Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fertőszentmiklós az oktatásról Kistérségi együttműködés lehetőségei Készítette: Kalmár Erika EDUCORB EXTENDED Fertőszentmiklós, 2014. április 2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fertőszentmiklós az oktatásról Kistérségi együttműködés lehetőségei Készítette: Kalmár Erika EDUCORB EXTENDED Fertőszentmiklós, 2014. április 2."— Előadás másolata:

1 Fertőszentmiklós az oktatásról Kistérségi együttműködés lehetőségei Készítette: Kalmár Erika EDUCORB EXTENDED Fertőszentmiklós, április 2

2 „ Nincsen út járatlan, és nincsen az a cél, amelyhez ne vezetne ösvény” (Boncza Berta)

3 Tartalom Törvényi szabályozás Sopron és Térsége Önkormányzati Társulás Kulcs kompetenciák EDUCORB Fertőszentmiklós

4 Törvényi szabályozás évi CVII. Törvény a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról (hatályon kívül) évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól

5 Törvényi szabályozás A kistérségben - működő települési önkormányzatok képviselő-testületei (a továbbiakban: képviselő-testület) a kistérségi együttműködés hosszú távú biztosítására írásbeli megállapodással a kistérségben egy többcélú kistérségi társulást alakíthatnak. A többcélú kistérségi társulás részt vehet a kistérség területének összehangolt fejlesztésében (különösen: fejlesztési tervek, programok, pályázatok készítésében, megvalósításában) és a településfejlesztés összehangolásában, vállalhatja kistérségi közszolgáltatások biztosítását, fejlesztését és szervezését, valamint intézmények fenntartását. FELADATKÖRÖK: a) oktatás és nevelés ; b) szociális ellátás; c) egészségügyi ellátás; d) család-, gyermek- és ifjúságvédelem; e) közművelődési, közgyűjteményi tevékenység; f) helyi közlekedés, helyi közútfenntartás; g) ingatlan- és vagyongazdálkodás; h) ivóvízellátás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, valamint bel- és csapadékvíz-elvezetés; i) kommunális szolgáltatások és energiaellátás; j) környezet- és természetvédelem, valamint hulladékkezelés; k) szennyvíztisztítás és - elvezetés; l) területrendezés; m) esélyegyenlőségi program megvalósítása; n) foglalkoztatás; o) gazdaság- és turizmusfejlesztés, valamint idegenforgalom; p) állat- és növényegészségügy; q) belső ellenőrzés; r) területfejlesztés.

6 SOPRON ÉS TÉRSÉGE ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS

7 KORÁBBI NEVE: SOPRON-FERTŐD KISTÉRSÉG TÖBBCÉLÚ TÁRSULÁS A Társulás önálló jogi személyként működik és fő feladata a törvényben foglalt keretek között a társulásban részt vevő települések összehangolt fejlesztése (különösen: fejlesztési tervek, programok, pályázatok készítése, megvalósítása), egyes közszolgáltatások közös biztosítása, fejlesztése, szervezése, intézmények fenntartása, valamint a településfejlesztés összehangolása. 26 település lakosságszáma: fő FELADATOK: –óvodai nevelés –oktatás –szociális ellátás –egészségügyi ellátás –család-, gyermek és ifjúságvédelem –közművelődési tevékenység –gazdaság- és turizmusfejlesztés, valamint idegenforgalom –belső ellenőrzés –területfejlesztés –a társszervekkel, hatóságokkal való koordinált együttműködés szervezése

8 Kulcs kompetenciák „ Képességek fejlesztésében nélkülözhetetlen az állandó gyakorlás, hisz minden emberi tehetség csak szüntelen gyakorlással, tréninggel érheti el legmagasabb fokát. Ám a képességek gyarapításában ne a maximalizmus vezessen bennünket. Mindenkinek meg kell találnia azt a küszöböt, amelyet céljai megvalósításában már nem érdemes átlépni.” (gróf Széchenyi István)

9 Kulcs kompetenciák Kulcskompetenciák: Amelyekre minden egyénnek szüksége van a személyes boldoguláshoz, fejlődéshez, az aktív állampolgári léthez, a társadalmi beilleszkedéshez, a munkához. Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelven folytatott kommunikáció Matematikai kompetencia: Természettudományos és műszaki kompetenciák Digitális kompetencia Tanulás tanulása Személyközi és állampolgári kompetenciák Vállalkozói kompetenciák Kulturális kompetencia

10 Idegen nyelven folytatott kommunikáció Tulajdonképpen ugyanazon alapszik, mint az anyanyelvi kommunikáció: gondolatok, az érzések, a tények és a vélemények megértésének, szóban és írásban történő kifejezésének és értelmezésének képességén a társadalmi-kulturális tevékenységek keretein belül egyéni kívánalmainknak és szükségleteinknek megfelelően. Ezeken túl igényli a közvetítés és kultúrák közötti megértés képességét. (Demeter Kinga)

11 EDUCORB Az EDUCORB motiválni szeretné a térség óvodáit, iskoláit, tanirodáit a projektben való részvételre és az áltata kínált lehetőségek hasznosítására. Támogatást nyújt a releváns nyelvek legkisebb kortól történő elsajátítása érdekében, erősíti az együttműködést az osztrák és magyar közintézmények között, valamint folyamatos segítséget és friss információkat biztosít a hazai, regionális és nemzetközi oktatási források elérhetőségéről. Mindezekhez kapcsolódóan továbbképzési hálózatot alakít ki, hogy az új módszertani fejlesztéseket már az óvodapedagógia korai nyelvi fejlesztésének területén hasznosítsák, segítséget nyújtva a struktúra-, és pedagógiai módszertani változásokból fakadó problémák kezelésére. Célcsoportjaink: óvodáskorú gyermekek, általános- és középiskolások, tanirodák hallgatói, kis- és középvállalkozások

12 EDUCORB Projektpartnerek: Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. Keszthely Akadémia Alapítvány Sopron-Fertőd Kistérség Többcélú Társulása Abteilung Kindergärten der NÖ Landesregierung

13 EDUCORB EXTENDED EDUCORB  17 óvoda EDUCORB EXTENDED  6 óvoda (Fertőszentmiklós 2 db óvoda, Hegykő, Fertőszéplak, Harka, Petőháza, Fertőhomok, Csapod, Nagylózs)  önkormányzati finanszírozás  4 iskola (Fertőszentmiklós, Petőháza, Kópháza, Harka)

14 Fertőszentmiklós Óvoda 2013 Óvoda 2013 ezer forintban Kiadások Óvoda összesen Óvodai nevelésSNI gyerm. Nev.Bölcsődei ell. Személyi juttatások Munkaadókat t.jár Dologi kiadások Működési kiadások Beruházási kiad Költségvetési kiadások Térítési díj bevételek Állami támogatások 0 Óvodaped. Elism.létszám alapján Óvoda működtetési tám Bevételek összesen Különbözet intézmény fennt

15 Fertőszentmiklós Iskola Iskola 2013 ezer forintban Kiadások Személyi juttatások Munkaadókat t.jár Dologi kiadások Működési kiadások Beruházási kiad. 0 Költségvetési kiadások Bérleti díj + áfa bevételek Bevételek összesen Különbözet önkorm. Fenntartási t

16 Fertőszentmiklós Iskola Tanulók száma Kihasználtság % Tornaterem/tornaszoba Számítógép terem Nyelvi labor00 Logopédiai fejlesztő339,87

17 Felhasznált irodalom évi CVII. Törvény letöltve:http://www.complex.hu/kzldat/t htm/t htm ( ) évi CLXXXIX. törvény letöltve: ( ) letöltve: letöltve: Fertőszentmiklós Várossá nyilvánításának kezdeményezése (2008) Fertőszentmiklós Irattár Sopron és térsége önkormányzati társulás – megállapodás (2013) Fertőszentmiklós Irattár Fertőszentmiklós Önkormányzat évi költségvetési rendelete Fertőszentmiklós Irattár Demeter Kinga (2006): A kompetencia kihívások és értelmezések Országos Közoktatási Intézet, Budapest Chrappán Magdolna (2011): Kompetencia a közoktatásban Educati 2011/4. szám Kalmár Erika (2009): Kommunikáció az óvodában (Szakdolgozat) Kalmár Erika (2012): Témahét, Fertőszentmiklós helytörténete (Szakdolgozat) Meggyes Tamás (2006): Településfejlesztés Egyetemi jegyzet Budapest letöltve: ( )

18 Köszönöm a figyelmet! Én azt hiszem, annál nincs nagyobb öröm, mint valakit megtanítani valamire, amit, nem tud.” ( Móricz Zsigmond )


Letölteni ppt "Fertőszentmiklós az oktatásról Kistérségi együttműködés lehetőségei Készítette: Kalmár Erika EDUCORB EXTENDED Fertőszentmiklós, 2014. április 2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések