Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon EU vegyipari értékesítés országonkénti bontásban 2013: 560 mrd Euro HU 0,9% 7 tagországban állítják elő a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon EU vegyipari értékesítés országonkénti bontásban 2013: 560 mrd Euro HU 0,9% 7 tagországban állítják elő a."— Előadás másolata:

1 Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon EU vegyipari értékesítés országonkénti bontásban 2013: 560 mrd Euro HU 0,9% 7 tagországban állítják elő a vegyipari termékek 85 %-át: Németország, Franciaország, Hollandia, Olaszország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Belgium Magyar vegyipar: a dán és a portugál vegyiparéval azonos arányt képvisel. Erős európai kötődés: a magyar vegyipari export 95 százaléka európai országokba, mintegy 75 százaléka az EU tagállamaiba irányul. Legnagyobb piacunk a közép-európai régió Az EU vegyipar társadalmi jelentőségének fontos eleme: 1,14 millió foglalkoztatott!

2 6.7%-kal a évi csúcshoz képest EU vegyipar: a tartós fellendülés még várat magára EU vegyi anyagok és termékek gyártása Termelési index (2010=100) baloldali tengely Termelés %-os változása (y-oy) jobboldali tengely I. félév % változás előző év azonos időszakához képest 2013: zéró növekedés I. félévben összességében kis mértékű bővülés, azonban a 2. negyedév ismét visszaesést mutat Fő problémák: -általános gazdasági fellendülés hiánya -Nemzetközi összehasonlításban magas energia és nyersanyagárak

3 A hazai vegyipar teljesítményéről 2013-ban a vegyipar európai összehasonlításban és a magyar nemzetgazdasági teljesítményhez képest is kimagasló 6,4 %-os növekedést produkált. A vegyipari társaságok összesített nettó árbevétele közel 1400 milliárd Ft volt. A meghatározó súlyú petrolkémiai ipar 20 %-kal növelte termelését és értékesítését – elsősorban az exportpiaci értékesítéseknek köszönhetően ben a kedvező trend folytatódni látszik. A vegyi anyagok és termékek gyártása az I. félévben 6,2 %-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. (KSH Gyorsjelentés)

4 A VEGYIPAR A MAGYAR NEMZETGAZDASÁG KIEMELKEDŐEN FONTOS ÉS JÓL TELJESÍTŐ IPARÁGA  2007 óta a nehéz gazdasági körülmények és a túlszabályozottság ellenére őrzi ezt a teljesítményét és pozícióját, A vegyipar innovatív képességeinek köszönhetően egyrészt új alapanyagok és fogyasztási javak jönnek létre, másrészt pedig olyan technológiák, amelyek az energia, a nyersanyagok vagy a víz hatékonyabb felhasználásával környezetkímélővé teszik a termelési folyamatokat.  Átgondolt iparfejlesztési stratégiával, ésszerűbb, kevésbé bürokratikus, ténylegesen vállalkozásbarát szabályozási környezetben, a hazai lehetőségek céltudatos hasznosítása alapján jelentősen bővíthető a magyar vegyipar portfóliója.  Az ipar fejlődése (és nem leépülése) nyomán a vegyi termékek importjának jelentős része – elsősorban a fogyasztási cikkek piacán – kiváltható lenne; ehhez az ágazatban hatalmas kihasználatlan infrastruktúra és nagy szellemi potenciál áll rendelkezésre. A hazai vegyipar lehetőségeiről


Letölteni ppt "Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon EU vegyipari értékesítés országonkénti bontásban 2013: 560 mrd Euro HU 0,9% 7 tagországban állítják elő a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések