Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE 2015. JANUÁR 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE 2015. JANUÁR 29."— Előadás másolata:

1 A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

2 BEMUTATKOZÁS - TRÉNEREK BEMUTATKOZÁSA - RÉSZTVEVŐK BEMUTATKOZÁSA - Név, felelősség, … - Pár gondolata a Személyes Brandről - Miért jelentkezett, mit vár a fejlesztéstől? A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

3 MIÉRT FONTOS NAPJAINKBAN A PERSONAL BRAND? A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

4 NAPJAINK ALAPKÉRDÉSE: How do you differentiate yourself? What makes you stand out from the crowd? What makes you unique?  AZ ÜZLETI ÉLETBEN  A „SOCIAL LIFE”-BAN  PRIVÁT A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

5 MIÉRT FONTOS AZ ÉNMÁRKA MA MAGYARORSZÁGON? GYAKORLAT 1.Melyek azok a területek, amelyekben Ön a leginkább szenvedélyes? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2. Mi az Ön 3-4 olyan személyiségi jellemzője, amelyek meghatározzák azt, hogyan „végzi dolgait”? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

6 MIÉRT FONTOS AZ ÉNMÁRKA MA MAGYARORSZÁGON? GYAKORLAT 3. Mi az Ön 3-4 olyan „kitűnő” erőssége (amiket örömmel végez), amely előnyt biztosít cégének, munkatársainak, környezetének? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4. Melyek az Ön megkülönböztető sajátosságai? Mi olyat tud „nyújtani”, amit mások kevésbé? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

7 A PERSONAL BRANDING / ÉNMÁRKA FENOMÉN - AZ ÉNMÁRKA AZ ÚJ „CURRENCY” - BRANDING MINDIG IS LÉTEZETT - A PERSONAL BRAND ÉRINTI ÖNT SOK-SOK TERÜLETEN -MENNYIRE HITELESEK AZ ÖN ÖTLETEI ÉS KIJELENTÉSEI -BEOSZTOTTJAI MILYEN ERŐVEL ÁLLNAK ÖN MÖGÖTT -A NYÚJTOTT SZOLGÁLTATÁS/TERMÉK „ÉRTÉKELÉSE” -KIEMELTEN SZÓBA JÖN-E ÖN EGY ÚJ MUNKAKÖR BETÖLTÉSÉHEZ -MENNYIRE „VESZIK KOMOLYAN” ÖNT VERSENYTÁRSAI -VAJON A KÖRNYEZETÉBEN LÉVŐ EMBEREK „KIFIZETIK-E” VALÓBAN AZ ÖN ÉRTÉKÉT A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

8 20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

9 20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL (1) 1.TŰNJÖN KI! - Vigye magát úgy a piacra, hogy tudjon egyedi lenni. 2. LEGYEN HITELES! - Ki is Ön? Melyek az értékei? Mi izgatja Önt? 3. MUTASSA MEG ELŐNYEIT! - Ha Ön egy „termék”, akkor egyértelműen mutassa meg előnyeit! 4. SPECIALIZÁLÓDJON! - Jelöljön ki magának szaktudást, és elmélyülten fejlessze magát! 5. NE MÁSOLJON, LEGYEN EREDETI! - Példaképek igen, de saját világ. 6. LEGYEN KÖVETKEZETES! - Ha kialakította a képet magáról, fejlessze, de ne kapkodjon! 7. HATÉKONY BEMUTATKOZÁS! - Ha tudja, amit el akar mondani, figyeljen arra, hogy kommunikálja! A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

10 20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL (2) 8. KÉSZÍTSEN PROFI ONLINE MEGJELENÉST! - Figyeljen az üzenetekre, a tartalomra és a formára! 9. TARTSA SZEM ELŐTT, HOGY MÁSOK MIT TESZNEK JÓL! - Figyelje a példaképeit és lesse el a jót! 10. FIGYELJEN A MEGJELENÉSÉRE! - Öltözködés, stílus és viselkedés. 11. LEGYEN MINDIG KEDVES! - A „charm” és a mosolygós megjelenés mindig megnyerő. 12. PROFI MARKETING ESZKÖZEI LEGYENEK! - Online profil, attraktív CV, motivációs levél, website… 13. LEGYEN INNOVATÍV! - Csináljon valami újat, ami mások számára is izgalmas lehet! 14. ALAKÍTSON TÖMÖR, EGYÉRTELMŰ ÜZENETEKET! - Hatékonyan mutassa meg, hogy mi is a lényeg az énmárkájában! A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

11 20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL (3) 15. FIGYELJEN ARRA, MIT MONDANAK AZ ÉNMÁRKÁJÁRÓL! - Elengedhetetlen a folyamatos visszacsatolás. 16. NE AGGÓDJON! - „Yes, you can!” 17. KOMMUNIKÁLJA AZ ÉNMÁRKÁJÁT! - Ne feledje, ennek lényege az elkötelezettség! 18. A HIÚSÁG AGYONCSAPJA AZ ÉNMÁRKÁJÁT! - A külvilág percepciója a lényeg, és nem Ön. 19. LEGYEN AKTÍV RÉSZESE BESZÉLGETÉSEKNEK! - Ossza meg ötleteit, kezdeményezően válaszoljon, adjon értéket a beszélgetéshez! 20. GONDOLJON MAGÁRA, MINT EGY MÁRKA! - Erős önbizalommal alakítsa, biztosítsa a karbantartást és figyeljen a marketing eszközökre! A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

12 A PERSONAL BRANDING NYOLC IRÁNYA / TÖRVÉNYE (Peter Montoya módszere alapján) A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

13 A PERSONAL BRANDING NYOLC IRÁNYA / TÖRVÉNYE 1.A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA 2. A LEADERSHIP IRÁNYA 3. A SZEMÉLYISÉG IRÁNYA 4. A MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG IRÁNYA 5. A LÁTHATÓSÁG IRÁNYA 6. AZ EGYSÉG IRÁNYA 7. A KITARTÁS IRÁNYA 8. A GOODWILL IRÁNYA A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

14 A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA - KIEMELKEDŐ ÉNMÁRKÁK AZ EREDMÉNYEK EGY TERÜLETÉRE FÓKUSZÁLNAK. PRÓBÁLJON MEG SOKFELÉ, SOK TERÜLETEN KIEMELKEDNI; A VÉGEREDMÉNYBEN INKÁBB „ELVESZIK” - A SPECIALIZÁCIÓ FOLYAMATA -VÁLASSZON CÉLCSOPORTOT -ELEMEZZE CÉLCSOPORTJÁT -POZÍCIONÁLJA SPECIALIZÁCIÓJÁT EZEN CÉLCSOPORTBAN - A SPECIALIZÁCIÓ ÚTJAI -KÉPESSÉGEK, KÉSZSÉGEK -VISELKEDÉS -ÉLETVITEL -KÜLDETÉS -TERMÉK -SZAKMA -SZOLGÁLTATÁS A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

15 GYAKORLAT Határozza meg célcsoportját! …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Válasszon egyet a specializáció hét útjából és azt írja le! (erőteljes, „talán meglepő”) …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

16 GYAKORLAT VISELKEDÉS- beszéd modor…………………………………………………………………. - humor ………………………………….……………………………… - a viselkedés „folyamata”………………………………………………………………. - hatás másokra…………………………………………………………………. FIZIKAI- öltözködés…………………………………………………………………. - test…………………………………………………………………. - általános megjelenés…………………………………………………………………. ÉLETVITEL- kultúra…………………………………………………………………. - egyéb tevékenységek………………………………………………………………... A MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG IRÁNYA A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

17 GYAKORLAT A közelmúltban milyen LÁTHATÓSÁGRÓL tud beszámolni? (Ne feledje a célcsoport kérdését!) …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Milyen nehézségei vannak a láthatóság vonatkozásában? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. A LÁTHATÓSÁG IRÁNYA Milyen „best practice” jut eszébe? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

18 A PERSONAL BRAND / ÉNMÁRKA NYILATKOZAT - Készítse el Personal Brand/Énmárka Nyilatkozatát! - Kinek szól………………………………… (célközönség)……………………..…………. - Brand X……………………………… (a kitűnés/kiemelkedés tere)………………………………… - Aki…………………………………………(a megkülönböztető faktorok)………………………………………… - Azért, mert……………………….(alátámasztó/érvelő tények, szándékok)………………….. GYAKORLAT A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

19 SZEMÉLYES MÁRKA FEJLESZTÉSE Útmutató A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

20 MI A SZEMÉLYES MÁRKA? AZ ÖN MÁRKÁJA AZ ÖN MÁRKA- PERCEPCIÓJ A MÁSOKBAN Personal Branding = stratégia + kommunikáció = Differentiation + Dramatization Legyen világos stratégiája – és mindenki világosan fogja Önt érteni. Az Ön számára is szükséges egy brand, ahogy a cég számára is egy cégmárka (ezek legyenek harmóniában). A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

21 A BRAND ME METHOD 3 fő részből áll: - Brand Me Future Scenario - Brand Me Mind Space - Brand Me Code & Motto A Brand Me Future Scenario lépései abban segítenek, hogy felmérje és rögzítse azokat a “környezeti” feltételeket és adottságokat, amelyek a saját márkája “hátterét” adják. A Brand Me Mind Space a más embekben megjelenő percepcióját írja le négy dimenzióban: funkcionális, szociális, mentális és spirituális. A Brand Me Code & Motto azt definiálja, hogy Ön a brandjével mit képvisel, mi az, “ami mellé áll”. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

22 A BRAND ME FUTURE SCENARIO A jövőkép tervezés két okból is fontos eszköz: - a várható változások logikájának hatékony megértése - hatékony tervezőeszköz stratégia alakításához, felkészülni váratlan helyzetekre, a helyes irány “tartásának” figyelése A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

23 4 D BRAND ME MIND SPACE / ÉNMÁRKA NÉZET-KÉP FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ Azon képességeim, amelyekkel előnyöket biztosítok másoknak SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ Azok a képességeim, amelyek segítik a társadalmat(részét) vagy egyéneket a „mélyebb megértések” felé emocionálisan és pszichológiailag. MENTÁLIS DIMENZIÓ Azok a képességek, amelyek támogatják saját fejlődésemet, tanulásomat, „utamat”, valamint ugyanezek mások vonatkozásában. SZOCIÁLIS DIMENZIÓ Azon képességeim, amelyek segítségével az emberek egy csoportjának attraktív „szociális viszonyokat” tudok létrehozni A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

24 FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ Itt leginkább a „kézzelfogható” készségekről, képességekről van szó, amelyekkel előnyöket tudok mások számára biztosítani. És itt természetesen az a fontos, hogy ezügyben mi a percepció Önről, és kevésbé az, hogy mi jót tesz. A Funkcionális Dimenzió kulcsszava a kompetencia, tudás és tapasztalat harmónikus és meggyőző összessége. A Funkcionális Dimenzió szól a hatékonyságról is gazdasági értelemben. Mi az Ön „terméke”, az miért előnyös a cégének, partnerének vagy a barátjának. A Funkcionális Dimenzióban azok szerepelnek, amiket az adott személy „átad”, „átnyújt”, döntően a munkahelyi környezetben, de lehet sport klubról, családról, vagy egyéb kis közösségről is szó. (És tehát nem a szociális szempontokról van szó.) A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

25 SZOCIÁLIS DIMENZIÓ A személyes márka-építésben a Szociális Dimenzió az Ön szociális készségeiről, képességeiről szól, azaz, hogy milyen a kapcsolata a többi emberrel. Ez persze arról is szól, hogy Ön a számukra mennyire „attraktív”, hogy izgalmas kapcsolatot ápoljanak Önnel és természetesen ide tartozik, hogy milyen a képessége az emberek szervezésében és „vezetésében”. A karizmával bíró különösen sikeres embernek készsége van arra, hogy egyféle „kultuszt” (pozitív) teremtsen maga körül. A Szociális Dimenzió egyik kulcsszava a „leadership”, amely nemcsak (akár főleg) munkahelyi környezetben értendő, hanem az egyéb területeken. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

26 MENTÁLIS DIMENZIÓ Ez a dimenzió arról szól, hogy Ön mennyire alkalmas és képes saját maga mentális fejlesztésére és ehhez kapcsolódóan mennyire képes coach-olni másokat sajátmaguk fejlesztésére. Ez arról szól, hogy mennyire képes Ön mások éleslátását, bölcsességét segíteni, hogy változtathassanak. Határozottan arról van szó, hogy mennyire vagy képes másokat inspirálni. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

27 SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ A Spirituális Dimenzió kulcsa, hogy Ön miképpen tud kapcsolódni a teljességhez, az összességhez az életben. Talán elsőre ez idegenül hangzik, ezért is a négy dimenzió között a legnehezebb. Talán mindegyikünk keresi az életben a saját misszióját, küldetését a társadalomban, vagy csak egy “ügy” mentén. Tény, hogy sokunk szinte ösztönösen vállal felelősséget magunk mindennapját meghaladó méretű ügyekben; ez az önbecsülésünk és önazonosságunk szempontjából fontos. A Spirituális Dimenzió egyértelműen olyan magasabb célok szolgálatát támogatja, amelyek a hagyományos „szakmai kontribúciót” jelentősen meghaladják. Itt a jólét és a társadalmi felelősség kérdése merül fel. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

28 ÉRTÉKEK POZÍCIONÁLÁSVÍZIÓ STÍLUS ELŐNY KÜLDETÉS BRAND ME CODE / MOTTO MOTTO Mi tesz engem előnyössé mások számára? Mi tesz engem különbözővé, miért és miben vagyok kompetensebb és/vagy tehetségesebb mint mások? Mi jellemzi a stílusomat, az „image- met”, viselkedésemet? Mi a szerepem a társadalomban, mi az én „ügyem”, mi az „életszenvedélyem”? Mit fogok csinálni 5-10 év múlva? Addig mit teljesítek? Melyek életem legfontosabb értékei, hogy lehetek megbízható barát? A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

29 A BRAND ME CODE & MOTTO – AMIT ÉN KÉPVISELEK, AMI MELLETT ÉN ÁLLOK A Brand Me Code az a személyiségee számára, mint a DNA a teste számára. Ez a megkülönböztető kód, ez fogja folyamatosan arra emlékeztetni, hogy miben különbözik Ön a többiektől, miben kiemelkedő. A Brand Me Code és a Brand Me Mind Space között az a különbség, hogy a Mind Space azt jelöli, hogy Ön milyen percepciót szeretne elérni mások gondolataiban; ez tulajdonképpen a személyes márka fejlesztés elvárt eredménye. A kód tulajdonképpen annak a kombinációja, amit valóban tud, akar és képviselni fog. Várhatóan sok a hasonlóság a két fő lépés között, mégis az elmélyülés és belső megerősítés miatt feltétlenül javasoljuk mind a két lépést. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

30 A BRAND ME CODE A Brand Me Code-nak hat “inputja” van: előnyök, pozicionálás, stílus, küldetés, vízió és értékek – ezek kristályosodnak a Motto-ban, ezek az Ön személyes “mantrái”. Előny „Mi tesz engem előnyössé mások számára?” Pozícionálás “Mi tesz engem különbözővé, miért és miben vagyok kompetensebb és/vagy tehetségesebb, mint mások?” Stílus “Mi jellemzi stílusomat, az “image-met”, viselkedésemet, stb.?” Küldetés “ Mi a szerepem a társadalomban, mi az én „ügyem”, mi az élet szenvedélyem?” Vízió „Mit fogok csinálni/tenni 5 és 10 év múlva? Addig mit teljesítek?” Értékek „Melyek életem legfontosabb értékei, hogy lehetek megbízható barát?” A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

31 A BRAND ME CODE & MOTTO létrehozása A MOTTO foglalja össze mindazt, amit képvisel, ami mellett áll. Legyen ez inspiratív az Ön számára és legyen „vezérfonal” bármilyen szituációan is. Tegye lehetővé a saját story-ja bemutatását és hívja fel a figyelmet magára. Ez egy olyan folyamat, amelyet fegyelmezetten, őszintén és maga iránti becsülettel kell végeznie. Úgy alakítsa, hogy legyen mindig továbbfejlődésre lehetőség. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

32 BRAND ME ACTIVATOR BRAND MOTTO FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.

33 A BRAND ME ACTIVATOR kialakítása A Brand Me Activator egy egyszerű eszköz, amelynek segítségével kijelölheti azokat az új gondolatokat, akciókat, amelyek segítségével fejlesztheti magát és mindezt kommunikálhatja, azaz a Brand Me Code-ot és a Motto-t. Négy dimenzió mentén tervezheti meg konkrét tevékenységeit. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE JANUÁR 29.


Letölteni ppt "A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE 2015. JANUÁR 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések