Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok"— Előadás másolata:

1 Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok
Átfogó összegzés Általános megfontolások Márka típusok Márkaérték (Brand Equity) Márkahűség A márka pénzügyi értékének meghatározása Vállalati márkázás (Corporate Branding) Vizuális identitás fejlődése

2 MÁRKÁZÁS Márka:olyan szimbólumok összessége, melynek feladata termékek és szolgáltatások egy meghatározott gyártóval, forgalmazóval való azonosítása és egyúttal azoknak más termékektől való megkülönböztetése. Márkaérték: a márka azon tulajdonságai, melyek révén az egyes termékek és szolgáltatások fogyasztóinak és tulajdonosainak értéktöbbletet képesek nyújtani. Márkaasszociáció: a fogyasztóknak a márkához fűződő érzései, gondolatai. (Nescafé/azonnal oldódó kávé) Márkakiterjesztés:egy márkanév újabb termékekre vagy termékcsoportokra történő átvitele. (Pl.GUCCI, HVG) Márkahűség:(szűkebb ért.) ha egy fogyasztó egy meghatározott időszakban egy termékcsoportból csak egyetlen márkát vásárol.

3 Márka - Brand "A márka a fogyasztó elképzelése a termékről.
(David Ogilvy).

4 Általános megfontolások
Névváltoztatás Minnesota Mining and Manufacturing Philip Morris Cities Service Corporation Pannon GSM 3M Altria Citgo Pannon

5 Márka típusok Termékmárka: Tide, Pampers, Ivory, Oil of Olay, Omo, Persil. Magas költségek. Jó pozicionálási lehetőség. Vállalati védettség. Vállalati márka: Sony, HP, Harley Davidson, Yamaha. Állandó kiváló minőség. Alacsonyabb költségek. Vállalati kockázat. Fedőmárka: Vállalati márka + Termékmárka: Renault Megan, Clio. Alacsonyabb költség. Magas ismertség.

6 Márka típusok Támogató márka: Vállalati márka + Vállalatai márka:
Sheraton + ITT Holding, Conex + Vofadone Befektetői értékítélet. Piaci érték növelése. Fogyasztói bizalom növelése. Közös márkázás: Hitelkártya: Raiffeisen Visa. Alkotórészek: Nutrasweet, Intel Inside. Kereskedelmi márkázás: Profi, Tesco. Olcsó. Elfogadható minőség.

7 Márkaérték A fogyasztó számára A vállalat számára Észlelt minőség
Márkaérték - A hozzáadott értékben rejlő értékekből származik. (Aaker 1996) A fogyasztó számára A vállalat számára Észlelt minőség Márkaasszociációk Márkatulajdonhoz kötődő előnyök Márkahűség Márkaismertség

8 Márkaérték Fogyasztó számára Minőség (Canon) Alacsony ár (Sony)
Kiváló szolgáltatások Státus (Mercedes) Funkcionális előnyök (könnyű használhatóság)

9 A márka pénzügyi értékének meghatározása
A befektetés mértéke alapján. A márkának tulajdonítható jövedelem alapján. Advertising Age (Megabrands) Brandweek (Superbrands) Interbrand Business Week

10 Advertising Age - Megabrands

11 Interbrand – Business Week 2005
Nyertesek

12 Interbrand – Business Week 2005
Vesztesek

13 Interbrand – Business Week 2005

14 Vállalati márkázás – Corporate Branding
Az információs korszakban a nem tárgyiasult javaknak, mint tudás, információ és ötletek, egyre nagyobb fontossága van (Mitchell 1997). Előnyök: Értékteremtés teljes alkalmazotti részvétellel. A vállalati márka az elvárt vállalati kultúrát képviseli. Csökkenti a feldolgozandó információt. Áttetsző vállalat. Áttekinthető kommunikációs stratégia, alacsonyabb költségek.

15 Vállalati márkázás – Corporate Branding
Kockázat Hírnév Unilever Procter & Gamble Mars Toyota - Lexus 1999 Coca-Cola. Belgium Nike. Keleten működtet gyárakat. Cadbury. Elhízás ellenes kampány.

16 Vizuális identitás fejlődése
Magyar Villamos Művek 1992 előtt

17 Vizuális identitás fejlődése
Magyar Villamos Művek

18 Vizuális identitás fejlődése
Magyar Villamos Művek - jelen

19 Vizuális identitás fejlődése
A vizuális elemek

20 Vizuális identitás fejlődése
A vizuális elemek tilos használata

21 Vizuális identitás fejlődése
A vizuális elemek tilos használata

22 Vizuális identitás fejlődése
Motorola 1928 Autórádió 1930

23 Vizuális identitás fejlődése
Skoda 1904 – Slaviát felváltja a Laurin & Klement 1926 – Fuzió a Skodával 1915 – 1920 – Új embléma Öttollas, körcsatos indián fejdísz alapján

24 Vizuális identitás fejlődése
1904 – René Lacoste Eredet – Megnyert fogadás egy krokodilbőr táska Embléma – Robert George

25 Vizuális identitás fejlődése
BMW (Bayerische Motoren Werke) 1916 Embléma 1917-ben szabadalmaztatva Mozgó repülőgép-motort szimbolizál

26 Vizuális identitás fejlődése
Mercedes – Benz 1902 – Mercedes 1926 – Mercedes - Benz


Letölteni ppt "Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések