Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Calderoni Project 2007 2 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Calderoni Project 2007 2 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni."— Előadás másolata:

1

2 1 Calderoni Project 2007

3 2 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Projektigazgató: A Calderoni Project 2007 Dr. Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, főigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

4 3 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Informatikai projektvezető: A Calderoni Project 2007 Németh Balázs programigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

5 4 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Szakmai projektvezető: A Calderoni Project 2007 Dr. Nádasi András Ph.D. tudományos tanácsadó, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

6 5 A Calderoni Project névadója Calderoni István C A L D E R O N I Computer Assisted Learning Design and Educational Research Office of the National Institute for Educational Research and Development

7 6 A Calderoni Terv fő célkitűzése a Calderoni integrált tartalom - szolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform, e-tanulási forrásközpont, kompetencia- fejlesztő program, módszer és taneszköz adatbázis kifejlesztése

8 7 A Calderoni Terv fő célkitűzése a Calderoni hagyományos 3D, audio - vizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató centrum, médiadidaktikai kutató és értékelési központ, gyakorló laboratórium és hálózat létrehozása

9 8 DIGITÁLIS ÉS NYOMTATOTT TUDÁSTÁRAK EGYMÁSRA ÉPÜLÉSE Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek Budapest, március 7. A HAGYOMÁNYOS ÉS DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TAXONÓMIAI KÉRDÉSEI Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetenciafejlesztő programadatbázis Dr. Nádasi András Ph.D. tudományos tanácsadó, egyetemi docens Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet *

10 9 hagyományos 3D és szemléltető eszközök (pl. tanulókísérleti, demonstrációs eszköz, modell, makett, falikép, térkép – SZERTÁR), irányított tapasztalatok (pl. eredeti tárgyak, modellek, gyűjtemények, kiállítások, tanulmányi kirándulások, intézménylátogatások – MÚZEUM), nyomtatott ismerethordozók (pl. könyv, tankönyv, szöveggyűjtemény, atlasz, munkafüzet, képletgyűjtemény – KÖNYVTÁR), audiovizuális információhordozók (pl. oktató hang- és videokazetta, írásvetítő fólia, diasorozat – MÉDIATÁR), elektronikus/digitális médiumok (pl. oktató CD-ROM, CD, multimédia programcsomag, E-book, DVD, szimuláció, prezentáció – FORRÁSKÖZPONT), internetes tanulási forrásközpontok (pl. on-line tananyag, e-learning, adat- és tudásbázis, virtuális könyvtár és múzeum, – e TUDÁSBÁZIS), Az oktatásban használható klasszikus taneszközök és más források

11 10 taxonómia : események, jelenségek vagy tárgyak olyan speciális osztályozása, amelyben az osztályok egymásutánját egységes elv határozza meg. Az osztályozandó jelenségeknek természetes rendezőelve van. Taxonomikus osztályozás pl. az elemek periódusos rendszere, az állat- és növényvilág törzsfejlődésen alapuló klasszifikációja, vagy a taneszközök rendszere.

12 11 taxonómia Mivel a ~ specifikuma a belső rendező elv alapján történő osztályozás, a rendszer nyitott, hiszen csak az osztályozás elvét tártuk fel, aminek ismeretében elővételezhető újabb és újabb osztályozandó elemek megléte. Azok a belső rendező elvek és tv.-szerűségek, amelyek a taxonómia alapját képezik, elméleti magyarázatul szolgálnak az osztályozott jelenségek egymáshoz való viszonyának értelmezéséhez. A neveléstudományban B. Bloom taxonómiája a legjelentősebb.

13 12 A MODELL ELNEVEZÉSE ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA Statikus modell Városok, épületek, gépek, berendezések, szerkezetek kicsinyített másai Dinamikus modell Kerekes kút, bánya, kohó, gyár modellje, tellúrium, planetárium Elvet szemléltető modell Egyszerűsített elektromotor, generátor, ingaóra, armilláris szféra Működő modell Kicsinyített szélmalom, vízkerék, vízturbina-, villanymozdony-, gőzgép Hagyományos síkmodell Dízelmotor, gőzmozdony működését bemutató karton síkmetszet Átmetszet és metszet Dugattyús gőzgép, robbanó-, dízelmotor metszete, fejmetszet, gégemetszet Transzparens síkmodell Írásvetítővel, diaszkóppal kivetíthető síkmetszet, gépelem

14 13 A MODELL ELNEVEZÉSE ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA Domborzati modell Földrajzi modellek a földfelszín megjelenítései, dombortérképek Szimbolikus modell Atom- és molekulamodellek, kristályszerkezeti és kötés modellek TestmodellGeometriai testek és téridomok, testek összehajtható palástja Komplex, építhető modell Szétszedhető, összerakható anatómiai modellek, torzók, virágmodellek Elektronikus szimulátor Virtuális repülőgép, versenyautó, űrhajó irányítása, működtetése Animációs filmfelvétel, trükk Természetrajzi jelenségek, pl. vulkánizmus, dinamikus modell trükkfilmen Számítógépes animáció 2D és 3D grafika, animáció, realisztikus v. szimbolikus vizuális ábrázolás

15 14 Edgar Dale A tapasztalatok piramisa (1946)

16 15 Edgar Dale A tapasztalatok piramisa (1946)

17 16 Edgar Dale The Cone of Experience (1960) Dale, a céloknak, a tananyagnak és a tanulóknak egyaránt megfelelő médiumkiválasztáshoz, a következő pedagógiai tanácsot adta: Ereszkedj olyan alacsonyra a skálán amennyire csak szükséges a megértés biztosítása érdekében, de emelkedj olyan magasra, amennyire csak tudsz a leghatásosabb tanulás érdekében.

18 17

19 18

20 19 Digitális taneszköz típusok I. TUDÁSKÖRNYEZET Ismeret átadás Információ feldolgozás és alkalmazás II. TÁMOGATÓ KÖRNYEZET ÉS/VAGY RENDSZER

21 20 Digitális taneszköz típusok Digitális tudás illetve ismeretforrás 1.2 E-könyv 1.3 Digitális szótár 1.4 Digitális tezaurusz 1.5 Digitális lexikon

22 21 Digitális taneszköz típusok Digitális tananyag-egység/objektum, objektum-tár 2.2 Digitális tananyag 2.3 Digitális oktató játék 2.4 Pedagógiai munkát támogató tartalmi elemek 2.5 Digitális feladatbank

23 22 Digitális taneszköz típusok-3 1 Digitális feladatkészítő és gyakorló környezet 2 Adaptív képességfelmérő és vizsgakörnyezet 3 Digitális portfoliókészítő környezet 4 Kommunikációs platform oktatási célra 5 Képzés-menedzsment rendszer 6 Tartalom-menedzsment rendszer 7 Elektronikus, pedagógiai teljesítmény- támogató rendszer

24 23 - Tevékenység szerkesztő- Gráf szerkesztő - Gyűjtemény tematizáló- Kereső eszköz - Teszt szerkesztő- Tanári előadás szerkesztő - Téma szerkesztő- Offline lejátszó - Lap szerkesztő- Kulcsszavazó eszköz - Szöveg szerkesztő- Adminisztrációs felület - Meta-adat szerkesztő- Új kezelő felület Könczöl Tamás: Digitális taneszköz akkreditáció a közoktatásban

25 24 Az elemek periódusos rendszere

26 25 Az elemek periódusos rendszere

27 26

28 27

29 28 Köszönöm, hogy meghallgattak! Szeretettel várom Önöket bármikor az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz- információs és Oktatástechnológiai Központjában!


Letölteni ppt "1 Calderoni Project 2007 2 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések