Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Értékesítési technikák. Hagyd abba az értékesítést. Inkább kezdjél segíteni. - Zig Ziglar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Értékesítési technikák. Hagyd abba az értékesítést. Inkább kezdjél segíteni. - Zig Ziglar."— Előadás másolata:

1 Értékesítési technikák

2 Hagyd abba az értékesítést. Inkább kezdjél segíteni. - Zig Ziglar

3 Tanulási modell Tudatos Nem tudatos Nem kompetens Kompetens

4 Az értékesítés NEM manipuláció - Arra motiválom amit úgyis szándéka volt megtenni - Segítem, hogy rájöjjön, hogy valamit megtenni szükséges és hasznos - Rádöbbentem, hogy én vagyok az, aki a jelen helyzetben a legtöbbet tud segíteni

5 Nem azért mész, hogy „eladjál”, hanem azért, hogy… - …hatást gyakorolj, befolyásolj - …informálj, tudatosíts - …demonstráld az igényt - …létrehozd azt a környezetet, ami lehetővé teszi a könnyű döntést

6 Motiválod, hogy… …megtegye azt, amit ő szeretne megtenni …megtegye azt, amit ő szeretne megtenni …ami az ő érdekeit szolgálja …ami az ő érdekeit szolgálja …ami az ő problémáját oldja meg …ami az ő problémáját oldja meg …ami az ő életét könnyíti meg …ami az ő életét könnyíti meg …ami az ő üzleti eredményeit javítja …ami az ő üzleti eredményeit javítja

7 Aktív Passzív Közös hullámhossz megteremtése Igények felderítése, ajánlattevés Zárás Kétféle értékesítés

8 A vásárlási folyamat 1. Szükséglet azonosítása 2. A fontosság felismerése 3. Alternatívák keresése 4. Alternatívák értékelése 5. Döntés

9 A jó értékesítő Fókusz a vevőn Fókusz a vevőn Jó hallgatási képessége van Jó hallgatási képessége van Értéket teremt a vevő számára Értéket teremt a vevő számára Sugározza a hitelességet Sugározza a hitelességet Pozitív a hozzáállása Pozitív a hozzáállása

10 Az első benyomás 55% - kinézet, öltözet 55% - kinézet, öltözet 38% - megnyilvánulások, energia, lelkesedés 38% - megnyilvánulások, energia, lelkesedés Kézfogás Kézfogás Névjegy átadása Névjegy átadása Szemkontaktus, stb. Szemkontaktus, stb. 7% - amit mondasz 7% - amit mondasz

11 Négy alapvető kérdés az értékesítőhöz 1.Mit kínálsz? 2.Mennyiért? 3.Miért bízzam meg benned? 4.Mi a hasznom abból, amit kínálsz?

12 Nem tulajdonság, HASZNOSSÁG! A vevő számára, főként B2C kapcsolat esetén, a termék hasznossága a fő szempont. A vevő számára, főként B2C kapcsolat esetén, a termék hasznossága a fő szempont. Pusztán a terméktulajdonságok ismerete ekkor kevés, fel kell tárni, hogy vajon termékünk miképp lehet hasznos a vásárlónak. Pusztán a terméktulajdonságok ismerete ekkor kevés, fel kell tárni, hogy vajon termékünk miképp lehet hasznos a vásárlónak. B2B esetén objektívebb döntési helyzetek vannak – tulajdonság kerül előtérbe! B2B esetén objektívebb döntési helyzetek vannak – tulajdonság kerül előtérbe!

13 3 csoport Gyűjtsünk igényfelmérő kérdéseket! Gyűjtsünk igényfelmérő kérdéseket! Fénymásolóüzlet Fénymásolóüzlet Motorkerékpár bolt Motorkerékpár bolt Kerítéselemek boltja Kerítéselemek boltja

14 Önértékelés: rendelkezel ezekkel a tulajdonságokkal? Kinézet Kinézet Beszédkészség Beszédkészség A közös hullámhossz megteremtésének a képessége A közös hullámhossz megteremtésének a képessége Hozzáállás Hozzáállás Termék ismerete Termék ismerete A segítési szándék FelkészültségHumorŐszinteségKreativitásHírnévÖsszhatás

15 Az értékesítés tízparancsolata 1. Szeresd a terméket, a szolgáltatást és az iparágat, amit képviselsz. 2. Tarts ki a visszautasítások ellenére is. 3. Már az első hívásnál beszélj az üzletről is. 4. Ne ess bűnbe azzal, hogy túl korán tartasz prezentációt. 5. A megfelelő kérdések feltevésével tartsd kezedben az értékesítési folyamatot. 6. Legyél a hallgatás mestere. 7. Váltsál ki elköteleződést a folyamat minden lépésénél. 8. Szűrd ki a hamis érdeklődőket. 9. Válj a kapcsolatépítés mesterévé. 10. Fejlődj sokkal gyorsabban egy coach segítségével.


Letölteni ppt "Értékesítési technikák. Hagyd abba az értékesítést. Inkább kezdjél segíteni. - Zig Ziglar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések