Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. november 08 – november 15.. Hol voltunk földrajzilag Hol voltunk földrajzilag?  Az „ezer tó” országában.  A legdinamikusabban fejlődő skandináv.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. november 08 – november 15.. Hol voltunk földrajzilag Hol voltunk földrajzilag?  Az „ezer tó” országában.  A legdinamikusabban fejlődő skandináv."— Előadás másolata:

1 2014. november 08 – november 15.

2 Hol voltunk földrajzilag Hol voltunk földrajzilag?  Az „ezer tó” országában.  A legdinamikusabban fejlődő skandináv országban.

3 Finnország Jellemzők : Területe: km 2 Népessége: fő Népsűrűsége: 16 fő/km 2 => az éghajlathoz igazodik D-en 20 fő/km 2, É-on lakatlan Az ország 94%-a ritkán lakott vidéki térség Hivatalos nyelv: finn és svéd Felszíne: Finn-ősföld (ősidei lekopott ősföld) az ősföldön a jégkorszaki jég által vájt mederben lévő tavak alkotta Finn- tóvidék (az „ezer tó országa” – a valóságban tó!)

4 Finnország Jellemzők: - Erdők - területének 2/3-a tűlevelű erdő => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru- cellulóz- és papírgyártás) A déli lombos erdők táplálják a gyufa-, és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) Finnország siker-ágazata a tele- kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA

5 Ähtäri

6 Ähtäri és Tuomarniementie

7 Siker és hatékonyság az oktatásban

8

9 Oktatott szakmák ÄhtäriTuomarniementie Gépjármű szerelőErdész SzakácsErdei energia kitermelő GépészErdészeti gépkezelő Hegesztő Asztalos Villanyszerelő Házépítő Házigondozó

10 A finn oktatási rendszer

11 Az oktatás és a 21. század 21. századi kompetenciák 21. századi iskola Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód 11

12 Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)

13 Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segéd- anyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.

14 Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői A legfontosabb három alapelv: 1. Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. 2. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. 3. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.

15 Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjanak. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.

16 Kirándulások – Alajärvi -JAMI

17 Kirándulások – Nemzeti Parkok Pyhä-Häkki

18 80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban

19 Érintetlen erdő

20

21

22 Petäjavesi ótemplom

23 Kirándulások – Helsinki (Katedrális)

24 Az első munkanap élménye

25

26 Diákjaink munka közben

27

28 Ez is Finnországban van: Joulupukki, a mikulás Lappföld Kimi Räikkönen Karl Frazer

29 Ez is Finnországban van:szauna 2 millió szauna található Finnországban

30

31 Rokon nyelv ?

32 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "2014. november 08 – november 15.. Hol voltunk földrajzilag Hol voltunk földrajzilag?  Az „ezer tó” országában.  A legdinamikusabban fejlődő skandináv."

Hasonló előadás


Google Hirdetések