Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Márka 1 Márka - Brand 1.Általános megfontolások 2.Márka típusok 3.Márkaérték (Brand Equity) 4.Márkahűség 5.A márka pénzügyi értékének meghatározása 6.Vállalati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Márka 1 Márka - Brand 1.Általános megfontolások 2.Márka típusok 3.Márkaérték (Brand Equity) 4.Márkahűség 5.A márka pénzügyi értékének meghatározása 6.Vállalati."— Előadás másolata:

1 Márka 1 Márka - Brand 1.Általános megfontolások 2.Márka típusok 3.Márkaérték (Brand Equity) 4.Márkahűség 5.A márka pénzügyi értékének meghatározása 6.Vállalati márkázás (Corporate Branding) 7.Vizuális identitás fejlődése Átfogó összegzés

2 Márka 2 MÁRKÁZÁS Márka:olyan szimbólumok összessége, melynek feladata termékek és szolgáltatások egy meghatározott gyártóval, forgalmazóval való azonosítása és egyúttal azoknak más termékektől való megkülönböztetése. Márkaérték: a márka azon tulajdonságai, melyek révén az egyes termékek és szolgáltatások fogyasztóinak és tulajdonosainak értéktöbbletet képesek nyújtani. Márkaasszociáció: a fogyasztóknak a márkához fűződő érzései, gondolatai. (Nescafé/azonnal oldódó kávé) Márkakiterjesztés:egy márkanév újabb termékekre vagy termékcsoportokra történő átvitele. (Pl.GUCCI, HVG) Márkahűség:(szűkebb ért.) ha egy fogyasztó egy meghatározott időszakban egy termékcsoportból csak egyetlen márkát vásárol.

3 Márka 3 Márka - Brand "A márka a fogyasztó elképzelése a termékről. (David Ogilvy).

4 Márka 4 Általános megfontolások Névváltoztatás Minnesota Mining and Manufacturing Philip Morris Cities Service Corporation Pannon GSM 3M Altria Citgo Pannon

5 Márka 5 Márka típusok Termékmárka: Tide, Pampers, Ivory, Oil of Olay, Omo, Persil. Magas költségek. Jó pozicionálási lehetőség. Vállalati védettség. Vállalati márka: Sony, HP, Harley Davidson, Yamaha. Állandó kiváló minőség. Alacsonyabb költségek. Vállalati kockázat. Fedőmárka: Vállalati márka + Termékmárka: Renault Megan, Clio. Alacsonyabb költség. Magas ismertség.

6 Márka 6 Márka típusok Támogató márka: Vállalati márka + Vállalatai márka: Sheraton + ITT Holding, Conex + Vofadone Befektetői értékítélet. Piaci érték növelése. Fogyasztói bizalom növelése. Közös márkázás: Hitelkártya: Raiffeisen Visa. Alkotórészek: Nutrasweet, Intel Inside. Kereskedelmi márkázás: Profi, Tesco. Olcsó. Elfogadható minőség.

7 Márka 7 Márkaérték Márkaérték - A hozzáadott értékben rejlő értékekből származik. (Aaker 1996) Márkahűség Márkaismertség Észlelt minőség Márkaasszociációk Márkatulajdonhoz kötődő előnyök A fogyasztó számáraA vállalat számára

8 Márka 8 Márkaérték Fogyasztó számára Minőség (Canon) Alacsony ár (Sony) Kiváló szolgáltatások Státus (Mercedes) Funkcionális előnyök (könnyű használhatóság)

9 Márka 9 A márka pénzügyi értékének meghatározása A márkának tulajdonítható jövedelem alapján. A befektetés mértéke alapján. Interbrand Business Week Advertising Age (Megabrands) Brandweek (Superbrands)

10 Márka 10 Advertising Age - Megabrands

11 Márka 11 Interbrand – Business Week 2005 Nyertesek

12 Márka 12 Interbrand – Business Week 2005 Vesztesek

13 Márka 13 Interbrand – Business Week 2005

14 Márka 14 Vállalati márkázás – Corporate Branding Előnyök: Az információs korszakban a nem tárgyiasult javaknak, mint tudás, információ és ötletek, egyre nagyobb fontossága van (Mitchell 1997). Értékteremtés teljes alkalmazotti részvétellel. A vállalati márka az elvárt vállalati kultúrát képviseli. Csökkenti a feldolgozandó információt. Áttetsző vállalat. Áttekinthető kommunikációs stratégia, alacsonyabb költségek.

15 Márka 15 Vállalati márkázás – Corporate Branding Kockázat Hírnév 1999 Coca-Cola. Belgium Nike. Keleten működtet gyárakat. Cadbury. Elhízás ellenes kampány. Unilever Procter & Gamble Mars Toyota - Lexus

16 Márka 16 Vizuális identitás fejlődése Magyar Villamos Művek 1992 előtt

17 Márka 17 Vizuális identitás fejlődése Magyar Villamos Művek

18 Márka 18 Vizuális identitás fejlődése Magyar Villamos Művek - jelen

19 Márka 19 Vizuális identitás fejlődése A vizuális elemek

20 Márka 20 Vizuális identitás fejlődése A vizuális elemek tilos használata

21 Márka 21 Vizuális identitás fejlődése A vizuális elemek tilos használata

22 Márka 22 Vizuális identitás fejlődése Motorola 1928 Autórádió 1930

23 Márka 23 Vizuális identitás fejlődése Skoda 1904 – Slaviát felváltja a Laurin & Klement 1926 – Fuzió a Skodával 1915 – 1920 – Új embléma Öttollas, körcsatos indián fejdísz alapján

24 Márka 24 Vizuális identitás fejlődése 1904 – René Lacoste Eredet – Megnyert fogadás egy krokodilbőr táska Embléma – Robert George

25 Márka 25 Vizuális identitás fejlődése BMW (Bayerische Motoren Werke) 1916 Embléma 1917-ben szabadalmaztatva Mozgó repülőgép-motort szimbolizál

26 Márka 26 Vizuális identitás fejlődése Mercedes – Benz 1902 – Mercedes 1926 – Mercedes - Benz


Letölteni ppt "Márka 1 Márka - Brand 1.Általános megfontolások 2.Márka típusok 3.Márkaérték (Brand Equity) 4.Márkahűség 5.A márka pénzügyi értékének meghatározása 6.Vállalati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések