Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 BROWSER REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED INTERNET EXPLORER8.0LATEST GOOGLE CHROME10.0LATEST MOZILLA FIREFOX3.6LATEST OPERATING SYSTEM REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 BROWSER REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED INTERNET EXPLORER8.0LATEST GOOGLE CHROME10.0LATEST MOZILLA FIREFOX3.6LATEST OPERATING SYSTEM REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED."— Előadás másolata:

1 1 BROWSER REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED INTERNET EXPLORER8.0LATEST GOOGLE CHROME10.0LATEST MOZILLA FIREFOX3.6LATEST OPERATING SYSTEM REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED MICROSOFT WINDOWS XPMICROSOFT WINDOWS VISTA OR 7 HARDWARE REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED PENTIUM MB RAM MOUSE KEYBOARD MONITOR PENTIUM 4 OR ABOVE 512 MB RAM OR ABOVE MOUSE KEYBOARD MONITOR INTERNET REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED 512 Kbytes/sec512 Kbytes/sec OR ABOVE Általános rendszerkövetelmények Az e-Bidding rendszerbe való bejelentkezés az alábbi linkeken lehetséges, attól függően, hogy a cég melyik MOL Csoport vállalat beszállítója. mol.eeebid.com ina.eeebid.com slovnaft.eeebid.com

2 2 A megjelenő honlapon a szállító be tud jelentkezni a rendszerbe felhasználónevének és jelszavának megadásával, majd a Bejelentkezés gombra való kattintással. A bejelentkezés előtt lehetőség van a nyelvi beállítás kiválasztására is.

3 3 A belépés előtt a szállítónak el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket. A Postafiók ikon segítségével a Szállító a rendszeren belüli levelezéseit kezelheti. A Kapcsolatok ikon segítségével a Szállító megtalálhatja az Ügyfélszolgálattal kapcsolatos információkat. A Frissítés ikon segítségével a Szállító Frissítheti a rendszer oldalát. Ha ez az ikon jelenik meg, akkor az Ön internet kapcsolatával lehet probléma. A Frissítén ikon minden 30 másodpercbe animálódik. Az oldal frissítése manuálisan is lehetséges. A nyelv-választás itt is lehetséges és a rendszer a kiválasztott nyelvre fog váltani, de az alapértelmezett nyelvet a Vállalati profil oldalon is be lehet állítani. Aukció közben ajánlott egy második internet kapcsolat (például mobil internet kapcsolat) is arra az esetre, ha a jelenlegi internet kapcsolatával probléma adódik.

4 4 Ajánlott, hogy a felhasználónak legyen legalább két típusú böngészője az Esemény alatt, arra az esetre, ha probléma adódik az egyik böngészővel, akkor használhatja a másikat. De(!) a két böngésző együttes használata egy esemény alatt nem ajánlott. Nem ajánlott az ajánlattételt az utolsó pillanatra hagyni, mert ha történik valami akkor a szállító nem tudja az ajánlatát megtenni. Az aukciós rendszer megismerése a Szállító neve 2 az Esemény neve 3 a szállító időzónája 4 a hátra maradt idő az Eseményből az Asztal menü 2 a Vállalati menü 3 az Ajánlatkérés menü 4 a Kijelentkezés menü Ha az esemény melletti ikon: zöld (az esemény aktív), sárga (az esemény hosszabítás alatt van), piros (az esemény lezárult)

5 a Naptár menü (ahol a múltbéli és jelenlegi események láthatóak) 2 az Üzenetek menü (itt láthatóak az üzenetek, azonos a ikonnal) 3 a Fórum menü (itt tudnak a szállítók a vevőkkel kommunikálni) 4 a Chat menü (itt tudnak a szállítól a vevőkkel valós időben kommunikálni) 5 a Bejelentkezés másként (ahol a szállító helyettesítőként be tud jelentkezni a rendszerbe) Ezek csak akkor érhetőek el a szállító által, ha a vevő az Esemény-beállítésoknál beállította a Vállalati profil menü (ahol a szállító meg tudja változtatni az információkat a vállalatáról, a kapcsolat információkat, stb.) 2 a Termékbesorolás menü (ahol az említett területen való foglalkozást a szállító hozzáadni vagy módosítani tudja. A kiválasztás úgy mükődik, hogy a felhasználó kiválaszt egy termék besorolást a bal oszlopból és a nyíl ikon segítségével athelyezi a jobb oszlopba) 3 a Tanúsítványok menü (ahol a szállító hozzáadhat, módosíthat, megtekinthet vagy törölhet) 4 a Vállalati Dokumentumok menü (ahol a szállító a vállalattal kapcsolatos egyéb típusú dokumentumokat hozzáadhat, megtekinthet vagy törölhet)

6 6 A Vállalati profil menüpontban a felhasználó megváltoztathatja a saját jelszavát. *** A rendszer az itt beállított alapértelmezett nyelv szerint jelenik meg. (ha az angol a kiválasztott nyelv, akkor a rendszer angolul fog megjelenni). Emellet a felhasználó itt még be tudja állítani, hogy melyik címről küldje a rendszer az eket. A "Saját e- mail cím" vagy az "Alkalmazható cím"-ről. A csillaggal jelölt mezők a Vállalat –Vállalati profinál való kitöltése kötelező, és célszerű, hogy valós adatokkal töltse ki a felhasználó. A vállalat neve és az adószám egyedi paraméterek, így a rendszer nem tud kezelni két azonos adószámmal két különböző vállalati profilt. Amikor a felhasználó kiválaszt egy országot (pl.: Magyarország), a rendszer automatikusan kiválasztja a megfelelő országhívószámot. Másodlagos telefonszámnál bármilyen másik ország kódját is ki lehet kiválasztani. A beszállítói tevékenységnél a felhasználók több tevékenységet is megjelölhetnek. A kötelező mezők kitöltése nélkül a felhasználi profil elmentése nem lehetséges. A tanúsítványoknál a felhasználók feltölthetik tanúsítványaikat a saját vállalatukról (pl.: ISO) megjelölve annak lejárati idejét, melynek segítségével a rendszer emlékeztetőt küld 30 nappal annak lejárati ideje előtt. A válallati dokumentumoknál a felhasználók feltölthetnek egyéb dokumentumokat is: Word, PDF, JPG, stb, vagy Link: pl. Feltöltött bizonyítványok, amelyek megtalálhatóak a vállalat honlapján is.

7 7 Itt a felhasználó a vállalati profil szerinti tevékenységeket a nemzetközi UNSPSC kódrendszer segítségével. A Tallózás gomb segítségével a felhasználó kiválaszthatja vállalat dokumentumokat (pl: ISO). Miután a felhasználók kiválasztották a dokumentum típusát, a naptár segítségével a lejárati dátumot könnyen kiválasztható. A Megjegyzés mezőben a felhasználók megjegyzéseket fűzhetnek, utalva a dokumentumok tartalmára. Az Új dokumentum feltöltése gomb segítségével a feltöltött tanúsítványt fel lehet tölteni. A Dokumentum Előnézet gomb segítségével a feltöltött tanúsítványt meg tudják tekinteni a felhasználók. Miután a feltöltési folyamat befejezödött a Mentés gombra kell kattintani ahhoz, hogy a rendszer elmentse a feltöltött tanúsítványokat. A dokumentumok menüben a felhasználók feltölthetnek más dokumentumokat vállalatukkal kapcsolatban, amelyek nem az ISO kapcsolódnak. Ezt meg lehet tenni azonos módon, mint a Tanúsítványok menüben.

8 az Események menü (ahol a szállító láthatja a Lezárult és El nem kezdődött eseményeket) 2 az Általános menü (ahol a szállító láthatja az Esemény létrehozó és vállalata információit) 3 az Esemény Beállításai menü (ahol a szállító láthatja az Esemény-beállításait, de csak akkor ha a vevő engedélyezte) 4 A Dokumentumok menü (ahol a szállító fel tudja tölteni, módosítani vagy törölni saját dokumentumait vagy megtekintheti a vevő dokumentumait) 5 az Áttekintés menü (ahol a szállító láthatja az esemény felépítését, a tételekkel kapcsolatos dokumentumokat, a már megtett ajánlatokat vagy saját ajánlat megtételére képes a Licitálás / Ajánlattétel oldalon ezt az ikont használva) 6 a Licitálás / Ajánlattétel menü (ahol a szállító le tudja tölteni a tételeket a Kérdőív oldalról az Exportálás gomb segítségével (de nem ajánlott szöveg, cella és kinézet változtatás a letöltött excel munkalapon, csak értéket szabad behelyettesíteni a megadott cellába); ezután a felhasználó vissza tudja tölteni a kitöltött excel munkalapot az Importálás gomb segítségével az aukciós rendszerbe és a Mentés / Publikálás gombot használni; a második lehetőség az Ajánlattétel idején lehetséges ahol valós időben töltheti ki a szállító ajánlatát és használja a gombot) 7 a Licittörténet menü (ahol a szállító megtekintheti a saját ajánlatait a jelenlegi eseménynél, és a már lezárult eseményeknél is, de ez csak akkor lehetséges ha a vevő engedélyezte ezt a lehetőséget) A Kijelentkezés gomb segítségével tud kijelentkezni a rendszerből.

9 9 Események A Keresés funkciót a szállítónak lehetősége van leszűkíteni a Nyitott Eseményekre, a Lezárult Eseményekre és az Összes Eseményre való szűrés kiválasztásával a legördülő menüben. Az ablak közepén a leszűrt Események láthatóak (zöld az aktív események, piros a lezárult események, fekete az el nem kezdett események) A Szállító az eseményre való kattintással kiválaszthatja az eseményt, majd ajánlatot tud tenni, láthatja a Kerdőív tételeket, az esemény mellékleteit, a Naplót vagy kiválaszthatja az „Én nem fogok ajánlatot tenni” lehetőséget.

10 10 A Licitálok gomb segítségével tud a szállító ajánlatot tenni A Tételek megtekintése gomb segítségével a szállító láthatja a Kérdőív tételeit

11 11 A Dokumentumok gombra való kattintással a szállító megtekintheti az eseményhez tartozó mellékleteket. A Mellékletek a csatolt dokumentumokat jelentik a kiválasztott eseménynél. Ezen az oldalon a szállító letöltheti a tendereztető által feltöltött dokumentumokat, majd ugyanitt visszatöltheti azokat a kért információkkal együtt. A feltöltött dokumentumok a szállítók Technikai - Kereskedelmi és Ár szerinti értékeléséhez szükségesek. Az Ajánlatkérés (RFQ) esetén a szállítók által feltöltött dokumentumokat hozzá kell rendelni a megfelelő kerdőívekhez, amelyeket a Referencia legördülő menü segítségével tehetnek meg. Tömeges feltötés (a CTRL gomb segítségével) lehetséges a böngészők többségénél, kivéve az IE 8 – nál. Ezt a visszajelzést a szállító akkor kapja mikor sikeresen feltöltött egy dokumentumot a rendszerbe.

12 12 A Naplók ikonra kattintva megjelennek ez eseményekkel kapcsolatos, illetve az általános előzmények listája. Amennyiben a dokumentum feltöltésénél, a kérdőív referencia (Ref.) nincs kiválasztva, a rendszer figyelmeztető üzenetet jelenít meg. Szűrők segítségével a szállítónak lehetősége van rendezni a dokumentumait.

13 13 A Licitálás / Ajánlattétel oldalon a szállító ki tudja tölteni a vevő által kért adatokat, amely strukturálva van az esemény típusától (Ajánlatkérés vagy Auckió) és a Kérdőív tételének típusától (ami lehet kötelező vagy opcionális) függően. Amennyiben a kérdőív típusa kötelező, a kért információk kitöltése nélkül nem lehet megtenni az ajánlatot. Hiányzó információ esetén a rendszer megjeleníti a hiányző mezőket. Opcionális tételeknél a szállító dönthet a mező kitöltéséről. Az Ajánlatkérés során a szállítóra egy szabály érvényes: az összes kötelező mező ki legyen töltve. Aukció esetén a szállítónak követnie kell a vevő által beállított, az eseménnyel kapcsolatos szabályokat (amennyiben engedélyezett, akkor a szállító számára elérhető az Esemény Beállításai oldalon a „Tétel információ gomb”.)

14 14 Ez a hibaüzenet akkor jelenik meg, amikor az Ajánlat megtételekor nincs kitöltve az összes kötelező mező. Ezt a hibaüzenetet a szállító kaphatja az Auckió során, amennyiben úgy próbálja megtenni az ajánlatát, hogy az nem felel meg az esemény szabályzatának vagy lépéseinek. Ez az üzenet azután fog megjelenni amiután a szállító a Mentés / Publikálás gombra kattint Ez az üzenet akkor jelenik meg a Szállítónak, amikor a szállító sikeresen megtette ajánlatát (összes kitöltött kötelező mező ki van töltve és az ajánlat érvényes.

15 15 Ha a szállító rákattint az „Én nem fogok ajánlatot tenni” gombra, akkor megjegyzést is tud küldeni a vevő részére, megjelölve annak okát. A szállítónak lehetősége van arra, hogy üzenetet írjon vagy válaszoljon egy korábbi üzenetre a Válasz gomb segítségével (Reply) A Fórum oldal a kommunikációt teszi lehetővé a tendereztető és a szállító között. A chat lehetőség csak az ajánlattétel ideje alatt aktív, amennyiben a szállító kiválasztotta az eseményt és a vevő engedélyezte a chat funkciót. Két módon érhető el a chat: a Gyors Chat amely a képernyő jobb felső sarkán található vagy az Asztal – Chat oldalon.

16 16 Az Asztal (Desktop) - Üzenetek (Messages) lépéssel a beszállító megtekintheti saját e- mailjeit, rendezni tudja, hogy azok csak egy esemény kapcsán legyenek láthatóak. A felhasználók csak azoknak a felhasználóknak tudnak üzeneteket küldeni, akik már regisztráltak az aukciós rendszerbe. Más cím beírása a Címzett mezőbe nem lehetséges. Az Új üzenet gomb segítségével a felhasználók leveleket tudnak küldeni más felhasználóknak, akik a rendszerben megtalálhatóak (!) de csak a beszerzőknek vagy a saját vállalati profil alatt megtalálható felhasználóknak. Ha egy felhasználó kiválaszt egy üzenetet akkor Továbbíthatja más felhasználóknak vagy Válaszolni tud a üzenet küldőjének. Miután a címzett ki lett választva, a lépések hasonlítanak egy írására. A felhasználók több felhasználónak tudnak levelet küldeni ugyanabban az időben.


Letölteni ppt "1 BROWSER REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED INTERNET EXPLORER8.0LATEST GOOGLE CHROME10.0LATEST MOZILLA FIREFOX3.6LATEST OPERATING SYSTEM REQUIREMENTS MINIMUMRECOMMENDED."

Hasonló előadás


Google Hirdetések