Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia 2008. március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia 2008. március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:"— Előadás másolata:

1 A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) ; Fax: (06-1) Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ 1089 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40. Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 49 Telefon/Fax: (06-1) ; Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetenciafejlesztő programadatbázis

2 A HEFOP célja: A foglalkoztatás szintjének emelése. A munkaerőpiac kínálati oldalának fejlesztése 1. az iskolarendszeren belüli és kívüli képzéssel, 2. az alkalmazkodóképesség és a vállalkozói készségek erősítésével, 3.a munkaerő-piaci szolgáltatások korszerűsítésével. A képzés, oktatás, illetve a munkaerő-piaci szolgáltatások infrastrukturális alapjainak erősítése.

3 HEFOP 3. prioritás: Az oktatás képzés támogatása az egész életen át tartó tanulás politikájának részeként.

4 A HEFOP 3. prioritás intézkedései: 3.1: Egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és képességek fejlesztése. 3.2: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése. 3.3: Az oktatási, képzési rendszer korszerűsítése

5 3.3 intézkedés (Az oktatási képzési rendszer korszerűsítése) célja: Heterogén összetételű közoktatási intézmények, intézmény-társulási modellek létrehozása. Szociális integráció előkészítése. Az intézmények a társadalmi fejlődés igényeit figyelembe vegyék és ezekre a minőségfejlesztés, az intézményfejlesztés eszközeivel adjanak választ.

6 HEFOP komponens: Felsőoktatási intézmények képzési kínálatának fejlesztése, bővítése. 2. komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése. 3. komponens: Felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása.

7 HEFOP Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben.

8 HEFOP-ban résztvevő intézmények: 50 felsőoktatási intézmény 5 pedagógusképző intézmény Típusai: egészségügy, gazdasági területek, pedagógia, színház- és filmművészet, mezőgazdaság, élelmiszeripar,IT

9 Eredmények a HEFOP-ban: Curriculum BA programokhoz Tematikák rövid kompetencia kurzusokhoz E-learning képzési anyagok Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Képzési modulok Tanulmányok (pl. a munkaerő-piaci helyzetről, folyamat átvilágítások) TIR, VIR Weboldal

10 Calderoni Program eredménye: Elkészült elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetenciafejlesztő programadatbázis és taneszköz etalontár

11 Calderoni Program hozzáadott értéke a HEFOP-hoz: Elősegíti a projekt megvalósulására fordított források maximális hasznosulását Elősegíti a projekt hatásainak intézménysülését Biztosítja a megszületett eredmények elérhetőségét Eszközt biztosít az eléréshez Szakembereket ad a Calderoni platform használatához Gondozza és bővíti az elektronikus keretrendszert

12 A Calderoni Program, mint lehetőség: Hozzájárulhat hálózatok építéséhez Támogatja a HEFOP projektet megvalósítók terjesztési tevékenységét Csatlakozási lehetőséget biztosít felsőoktatással foglalkozó intézmények Lehetőséget hordoz más rendszerekhez történő kapcsolódáshoz


Letölteni ppt "A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia 2008. március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések