Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT."— Előadás másolata:

1 Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák Forgó Sándor H:

2 Előzmények Élethosszon át tanulás (Smith, Dewey) Élethosszon át tanulás (Smith, Dewey) Levelező képzés Levelező képzés Nyomtatott alap ú nyitott k é pz é s Nyomtatott alap ú nyitott k é pz é s Nyomtatott tananyagok Nyomtatott tananyagok Multim é dia programok Multim é dia programok Web oldalak, kikötők Web oldalak, kikötők Tanulásszervező rendszer LMS pl. Moodle Tanulásszervező rendszer LMS pl. Moodle Oktatószoftver LCMS pl. SDT (Workflow mint szerkesztő) Oktatószoftver LCMS pl. SDT (Workflow mint szerkesztő) Tananyagszerkesztő (Exe, Reload, Authorware Macromedia) Tananyagszerkesztő (Exe, Reload, Authorware Macromedia) Publikáló: SAP, MOODLE Publikáló: SAP, MOODLE

3 A modern IT kialakulása A kommunikáció újkori globalizálódási forradalma 57-ben kezdődött el, az első szputnyik fellövésével.

4 A kommunikációs rendszer történelmi fejlődése Az információ tudás, az információ hatalom. Mc Luhan: „A párbeszéd felváltja a prédikációt”.

5 A távoktatástól az e-learning

6 A hagyományos képzés átalakulása Kisdiákok és hentes tanulók a 19 századi iskolában

7 Tantermi- vagy hálózati oktatás?

8 Az inegrált tanulási környezet

9 A digitális zsúrkocsi

10 Interaktív tábla, digitális palatábla

11 A multimédia …olyan technológia, mely a számítógéppel segített kommunikációt és interakciót összetett, interaktív médiarendszerrel valósítja meg, és teszi lehetővé vizuális (adatok, szöveg, állókép, grafika, animáció, mozgókép) és vizuális (adatok, szöveg, állókép, grafika, animáció, mozgókép) és auditív (beszéd, zene, zörej) megjelenítési formák integrálásával. auditív (beszéd, zene, zörej) megjelenítési formák integrálásával.

12

13 A tanulási lehetőségek átalakulása a technológia fejlődésével

14 ODF learning - Internetes kultúra E-learning DISTANCE LEARNING (távolság) FLEXIBILE LEARNING (szabad időbeosztás) OPEN LEARNING (feltétel nélkül) Internet

15 Az e-learning „ A távolságot mint üveggolyót megkaphatod” (József A.) Önszabályozó tanulási forma, melyben a tananyag feldolgozása során a melyben a tananyag feldolgozása során a tér-és időbeli áthidalást tér-és időbeli áthidalást interaktív hálózati rendszerekkel valósítják meg interaktív hálózati rendszerekkel valósítják meg

16 Jellemzők LMSLCMS Elsődleges célcsoportHallgatókTananyagfejle sztők Mire fókuszál?KépzésTananyag Kollaborációs eszközökIgen Kommunikációs eszközökIgen Hallgatók adatainak tárolásaIgenNem Tananyagfejlesztő-eszközNemIgen Tananyagelemek tárolásaNemIgen Kommunikáció az e-tanulmányi rendszerrel IgenNem LMS és LCMS

17 OT értelemben az e-learning sz á m í t ó g é pes h á l ó zaton el é rhető nyitott k é pz é si kurzus, sz á m í t ó g é pes h á l ó zaton el é rhető nyitott k é pz é si kurzus, a k é pz é s szervez é s, a k é pz é s szervez é s, a tutor-tanul ó kommunik á ci ó biztos í t á sa a tutor-tanul ó kommunik á ci ó biztos í t á sa egys é ges keretrendszerbe foglalja az interakt í v oktat ó szoftvert egys é ges keretrendszerbe foglalja az interakt í v oktat ó szoftvert a tanul ó sz á m á ra hozz á f é rhetőv é teszi. a tanul ó sz á m á ra hozz á f é rhetőv é teszi.

18 E-learning kurzusok szerkezete

19 Az SDT szerveződése

20 Az SDT főoldala

21 Az elektronikus oktatás legfontosabb jellemzői magas költséghatékonyság magas költséghatékonyság az otthoni tanulás lehetősége az otthoni tanulás lehetősége relevancia relevancia minőség minőség kiegyenlített tartalom és színvonal kiegyenlített tartalom és színvonal

22

23 Blended learning f2f Classroom WBT Helpdesk Test

24 Jövő? “anytime, anywhere, and any context” T-learning: television learning – interaktív tanulás digitális televízión keresztül M-learning: laptop, noteszgép, tablet PC, PDA, mobiltelefon. U-learning: ubiquitous learning – "mindenütt jelen lévő" oktatás, számítógépen, Pocket PC-n, mobilon, televízión stb. keresztül. televízión stb. keresztül. Ambient = mindent kerülvevő

25 Az IP alapú telefonálás, valamint az IP telefon és képtelefon

26 Edutech értékelési szempontok

27 S zintézisen A lapuló M inőség- B iztosítási R endszer (SAMBR)


Letölteni ppt "Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések