Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet."— Előadás másolata:

1

2 Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév

3 A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet

4 A szociális munka közvetlen gyakorlata

5 Készségek - Módszerek sokfélesége

6 Sokféle: –Képzés –Sokféle terület: Egészségügy Szociális intézmények: alapellátás – szakellátás Gyermekvédelem: alapellátás szakellátás Civil szervezetek egyéb keretei

7 –Kliens célcsoport Család Gyermek Idősek Fogyatékkal élők Betegek Hajléktalanok

8 E sokféleségben rejlő közös elemek CÉL: egyén, család, csoport - környezete közötti kiegyensúlyozás (pszichoszociális, személy a környezetében elmélet) a szociális munka ÉRTÉKEI a szociális munka kialakulásának, gyakorlatának a TÖRTÉNETE

9 Egyéni esetkezelés mint módszer dominanciája 1. Segítés kodifikált gyakorlata (Richmond könyvével 1917) - általános segítségnyújtás leírása –az ember individum, egyedi kezelése –helyzetének megismerése, megértése (diagnosztizálás) –ORVOSI szemlélet

10 1940 Hamilton, elveti a beteg hasonlatot Diagnosztikus (pszichoszociális) iskola –pszichoszociális elmélet: vizsgálat leírás, megértés- diagnózis kezelés Freud hatása- pszichoanalízis erőteljes hatása 2. Funkcionális (egzisztencialista elmélet) iskola – segítségnyújtás folyamatán a hangsúly

11 –Időkeret fontossága –kliens-szoc. munkás kapcsolatának fontossága 3. Esetkezelő munka = problémamegoldó folyamat elmélete (Perlman 1957) –igyekezett a két iskola elméleteit összehangolni folyamatba ágyazva 4. Behaviorista megközelítés (Thomas 1967) Ezek voltak a legmeghatározóbb irányzatok, de létezte egyéb más irányzatok is:

12 A környzati tényezőkre fektettek nagyobb hangsúlyt- társadalmi reformmozgalmakat hozva létre (Reynold) Krízisintervenciós elmélet (Parad 1965) Klinikai szoc. munka csírái A gyakorlat, a klienssel folyatatott munka termeli ki az újabb és újabb elméleteket, amely elméletek önmagukban képtelenek lefedni a gyakorlatban jelentkező terepet teljes egészében

13 A gyakorlat - az egyén helyzetének megismerése szükségessé teszi az –egyén, család, közösségben és –környezete közötti kölcsönhatást dinamikáit, mindazt ami megtudható, ismeretanyagot. Túlsúlyban van a – KLIENS IRÁNYÁBA való BEAVATKOZÁS, e mellett legalább olyan fontos – a kliens KÖRNYEZETÉRE vonatkozó beavatkozás is - egyszerre fontos mindkettő

14 Az EGYÉN, CSALÁD, KÖZÖSSÉG KÖRNYEZETE

15 Az egyre szélesedő tudásanyag tágítja a látókört - újabb kérdéseket vet fel. A teljes emberi létet, legkülönbözőbb élethelyzet ismeretét felölelő tudásanyag. Így a gyakorlat megköveteli a folyamatos ismeret bővítését (EGYÉNRŐL, KÖRNYEZETÉRŐL). Ezen felül ismerni kell a szociális munka FOLYAMATÁT


Letölteni ppt "Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések