vagy a védőnőt). Az elhízás – mértékétől függően – betegség is, de további betegségek okozója is lehet. Csúfolhatnak érte társaid. Nehéz lefogyni, és szakember segítsége nélkül diétát nem is szabad követni.

18 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 18 Tőled is függ, mit vásárolsz és mit eszel! A helyes étrend megválasztásának kulcsa mindig a te kezedben van. Bővítsd rendszeresen a kiegyensúlyozott étrendre és az egészséges életmódra vonatkozó ismereteidet, hogy az élelmiszerek közül a neked legjobban megfelelőt választhasd. Tájékozódj a termék címkéjéről is, mielőtt élelmiszert vásárolsz (tápanyagtartalom, szavatossági idő stb.).

19 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége 19 Összefoglalás A táplálkozásodra való odafigyelés nem jár semmilyen közvetlen haszonnal, de ha okosan osztod be a zsebpénzed, nem csak jóllaksz, hanem egészséged megőrzéséért is nagy lépést tettél. Légy tudatos! Ne csak egyél, gondold át, és táplálkozz, vásárolj tudatosan!


Letölteni ppt "Aktív, egészséges életmód 5–8. osztályos diákoknak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések