Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIFER. Kötelező ez nekünk?  IGEN-NEM (?)  Miért használjuk? Szakmai indokok  Elemenkénti  Készségenkénti diagnózist ad  A teszt egészére vonatkozó,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIFER. Kötelező ez nekünk?  IGEN-NEM (?)  Miért használjuk? Szakmai indokok  Elemenkénti  Készségenkénti diagnózist ad  A teszt egészére vonatkozó,"— Előadás másolata:

1 DIFER

2 Kötelező ez nekünk?  IGEN-NEM (?)  Miért használjuk? Szakmai indokok  Elemenkénti  Készségenkénti diagnózist ad  A teszt egészére vonatkozó, globális több éven át! Oktatásirányítási indokok  Iskolában bizonyos esetekben kötelező Iskolában bizonyos esetekben kötelező  IPR-t bevezető, működtető óvodákban a miniszteri közleményben szerepel

3 Mi van a csomagban?  A programcsomag tartalma: - 1 db mappa használati útmutatóval; - 10 db fóliázott színes tesztlap a hétféle alapkészség fejlődésének vizsgálatához; - 1 db rövid DIFER tesztlap a fejlettség és az iskolaérettség gyors és megbízható mérésére; - 1 db írólap (minta) az írásmozgás-koordináció  vizsgálatához; - 1 db `Fejlődési mutató` füzet (minta), aminek évenkénti kitöltésével végigkövethetőek a gyermek fejlődési folyamatai a 4.-től a 8. életév végéig; - 1 db kézikönyv, amely segíti az alkalmazást az országos helyzetkép diagnózisának bemutatásával és a fejlesztés lehetőségeinek, tennivalóinak ismertetésével.  Megrendelhető: Mozaik Kiadó (a mappán jelzett címek valamelyikén)  Ára: 4960 Ft

4 Kapcsolódó kiadványok  DIFER - Írólap (50 db) Ára: 700 Ft  DIFER – Kézikönyv Ára: 1890 Ft  Fejlődésmutató füzetek Ára: 160Ft/db  DIFER - Írásmozgáskoordináció kézikönyv Ára: 1680 Ft  DIFER - Beszédhanghallás kézikönyv Ára: 1680 Ft  DIFER - Szocializáció kézikönyv Ára: 1680 Ft

5 Kapcsolódó kiadványok  Ára: 4800 Ft  3640 Ft  Fejlesztő füzetek:  Ára: 680 Ft/füzet

6 A mérések száma az óvodai élet alatt (javaslat)  3-4 alkalommal középső csoport (4 éves) vége, Nagycsoport (5 éves) vége A következő év(6 éves) végén Ha marad, 7 éves kor végén  Megjegyzés: fél éven belül nem érdemes mérni. A készségek nem ugrásszerűen fejlődnek. Az új méréskor az előzőleg jól tudottat már nem kell mérni egyre rövidül a mérésre fordított idő

7 A mérés lebonyolítása, ütemezése  3 alkalom/gyermek (lásd: „A vizsgálatok javasolt rendje” – „Szocialitás” lapon  Jó lenne, ha nem saját pedagógus végezné!  Több csoport esetén összehangolni, tervezni!

8 Feladathelyzetek  1 társas (írásmozgás koordináció) Társakhoz való viszony Közben megfigyeljük Késleltetett utasítás  5+1 egyéni (párhuzamosan) Összefüggés -megértésSzociális motívumok és készségek BeszédhanghallásErkölcsi érzék Tapasztalati következtetés Relációszókincs Elemi számolási készség

9 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése Közben: 1.a) Társakhoz való viszony 1.b) késleltetett utasítás  megfigyelése és rögzítése az 7. táblázat 1.a és 1.b oszlopában az értékskála szerint  A írásmozgás-koordináció lapokat a nap végén javítjuk, az eredményeket az 1. táblázatban rögzítjük (pipa, kérdőjel)  1. alkalom (eszközök: tesztlapok, fejlődésmutató füzet, írásmozgás koordináció lapjai, ceruza -4 db,radír, fémpénz (2, 10, 50 és 2 db 100 Ft-os érme), körök, asztal, négy szék  1. Írásmozgás-koordináció Egy asztalhoz leül négy gyermek (de lehet 3-5 is!), de minimum 3 a csoportdinamika miatt Instrukció a lapról

10 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése  1. alkalom  2. Összefüggés-megértés - egy gyermek jön be 2.a) Kapcsolatfelvétel megfigyelése, rögzítés a 7. táblázat 2.a) oszlopába (értékskála) 2.b) Erkölcsi érzék (Instrukció a lapról)  (Sanyi a „Szocialitás” lapról), eredmény rögzítés a 7. táblázat Sanyi oszlopába az értékskála szerint) Tapasztalati összefüggés megértés vizsgálata  Instrukció a lapról  Eredmény rögzítése a 6. táblázatba (pipa, kérdőjel) Közben megfigyelni és rögzíteni  Feladatvállalás 7. táblázat 2.c),  Feladattartás 7. táblázat 2.d) (kitartás)  Érzelmi viszonyulás 7. táblázat 2.e)  Koncentráció 7. táblázat 2.f) oszlop Az érték- skála szerint

11 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése  2. alkalom  1. Beszédhanghallás előtt 3.a) kapcsolatfelvétel megfigyelése, rögzítés a 7. táblázat 3.a) oszlopába az értékelési skála szerint 3.b) erkölcsi érzék (Jutka a „Szocialitás” lapról, előtte az instrukció, az eredmény rögzítése a 7. táblázat 3.b) Jutka oszlopába az értékelési skála szerint

12 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése 2.alkalom 2. A „Beszédhanghallás” vizsgálata Tanácsok: óvónő, gyermek egymás mellett üljön! Ne lássa a gyermek az artikulációt! Ne nézzük a helyes megoldást, a gyermek észreveszi! A bevezető mondatokat mondjuk el, de nem kell „túlragozni”! A zöngés hangok legyenek túlsúlyban! Oda kell mondani: „lehet, hogy becsaplak!”, mert a gyermek számára az óvónő szent és sérthetetlen, tehát biztos, hogy mindent jól mond! Menete:  1-15-ig (rövid változat) –tal kezdjük. (Pipa, kérdőjel a 2. táblázatban). Ha ebben a vizsgálatban legföljebb 2 ? lesz, nem kell tovább folytatni, mert a gyermek készsége optimális szinten áll. Ekkor 58 pont, 97% az eredmény (vagy ennél több)  Ha kettőnél több a kérdőjel, akkor folytatjuk tovább a vizsgálatot (pipa, kérdőjel)

13 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése 2.alkalom 3. A „Beszédhanghallás” vizsgálata közben  3.c) feladatvállalás megfigyelése, eredmény rögzítése a 7. táblázat 3.c) oszlopába az értékskála szerint 4. Erkölcsi érzék (Jancsi a „Szocializáció” lapról), előtte az instrukció, eredmény rögzítése a 7. táblázat 4.a) „Jancsi” oszlopába az értékskála szerint 5. Tapasztalati következtetés vizsgálata, eredmény rögzítése a 5. táblázat soraiban 6. Közben megfigyeljük és rögzítjük a 7. táblázatban  Feladatvállalást 4.b) oszlopban  Kitartást 4.c) oszlopban  Érzelmi viszonyulást 4. d) oszlopban  Koncentrációt 4.d) oszlopban Az értéksála szerint

14 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése  3. alkalom (eszközök: tesztlapok, 20 db pálcika)  1. Kapcsolatfelvétel megfigyelése, eredmény rögzítése a 7. táblázat 5.a) oszlopába  2. Erkölcsi érzék („Mari” a „Szocialitás” lapról, előtte az instrukció), az eredmény rögzítése a 7. táblázat „Mari” oszlopába  3. Reláció szókincs (4 féle teszt, lehet váltogatni!) A kérdéseket ABC sorrendben kell feltenni Az eredmények rögzítése a 3. táblázatban (pipa, kérdőjel)  4. Feladatvállalás megfigyelése a relációszókincs vizsgálata közben, eredmény rögzítése a 7. táblázat 5.c) oszlopban  5. Erkölcsi érzék („Laci” a „Szocializáció” lapról, előtte az instrukció), eredmény rögzítése a 7. táblázat 6.a) oszlopban

15 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése  3. alkalom  6. Elemi számolási készség Az instrukcióknak megfelelően Eredmény rögzítése a 4. táblázatban  7. Közben megfigyeljük és rögzítjük a 7. táblázatban  Feladatvállalást 6.b) oszlopban  Kitartást 6.c) oszlopban  Érzelmi viszonyulást 6. d) oszlopban  Koncentrációt 6.d) oszlopban Az értéksála szerint

16 Rövid DIFER  A tesztlapon pirossal szedve a feladat számjele  Vagy a kék szegélyű lapok  Szorzói vannak (a fejlődésmutató füzetben mindegyiknél olvasható a szorzó mértéke)

17  SZOCIALITÁS

18

19

20  ÍRÁSMOZGÁS KOORDINÁCIÓ

21

22  TAPASZTALATI ÖSSZEFÜGGÉS- MEGÉRTÉS

23

24

25  BESZÉDHANGHALLÁS

26

27

28

29

30

31  TAPASZTALATI KÖVETKEZTETÉS

32

33

34  RELÁCIÓSZÓKINCS

35

36

37

38

39  ELEMI SZÁMOLÁSI KÉSZSÉG

40

41

42  RÖVID DIFER

43

44

45 A DIFER-index kiszámítása  Előkészítő szint: 0-49 százalékpont  Kezdő szint: százalékpont  Haladó szint: százalékpont  Befejező szint: százalékpont  Optimum szint: százalékpont  Javaslat: Ha valamelyik készség előkészítő vagy kezdő szinten áll, maradjon még egy évet az óvodában, azaz ne legyen egyetlen készség sem ezeken a szinteken az iskolába lépés előtt.


Letölteni ppt "DIFER. Kötelező ez nekünk?  IGEN-NEM (?)  Miért használjuk? Szakmai indokok  Elemenkénti  Készségenkénti diagnózist ad  A teszt egészére vonatkozó,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések