Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban"— Előadás másolata:

1 Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban
Debrecen 2014. szeptember 20.

2 Előzmények: sárospataki hagyományok (Szalkai,Comenius,Harsányi)
az ÁVG megalapítása-tehetséggondozó tevékenység elindítása 1996-tól két évig KOMA pályázatból Tehetséggondozó Központ 1996-tól bekapcsolódás a Magyar Tehetséggondozó Társaság munkájába BAZ Megye Közoktatásáért Közalapítvány támogatásával 2000-ben az Arany János Tehetséggondozó Program alapítóintézménye 2003/2004-től BAZ Megye Közoktatásáért Közalapítvány támogatásával (tehetséggondozás „borsodi modellje”): tehetséggondozó decentrum tehetséggondozó műhelyek tehetséggondozó bázisintézmény 2009. az Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium Tehetségpont regisztrálása 2011-től akkreditált kiváló tehetségpont

3 Pedagógia, pszichológiai mérések – tehetségazonosítás:
Tanári vélemények: osztályfőnök szaktanár Pedagógiai mérések: szövegértés, matematikai készségek Pszichológiai mérések: általános intellektuális képességek, kreativitás, egyéni tanulási stratégiák, motiváció, énkép, szorongás, szociális konformitás, pályaorientáció Önértékelés ált. intellektuális képességek x kreativitás X egyéni tanulási stratégiák motiváció énkép, önértékelés szorongás pályaorientáció

4 Projektmódszer alkalmazása:
nyertes pályázatok segítségével, kis csoportos foglalkozások keretében komplex humán, természettudományos, idegen nyelvi kommunikáció, tánc, nyelvészet kritikus gondolkodás, kreatív gondolkodás, problémakeresés és megoldás kutatási, döntéshozatali készség fejlesztése személyiségfejlesztés (énkép, kreativitás, társas kapcsolatok, konfliktusmegoldás) produktum készítése

5 Versenyelőkészítők, szakkörök, sportfoglalkozások:
informatika, matematika, kémia, biológia, fizika, földrajz, történelem, idegen nyelvi versenyelőkészítők médiaismereti-, robotika-, rajz-, természettudományi szakkör, „digifizika”, énekkar kézilabda, kosárlabda, röplabda, labdarúgás, aerobik, szabadidős tevékenység

6 Hátránykompenzáció és tehetséggondozás – AJTP:
országos tehetséggondozó program – szociálisan hátrányos helyzetű diákok számára intézménypár (gimnázium, kollégium) közreműködésével komplex fejlesztés a Renzulli - modell alapján, részint tanórai, részint tanórán kívüli gazdagító programok mentén az iskolában és a kollégiumban személyre szabott pedagógiai és szociális segítségnyújtás tanulmányi célok: nyelvvizsga, ECDL, jogosítvány, egyetemi v. főiskolai továbbtanulás szakmai jövőkép kialakítása

7 Önismereti, tanulásmódszertani foglalkozások:
reális önértékelés, önérvényesítés kudarctűrő képesség fejlesztése konfliktuskezelés, kooperativitás érzelmi intelligencia, szociális kompetenciák kialakítása tanulási szokások, technikák tanulási részképességek fejlesztése (beszéd-, olvasástechnika, stb.) az egyes tantárgyak tanulásának, sajátosságainak megismerése a vitázás mint komplex képességfejlesztési tevékenység, eszköz jellegű kompetencia kommunikációs zavarok és leküzdésük a személyközi és csoportközi életben tanulás és gondolkodás - intelligens tanulás (problématudat, kérdezéstechnikák, a gondolkodás tanulása)

8 Tanulmányi, művészeti és sportversenyek rendezése:
fizika becslési verseny (határon túli és AJTP-s iskolák részvételével) Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny regionális forduló nemzetközi szavaló-, népdaléneklési-, rajzverseny körzeti idegen nyelvi-, történelmi versenyek éneklő osztályok versenye körzeti és megyei fordulók kézilabda, kosárlabda szakágakban

9 Kiállítások, előadások, kulturális műsorok:
iskolagaléria diákelőadások történelmi, természettudományi, idegen nyelvi – országismereti, társadalomismereti problémák területen az énekkar külföldi és belföldi fellépései irodalmi műsorok

10 Külföldi projektek: Környezetvédelem – komplex természetismeret (Hollandia, Németország, Lengyelország) „Európai fórum. Fiatalok napjainkban.” – jövőről való felelősségteljes gondolkodás (Németország) Parlamentáris demokrácia és a kultúra fejlődése Európában (Nagy-Britannia, Csehország, Lengyelország, Törökország)

11 Szabadidős tevékenység:
diákönkormányzati rendezvények osztálykirándulások, „programhétvégék” (AJTP) kollégiumi rendezvények téli sí táborok nyári vízi-, kerékpár-, gyalogtúrák diáksport egyesület rendezvényei Vöröskereszt Ifjúsági Tagozatának rendezvényei

12 Eredményeink: OKTV országos döntőbe jutás, dobogós helyezés (matematika, földrajz, informatika, olasz nyelv) Magyar Ifjúsági Innovációs Verseny országos dobogós helyezés „Ki miben mindentudó” országos csapatverseny dobogós helyezés országos döntős helyezések informatikából (OKTV, Nemes Tihamér, LOGO OKSZTV) diákjaink versenyeredményeik alapján nemzetközi versenyek résztvevői

13 Eredményeink: országos döntős helyezések matematikából (Gordiusz, Kenguru) idegen nyelvi versenyek országos 1-3. helyezések (angol, német, olasz) AJTP-s versenyek országos 1-3. helyezések (matematikai-, irodalmi-, történelemi-, vállalkozói-, novellaírói-, helyesírási-, világvándor verseny) népdaléneklési verseny országos 2-3. helyezések („Tiszán innen, Dunán túl”)

14 Konferenciák: 12. Közép-Európai Számítástechnikai Diákolimpia (CEOI) – 2005 Európai Tehetséggondozó Konferencia záró rendezvénye – 2006 14. Országos Vöröskeresztes Ifjúsági Találkozó – 2007 Arany János Tehetséggondozó Program 8. Országos Tanévnyitó Konferenciája – 2007 5. Országos Filozófiai Diáktalálkozó – 2009 54. Országos Fizikatanári Ankét és Eszközbemutató – 2011 38. Festival d’italiano – 2012 MTT konferencia és éves közgyűlés

15 Bemutató foglalkozások, továbbképzések:
szakmai-módszertani-, kísérleti bemutatók, foglalkozások előadások a tehetséggondozás témakörében Géniusz-képzések szervezése a kistérségben tanító pedagógusok, pszichológusok, fejlesztő pedagógusok és szülők számára

16 Szakmai kapcsolatok: Magyar Tehetséggondozó Társaság
Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete Országos Tehetségpont Debreceni Egyetem Regionális Tehetségpont Miskolci Egyetem Regionális Tehetségpont Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács Tehetséghidak Program

17 Elismeréseink: „Miniszteri elismerő oklevél” kitüntetés a tehetséggondozás területén végzett kiemelkedő munkáért 2011. „Akkreditált Kiváló Tehetségpont” cím elnyerése 2014. Pro Progressio díjban részesítés 2014. Akkreditált Kiváló Tehetségpont” cím újabb elnyerése

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tehetséggondozás a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégiumban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések