Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában KBSZ konferencia 2014.05.07. Budapest Molnár László nemzetközi szakértő MÁV ZRT ÜFI

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában KBSZ konferencia 2014.05.07. Budapest Molnár László nemzetközi szakértő MÁV ZRT ÜFI"— Előadás másolata:

1 Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában KBSZ konferencia 2014.05.07. Budapest Molnár László nemzetközi szakértő MÁV ZRT ÜFI molnar6l@mav.hu

2 Piaci igények Optimalizálni a fuvaroztatók költségeit A nagyobb európai szolgáltatók képesek egyes viszonylatokban elegendő elegy biztosítására Kiválasztott viszonylatokban ki kell próbálni Ez a legegyszerűbb módja a költségek csökkentésének és a kapacitás növelésének Európában elsősorban az intermodális fuvarozás a célpiac

3 Járulékos hatások Pozitív hatásokKöltség, befektetés Pályavasút: Növeli a szűk kapacitást Vállalkozó Vasút:  Hatékonyabb erőforrás felhasználás  Csökkenő fajlagos költségek  Nagyobb forgalom Pályavasút:  Pálya alkalmassá tétele  Kevesebb pályahasználati díj  Fenntartási költség nő Vállalkozó Vasút:  Növekvő rendezési költség  Mozdonyok felszerelése

4 Nemzetközi példák OrszágMax. vonathosz Max. elegytömeg Viszonylatok hossza Ausztrália3.750 m29.500 t1.000 km Kanada4.300 m21.000 telterjedt Kína2.720 m21.600 t653 km Oroszország2.000 m12.000 telterjedt India1.500 m15.000 t1.839 km Dél Afrika4.000 m41.000 t860 km USA5.600 m10.000 telterjedt

5

6 Kulcstényezők  A mozdonyok teljesítménye illetve száma a vonatokban  A kapcsolókészülékek és a kocsiszekrények erőssége  A légfékezést biztosító kompresszorok teljesítménye, fékrendszerek  Az útvonalon fekvő állomások leghosszabb vonatfogadó kitérő vágányainak a hossza (az esetleges előzések, keresztezések miatt)

7 Európai háttér EU 1315 és 1316/2013 határozatai  Vonathossz TEN-T 740 méter Célkitűzések 2050-re  CO 2 kibocsájtás – 60%  300 km-nél hosszabb fuvarok több mint 50%- a vasút, belvíz (nyolcszoros növekedést jelenthet)  9 multimodális korridor megalakítása  EP elutasította az 1500 méterre való növelést

8 Szükséges előfeltételek a bevezetéshez Az infrastruktúra alkalmassá tétele Vonatdinamikai feltételek meghatározása Vonat hosszirányú kinyúlása elemzése Biztosítóberendezések alkalmassága A biztonsági szint nem csökkenhet Közlekedési hatóság engedélye Specifikus forgalmi szabályozás Hálózati Üzletszabályzat átdolgozása Menetrendi és üzemirányítási megfontolások

9 Különleges feltételek Németországban 835 méteres vonatokra Maximum 84 vagon és 2 plusz mozdony Fékszázalék megemelése Lassan működő fékezésű vonatban nem lehet „G” fék A vonatbefolyásoló berendezést ki kell kapcsolni az induló állomáson Menetközbeni mozdony- vagy mozdonyvezető váltás esetén a sebesség a következő váltókörzet végéig nem haladhatja meg a 40 km/h-t Csak előzetesen engedélyezett típusú mozdonyok továbbíthatják a vonatot

10 Túlhosszú vonatok Magyarországon E2 sz. Utasítás előírásai szerint 600 méternél hosszabb vonatok esetében Max 80 km/h sebesség 500 méter felett fék 5-17% emelés 600-700 méter között az első 5 kocsi max. 100 méter hosszban „T” állásban a vonatnem váltó 700-800 méter esetén minden kocsi vonatnem váltója „T” állásban Vonalirányító előzetes engedélye Légveszteség max. 1perc/1 bar

11 Marathon projekt Tesztek 1500 méteres vonatokkal Két 750 méteres vonat összekapcsolása saját mozdonyaikkal A középen lévő mozdony távirányítással működik (egy mozdonyvezető) Kombinált forgalom termináltól-terminálig Nagy európai távolságokra rendezés nélkül Egyszerű rendszer, minden mozdonyon alkalmazható kiegészítő felszerelések http://www.dailymotion.com/video/x19yc2d_train-marathon-le-train- le-plus-long-de-france-1500-metres_travel

12 Biztonsági megfontolások Fékezés  Gyorsan vagy lassan működő fékek  Honnan fékezzünk  Jelentős időkülönbség a fékek működésében  Vészfékezés ívben  Általános fékúttávolság  A fékezés hatékonysága nem csökkenhet  Csökkentett fékezett tömeg figyelembevétele  No-ban „T” -5%, „P” -20% A vonat kinyúlása, összehúzódása  No-ban max. 84 vagon. Térközök hossza (ETCS max. 4095 m)  200 méteres biztonsági távolság(50-150) Útátjárók kérdése Hidak terhelhetősége Téves irányítás kérdése

13

14 Levont következtetések Összehangolt változások szükségesek a VV és PV részéről Alapos előkészítés szükséges Csak kiválasztott viszonylatok Piaci potenciál alapos elemzése A gördülő állomány fejlesztése Win-Win megoldás biztosítása Tesztvonatok leközlekedtetése

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában KBSZ konferencia 2014.05.07. Budapest Molnár László nemzetközi szakértő MÁV ZRT ÜFI"

Hasonló előadás


Google Hirdetések