Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Azt meghallani amit az emberek valójában mondanak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Azt meghallani amit az emberek valójában mondanak."— Előadás másolata:

1

2 Azt meghallani amit az emberek valójában mondanak

3 A kommunikáció hat üzenete 1. Amit Ön akar mondani 2. Amit Ön ténylegesen kimond 3. Amit a másik hall 4. Amit a másik gondol, hogy hallott

4 A kommunikáció hat üzenete 5. Amit a másik mond arról amit Ön mondott 6. Amit Ön gondol, hogy a másik személy mondott Önről

5 A kommunikáció öt szintje

6 A „sablon beszélgetés” 5. szint

7 A „sablon beszélgetés” Jó reggelt uram, ugye szép napunk van ma? Hogy van? Ez nagyszerű, én is jól vagyok!

8 A „sablon beszélgetés” És a család? Csodálatos! Jól néz ki uram, alig nézném harmincnak! Soha ne legyen rosszabb napunk ….

9 A „sablon beszélgetés” Nos mennem kell. Én is örülök, hogy találkoztunk.

10 A tények közlése 4. szint

11 Azt szeretem benned JB 7903, hogy te mindig olyan objektív vagy. A tények közlése

12 Ötletek és vélemények 3. szint

13 Ötletek és vélemények Már majdnem kész van. Hogy tetszik?

14 Érzelmek és érzések 2. szint

15 Érzelmek és érzések Főnök, ez azt jelenti, hogy nem tetszik a jelentésem?

16 Nyílt és őszinte kommunikáció 1. szint

17 Nyílt és őszinte kommunikáció Ó, hát erre gondoltál?!

18 A „nemhallgatók” három alaptípusa

19 A „mondd el pontosan” típus

20 Körülbelül július közepén mentünk el

21 A „mondd el pontosan” típus Úgy emlékszem 27-én utaztatok!

22 A „mondd el pontosan” típus Jó, 27-én kb.. de. 9 órakor utaztunk el...

23 A „mondd el pontosan” típus Azt hiszem munkaidő előtt mentél el...

24 A „mondd el pontosan” típus Szóval, aznap valamikor elutaztunk vonattal Párizsba...

25 A „mondd el pontosan” típus Nem Bécsben álltatok meg először? És hol vacsoráztatok? Azt hittem, hogy ….

26

27 A „találgató” típus

28 Édesem, voltam ma a boltban...

29 A „találgató” típus Nehogy azt mond, hogy itthon felejtetted a bevásárló listát!

30 A „találgató” típus Nem, nem azt akarom mondani. Szóval bementem a boltba és megláttam Jánost..

31 A „találgató” típus Láttad Varga Jánost? Hogy van? Megszerették az új lakást? És mi van..

32 A „találgató” típus Nem, nem Varga Jánost láttam. Azt akartam mondani, hogy Szűcs Jánost láttam. Egy ezüst színű 220-as Merciben ült és...

33 A „találgató” típus Ó, egy vagyont kell keressen, ha ezt megengedheti magának! Vajon mit csinálhat most? Biztos nem az a munkája ami volt, mert ha az ember csak dolgozik…..

34

35 A „kihallgató” típus

36 Képzeld, most jöttünk vissza a szabadságról és nagyon jól éreztük magunkat. Megálltunk abban a parkban és …

37 A „kihallgató” típus Melyik parkban?

38 A „kihallgató” típus A Potters Parkban. Két napot azzal töltöttünk, hogy megfigyeltük az őzcsordát.

39 A „kihallgató” típus És milyen fajta őzek voltak? Hibridek, vagy fehérfarkúak?

40 A „kihallgató” típus Nem tudom

41 A „kihallgató” típus Nem tudod? Nem tudod, mi a különbség? Az idegenvezető nem magyarázta meg, mi a különbség a kettő között?

42 A „kihallgató” típus Nem, nem igazán emlékszem

43 A „kihallgató” típus Nem emlékszel? Nos, hogy különbséget tudj tenni, először is azt kell megállapítanod, …...

44 Hogyan fejlesszük hallgatásunkat? Magatartásunk a beszélővel szemben

45

46 Te mint személy érdekelsz engem, és úgy gondolom fontos amit érzel. Akkor is tiszteletben tartom gondolataidat, ha nem értek egyet velük, mert tudom ezek értékesek a te számodra. Biztosan tudom, hogy tanulhatok tőled. Nem próbállak sem megváltoztatni, sem lebecsülni. Egyszerűen csak érteni akarlak.

47 Magatartásunk a beszélővel szemben Azt hiszem megéri meghallgatni téged, és szeretném, ha tudnád, hogy én olyan ember vagyok, akivel lehet beszélgetni. Idézet George E. és Nikki Koehler: A családom: Hogyan éljek vele? C. könyvéből

48 Hogyan fejlesszük hallgatásunkat? A figyelem összpontosítása

49 ÜHM, HMM… Igen… Ez már csak így.. Anyúú!! Meghalt az aranyhalam!

50 Ó, úgy sajnálom!

51 A figyelem összpontosítása azt érezteti a beszélővel, hogy a hallgató számára most ő a legfontosabb a világon. Ez a figyelem összpontosításának a célja.

52 Hogyan fejlesszük hallgatásunkat? Figyeljünk a fülünkkel, a szemünkkel és az eszünkkel

53 Hogyan fejlesszük hallgatásunkat? Ha csak a szemünkkel és fülünkkel fogjuk fel a szavakat, és az agyunkat nem használjuk arra, hogy megértsük amit át akartak adni, akkor nem végezzük el azt, ami az olvasáshoz vagy odafigyeléshez szükséges. Az eredmény a kommunikáció meghiúsulása, teljes veszteség és időpazarlás.

54 Hogyan fejlesszük hallgatásunkat? Legyünk türelmesek!

55 Úgy tűnik, hogy nem találom a helyes szavakat, hogy …..

56 Legyünk türelmesek! Legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra Jakab 1: 19

57 Legyünk türelmesek! Az igazi odafigyelés azt jelenti, hogy megkapom és elfogadom azt az üzenetet, amit küldtek és megpróbálok rájönni, mire is gondolhatott a másik ember. Ha ez megtörténik, tovább mehetünk és ezt mondhatjuk: „Hallak.” „Értem, amit gondolsz” H. Norman Wright

58 Öt perc szünet következik

59 A barátság szabályai Elsőbbség a kapcsolatainkban Fontossági sorrend Jolán Pista Zoli

60 A barátság szabályai Legyünk átlátszóak!

61 A barátság szabályai Merjünk beszélni érzéseinkről!

62 A barátság szabályai Tanuljuk meg a szeretet gesztusait

63 A barátság szabályai Legyenek hézagok kapcsolatainkban!

64 A közösségi támogatás fontossága

65 Miért nem kérdezünk?

66 A konfliktusokkal való szembenézés

67 Ne butáskodj. Hát persze, hogy dühöngsz! Tudod, milyen érzékeny vagy!

68 „A haragról szerzett általános ismereteink a harag iparágából,a pszichoterápiából erednek, mely gyakran azon a hiedelmen alapszik, hogy minden békés lélekből egy dühös lélek sikít kifelé... A terapeuták állandóan „gyökétteleníteni” és „kiásni” akarják a haragot, mintha egy szál répa lenne.” Carol Tavris: Harag - a félreértett érzelem c. könyvéből

69 A „szellőztetős módszer”

70 Hogyan kezeljük a haragot?

71 Valljuk be érzelmeinket! Vizsgálják meg, hogyan jutottak erre az érzésre! Értékeljék újra a helyzetet

72

73 Hogyan kezeljük a haragot? Valljuk be érzelmeinket! Vizsgálják meg, hogyan jutottak erre az érzésre! Értékeljék újra a helyzetet

74 Hogyan kezeljük a haragot? Képzeljük el haragunkat! Osszák meg gondolataikat és érzelmeiket!

75


Letölteni ppt "Azt meghallani amit az emberek valójában mondanak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések