Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A generáció Z Készítette: Baráth Péterné, 2013.. 1900-as évek utáni időszak generációkra osztása 1920 - 1930 Veteránok 1946 - 1964 Baby boom 1965 - 1979.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A generáció Z Készítette: Baráth Péterné, 2013.. 1900-as évek utáni időszak generációkra osztása 1920 - 1930 Veteránok 1946 - 1964 Baby boom 1965 - 1979."— Előadás másolata:

1 A generáció Z Készítette: Baráth Péterné, 2013.

2 1900-as évek utáni időszak generációkra osztása Veteránok Baby boom X generáció Y generáció 1996-tól Z generáció

3 Baby Boom és X generáció Két rendszert is átéltek Fiatalként lázadtak, túl modernek tartották őket Alkalmazkodnak a változó világ kihívásaihoz Kiválóan elboldogulnak az informatikai vívmányok nélkül is

4 Y generáció Az információs technika, és a szabad verseny világába születtek: Az új technikai vívmányokat azonnal birtokba veszik A családalapítás elé a karrierépítés lép Legtöbbjük szintén elboldogul egy áramtalanított életben is.

5 Z generáció „Digitális bennszülöttek" A legkisebb családba születtek Egyre gyorsabban nőnek fel Az eddigi legidősebb anyák nevelik őket A legoktatottabbak Várható élettartamuk az eddigi leghosszabb Mozaikszerű érettséget mutatnak Nincs könnyű gyerekkoruk: értenek sok mindent, de keveset képesek feldolgozni ebből. Egyre több agresszív hatás éri őket

6 Sokkal gyorsabb ritmusban élnek mint elődeik Fontos számukra a személyi szabadság Inkább okosak, mint bölcsek Bíznak magukban, nem a körülöttük lévőkre támaszkodnak Gyorsan döntenek Bátrak, kezdeményezők Nem félnek a változástól Kevésbé lojálisak Kevésbé szabálykövetők Z generáció „Digitális bennszülöttek"

7 Tökéletesen elboldogulnak modern korunkban Hozzá vannak szokva a gyors információáramláshoz, és annak befogadásához Egyszerre több mindennel is foglalkoznak párhuzamosan A digitális „kütyük” életük szerves részei Társas életüket széles nyilvánosság előtt élik Saját kapcsolati hálójukból, informális utakon tájékozódnak (Facebook! ) Virtuális közösségekben élnek (A magyar lakosság jelentős hányadának nem a Google vagy az Origo, hanem a Facebook a kezdőoldala. ) Z generáció „Digitális bennszülöttek"

8 A virtuális közösségi lét következményei Egyre kevesebb ráfordítással ápolják emberi kapcsolataikat A konfliktushelyzeteket nem tanulják meg kezelni Könnyen kielégíthetik vele „kukkolás” és magamutogatás iránti vágyaikat A közösségi oldal a „barátságaikat” számszerűsíti A virtuális közösség az unalmat enyhíti és a magány elűzésének illúzióját kelti. Általa úgy érzik, hogy megértik őket, de kitűnő alapot ad a másokkal való összehasonlításhoz is.

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A generáció Z Készítette: Baráth Péterné, 2013.. 1900-as évek utáni időszak generációkra osztása 1920 - 1930 Veteránok 1946 - 1964 Baby boom 1965 - 1979."

Hasonló előadás


Google Hirdetések