Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0046.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0046."— Előadás másolata:

1 „Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” TÁMOP B-14/ Az elnyert összeg: 17 millió forint

2 TÁMOP B - 14/ „Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” „ A siker épp az útban van elrejtve, amin végig kell mennünk, és útközben fogjuk felfedezni azokat az értékeket, amikért megküzdve többek leszünk. ” /Marie Clarence/

3 PROJEKTISMERTETŐ Az elfogadott támogatási intenzitás: 100%. A pályázat által elnyert összeg magában foglalja a pedagógusok bér-és járulékköltségeit, a projekt végrehajtásához szükséges anyagköltségeket, belépők árait, az utazások, az étkezések és a szállás költségeit a többnapos programoknál, esetleges programok költségeit külső lebonyolítóval,kis értékű tárgyi beszerzést.

4 A pályázat célja Olyan projektek megvalósításának támogatása, amelyek határon túli, nemzetközi, Európai Unión belüli ( „B” komponens) testvériskolai kapcsolatok kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárulnak a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikáció stb.) fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez. Jelen pályázat kifejezetten olyan iskolák kapcsolatfelvételét, programkínálatának bővítését támogatja, ahol hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat nevelnek, oktatnak.

5 A B komponens pályázat segítségével a hátrányos helyzetű tanulóknak lehetőségük nyílik nyelvtudásuk fejlesztésére, az idegen környezetben való eligazodás kipróbálására, a másik országban való helytállás erősítésére, és a választott partnerország kultúrájának közvetlen megismerésére. A B komponensre csak akkor lehetett pályázni, ha egy intézmény már nyert az A komponensen és arra érvényes támogatói okirattal rendelkezett. Kizárólag azon köznevelési intézmények jelentkezhettek, ahol a évi statisztikai adatok alapján a halmozottan hátrányos tanulók száma meghaladta a 15 %-ot.

6 Célcsoport: a köznevelési intézményekbe járó felső tagozatos, halmozottan hátrányos helyzetű és nem hátrányos helyzetű tanulók. Környezeti hatékonyság vállalása a projektben: újrahasznosított papír használata és a meghívókat, leveleket inkább ben küldjük.

7 A projektmenedzsment :  egy fő szakmai vezető  egy fő projektmenedzser  egy fő pénzügyi vezető A projektben résztvevő tanulók: 30 fő A projektben résztvevő pedagógusok: 6 fő

8 A projekt megvalósításának ideje szeptember 1-től augusztus 31-ig. A Pályázónak/Kedvezményezettnek vállalnia kellett, hogy a projekt fizikai befejezését követően további két tanéven keresztül kapcsolatot tart a testvériskolával. Közös internetes oldalt hoztunk létre, melyre heti rendszerességgel töltünk fel fotókat, élménybeszámolókat.

9 A szakmai program részei 1.Heti rendszerességű foglalkozások A projektben résztvevő tanulókkal a saját iskolájukban a szakmai programterv alapján heti egy foglalkozás 37 héten keresztül. A konstrukció keretében elérni kívánt részcélok a következők: · hazai, határon túli és nemzetközi együttműködések kialakulása a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű és a nem hátrányos helyzetű tanulók, valamint az őket oktató pedagógusok között; · köznevelési intézmények nevelési, oktatási programkínálatának bővítése; · aktív szabadidő eltöltésének támogatása;

10 2. Tantárgyi fejlesztés Német nyelvi órák hetente 2 csoportban A projekt ideje alatt 37 hét x 2 foglalkozás = 74 foglalkozás Cél: a tanulók nyelvi kompetenciájának fejlesztése, az idegen nyelv bátrabb használata. A foglalkozások tananyaga szorosan kötődik a mindennapokban szükséges német szókincshez.

11 3. Iskolán kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programok szervezése 10 alkalommal a szakmai programot a következőkben állapítottuk meg: ● 3 színházi előadás közös megtekintése a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházban

12 ● Kirándulás Ópusztaszerre – tervek szerint az „Árpád programcsomag” igénybe vétele május 25.

13 ● „TÜNDÉRKERT” – rendezvény március 25. ● PAT – Állatvédelmi nap – 2015 április ● „Mindszenty Emléknap” – megyei csapatverseny a Mindszenty Emlékháznál – 2015.március 27. ● Madarak és fák napja, kirándulás a Jeli arborétumba – május 8. ● Mindszenty Emléktúra – május 16. ● Családi sportnap – 2015.május 30.

14 4. Előadássorozat – 4 alkalommal Az előadások német nyelven hangzanak el. Céljuk: a gyerekek ismereteinek bővítése az adott témakörben, szókincsük és nyelvtani tudásuk fejlesztése 2 kötelező téma: ● Az Európai Unió ● A partneriskola bemutatása 2 választott téma: ● Az egészséges életmód fontossága ● Alkohol- és drog prevenció

15 5. Játékos, interaktív csoportmunka, műhelymunka – 5 alkalommal ● Az elfogadást segítő és a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásának elősegítése érdekében fejlesztő játékok, foglalkozások. 6. Személyes találkozó Ausztriában 2015.március 4-től március 8-ig. Bécs, Salzburg, Mariazell, Riegersburg. Lackenhof nevezetességei 7. Nyári tábor Ausztriában 2015.június 22-től június 26-ig

16 A személyes találkozó és a nyári tábor tervezett programjai képekben: 1. Bécs nevezetességei:

17

18 2. Mariazell

19

20 3. Wasserpark Eisenwurzen

21 4. Riegersburg

22 5. Salzburg

23 6. Lackenhof

24

25 „Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél. Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.” /Weöres Sándor /

26 Köszönöm a figyelmet! Ódorné Fehér Beatrix projektmenedzser


Letölteni ppt "„Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0046."

Hasonló előadás


Google Hirdetések