Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A történelem évszámok tanulása sokaknak gondot okoz. Vannak, akik egyszerűen leülnek és bemagolják az anyagot. De nekünk ez nem megy. Összegyűjtöttünk.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A történelem évszámok tanulása sokaknak gondot okoz. Vannak, akik egyszerűen leülnek és bemagolják az anyagot. De nekünk ez nem megy. Összegyűjtöttünk."— Előadás másolata:

1 A történelem évszámok tanulása sokaknak gondot okoz. Vannak, akik egyszerűen leülnek és bemagolják az anyagot. De nekünk ez nem megy. Összegyűjtöttünk pár ötletet amivel segíthetjük a megtanulásukat:

2  Okozott-e valaha gondot az évszámok tanulása?  Hogyan tanulják az évszámokat?  Akinek volt valamilyen saját módszere, kértük, írja le röviden. Az ötödik évfolyamon még nagyon kevés évszámot kellett tudniuk, így nem okozott problémát náluk, módszerük sincs rá. Így őket kihagytuk a kiértékelésből.

3

4

5

6  www. tortenelemtanulas. Blog.hu  Somogyi Ferencné fejlesztő pedagógus  Gerbnerné Váradi Anna történelemtanár  Borsyné Káli Andrea történelemtanár  Ladányiné Czihi Anikó történelemtanár  Szentesné Hlatki Hajnalka fejlesztő pedagógus  Iskolánk diákjai  Siklósi Adrienn angolt és tanulásmódszertant tanító pedagógus  kocka_vilagbajnok  Egyszer volt…az ember https://www.youtube.com/watch?v=6ybp0f9kNjg  Nyitott egyetem https://www.youtube.com/watch?v=D1-qPj4_gGw  https://www.youtube.com/watch?v=CGx9aOGxaHk  https://www.youtube.com/watch?v=JeG0T67eGYs  történelmi játék:Assassin's Creed Unity  https://www.youtube.com/watch?v=si_HvHDquFg

7 A felsőbb évfolyamokon szinte minden tanuló azt válaszolta, hogy okozott már problémát számára az évszámok tanulása. Így el kezdtünk tanulási módszerek után kutatni. A következőket találtuk:

8  Mindenkinek van számítógépe,telefonja. Ezek alkalmasak a papír fecnik helyének. Mivel többször kezünkbe vesszük ezért így is „belemegy” a fejünkbe. Aztán mindig más helyre tesszük.  Dicsérettel minden jobb. Egy évszám után egy cukorka így jó impulzust kap az agyunk és könnyebbe megjegyzi.  Táncoljunk! 0-9-ig kitalálni a számokra egy-egy tánclépést! Pl akkor az 1-es tánclépés és a többi.  A legjobb viccet csinálni belőle! A leckét énekeld el egy spontán dallammal,kedvenc daloddal vagy mondd fel vicces hangon. Ezt nagyon jó csinálni barátokkal.  Ha szereted a idegen nyelveket akár lefordíthatod idegen nyelvre.  Memória játék. Felforgatni ami jó félre tenni.  Matematika! A számok között összefüggést keresni. Pl.:1222 :1+2=3 2+2=4 az első két szám eggyel kisebb a utolsó kettőnél.

9  Mozogjunk! A ház különböző pontjaira egy eseményt kirakni. Nálad az évszám van és meg kell keresned a megfelelőt.  Sport? Foci! Lionel Messi mezszáma a 10-es. Cassias-é az 1- es ben vezette be I. István Magyarországra a kereszténységet.  Asszociációs módszerek:  1789 :  Mint egy történet…..  1: gyertya 7:zászló 8: hóember 9: cica=  A gyertya meggyújtotta a zászlót amitől elolvadt a hóember és a hideg víz rázúdult a cicára.

10

11 Mi Harmat Árpád történész/történelem tanár módszerét gondoltuk tovább : Kiemelendő a történelem „felülről szemlélésének” technikája, mely valóban megkönnyítheti a tanulást. Ennek lényege, hogy a diák egy konkrét esemény megtanulásához úgy fogjon hozzá, hogy először felülről tekintsen a történelmi körülményekre, vagyis előbb ismerje és értse meg az időbeli és térbeni környezetet.

12  Ma már rendelkezésünkre áll a 3D technika. Vannak 3D-s videó- játékok, filmek, animációk.  Egy ilyen játék így épülne fel: egy virtuális időszalag, amin ki lehet választani a kort, évszámot, eseményt és szereplőt. Hirtelen ott találnánk magunkat a helyszínen, végig járnánk az események helyszínét, találkoznánk a szereplőkkel, átéreznénk a kor hangulatát.  Egy történelmi időutazás lenne.  Találtunk a francia forradalomról egy elképzelésünkhöz hasonlót, de az egy akciójáték. A játék neve: Assassin's Creed Unity. Az általunk elképzelt játékban hasonlóan nézne ki a környezet, de mindig tananyaghoz kapcsolódó feladatokon keresztül juthatnánk el az esemény folytatásához.  Amíg nem készülnek ilyenek helyettesítjük élő 3D-s drámajátékkal.


Letölteni ppt "A történelem évszámok tanulása sokaknak gondot okoz. Vannak, akik egyszerűen leülnek és bemagolják az anyagot. De nekünk ez nem megy. Összegyűjtöttünk."

Hasonló előadás


Google Hirdetések