Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIFER.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIFER."— Előadás másolata:

1 DIFER

2 Kötelező ez nekünk? IGEN-NEM (?) Miért használjuk? Szakmai indokok
Elemenkénti Készségenkénti diagnózist ad A teszt egészére vonatkozó, globális több éven át! Oktatásirányítási indokok Iskolában bizonyos esetekben kötelező IPR-t bevezető, működtető óvodákban a miniszteri közleményben szerepel

3 Mi van a csomagban? A programcsomag tartalma: - 1 db mappa használati útmutatóval; - 10 db fóliázott színes tesztlap a hétféle alapkészség fejlődésének vizsgálatához; - 1 db rövid DIFER tesztlap a fejlettség és az iskolaérettség gyors és megbízható mérésére; - 1 db írólap (minta) az írásmozgás-koordináció vizsgálatához; - 1 db `Fejlődési mutató` füzet (minta), aminek évenkénti kitöltésével végigkövethetőek a gyermek fejlődési folyamatai a 4.-től a 8. életév végéig; - 1 db kézikönyv, amely segíti az alkalmazást az országos helyzetkép diagnózisának bemutatásával és a fejlesztés lehetőségeinek, tennivalóinak ismertetésével. Megrendelhető: Mozaik Kiadó (a mappán jelzett címek valamelyikén) Ára: 4960 Ft

4 Kapcsolódó kiadványok
DIFER - Írólap (50 db) Ára: 700 Ft DIFER – Kézikönyv Ára: 1890 Ft Fejlődésmutató füzetek Ára: 160Ft/db DIFER - Írásmozgáskoordináció kézikönyv Ára: 1680 Ft DIFER - Beszédhanghallás kézikönyv DIFER - Szocializáció kézikönyv

5 Kapcsolódó kiadványok
Ára: 4800 Ft 3640 Ft Fejlesztő füzetek: Ára: 680 Ft/füzet

6 A mérések száma az óvodai élet alatt (javaslat)
3-4 alkalommal középső csoport (4 éves) vége, Nagycsoport (5 éves) vége A következő év(6 éves) végén Ha marad, 7 éves kor végén Megjegyzés: fél éven belül nem érdemes mérni. A készségek nem ugrásszerűen fejlődnek. Az új méréskor az előzőleg jól tudottat már nem kell mérni egyre rövidül a mérésre fordított idő

7 A mérés lebonyolítása, ütemezése
3 alkalom/gyermek (lásd: „A vizsgálatok javasolt rendje” – „Szocialitás” lapon Jó lenne, ha nem saját pedagógus végezné! Több csoport esetén összehangolni, tervezni!

8 Feladathelyzetek 1 társas (írásmozgás koordináció)
Társakhoz való viszony Közben megfigyeljük Késleltetett utasítás 5+1 egyéni (párhuzamosan) Összefüggés -megértés Szociális motívumok és készségek Beszédhanghallás Erkölcsi érzék Tapasztalati következtetés Relációszókincs Elemi számolási készség

9 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
1. alkalom (eszközök: tesztlapok, fejlődésmutató füzet, írásmozgás koordináció lapjai, ceruza -4 db,radír, fémpénz (2, 10, 50 és 2 db 100 Ft-os érme), körök, asztal, négy szék 1. Írásmozgás-koordináció Egy asztalhoz leül négy gyermek (de lehet 3-5 is!), de minimum 3 a csoportdinamika miatt Instrukció a lapról Közben: 1.a) Társakhoz való viszony 1.b) késleltetett utasítás megfigyelése és rögzítése az 7. táblázat 1.a és 1.b oszlopában az értékskála szerint A írásmozgás-koordináció lapokat a nap végén javítjuk, az eredményeket az 1. táblázatban rögzítjük (pipa, kérdőjel)

10 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
1. alkalom 2. Összefüggés-megértés - egy gyermek jön be 2.a) Kapcsolatfelvétel megfigyelése, rögzítés a 7. táblázat 2.a) oszlopába (értékskála) 2.b) Erkölcsi érzék (Instrukció a lapról) (Sanyi a „Szocialitás” lapról), eredmény rögzítés a 7. táblázat Sanyi oszlopába az értékskála szerint) Tapasztalati összefüggés megértés vizsgálata Instrukció a lapról Eredmény rögzítése a 6. táblázatba (pipa, kérdőjel) Közben megfigyelni és rögzíteni Feladatvállalás táblázat 2.c), Feladattartás táblázat 2.d) (kitartás) Érzelmi viszonyulás táblázat 2.e) Koncentráció táblázat 2.f) oszlop Az érték-skála szerint

11 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
2. alkalom 1. Beszédhanghallás előtt 3.a) kapcsolatfelvétel megfigyelése, rögzítés a 7. táblázat 3.a) oszlopába az értékelési skála szerint 3.b) erkölcsi érzék (Jutka a „Szocialitás” lapról, előtte az instrukció, az eredmény rögzítése a 7. táblázat 3.b) Jutka oszlopába az értékelési skála szerint

12 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
2.alkalom 2. A „Beszédhanghallás” vizsgálata Tanácsok: óvónő, gyermek egymás mellett üljön! Ne lássa a gyermek az artikulációt! Ne nézzük a helyes megoldást, a gyermek észreveszi! A bevezető mondatokat mondjuk el, de nem kell „túlragozni”! A zöngés hangok legyenek túlsúlyban! Oda kell mondani: „lehet, hogy becsaplak!”, mert a gyermek számára az óvónő szent és sérthetetlen, tehát biztos, hogy mindent jól mond! Menete: 1-15-ig (rövid változat) –tal kezdjük. (Pipa, kérdőjel a 2. táblázatban). Ha ebben a vizsgálatban legföljebb 2 ? lesz, nem kell tovább folytatni, mert a gyermek készsége optimális szinten áll. Ekkor 58 pont, 97% az eredmény (vagy ennél több) Ha kettőnél több a kérdőjel, akkor folytatjuk tovább a vizsgálatot (pipa, kérdőjel)

13 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
2.alkalom 3. A „Beszédhanghallás” vizsgálata közben 3.c) feladatvállalás megfigyelése, eredmény rögzítése a 7. táblázat 3.c) oszlopába az értékskála szerint 4. Erkölcsi érzék (Jancsi a „Szocializáció” lapról), előtte az instrukció, eredmény rögzítése a 7. táblázat 4.a) „Jancsi” oszlopába az értékskála szerint 5. Tapasztalati következtetés vizsgálata, eredmény rögzítése a 5. táblázat soraiban 6. Közben megfigyeljük és rögzítjük a 7. táblázatban Feladatvállalást b) oszlopban Kitartást c) oszlopban Érzelmi viszonyulást d) oszlopban Koncentrációt d) oszlopban Az értéksála szerint Az értéksála szerint

14 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
3. alkalom (eszközök: tesztlapok, 20 db pálcika) 1. Kapcsolatfelvétel megfigyelése, eredmény rögzítése a 7. táblázat 5.a) oszlopába 2. Erkölcsi érzék („Mari” a „Szocialitás” lapról, előtte az instrukció), az eredmény rögzítése a 7. táblázat „Mari” oszlopába 3. Reláció szókincs (4 féle teszt, lehet váltogatni!) A kérdéseket ABC sorrendben kell feltenni Az eredmények rögzítése a 3. táblázatban (pipa, kérdőjel) 4. Feladatvállalás megfigyelése a relációszókincs vizsgálata közben, eredmény rögzítése a 7. táblázat 5.c) oszlopban 5. Erkölcsi érzék („Laci” a „Szocializáció” lapról, előtte az instrukció), eredmény rögzítése a 7. táblázat 6.a) oszlopban

15 A vizsgálat menete, az eredmények rögzítése
3. alkalom 6. Elemi számolási készség Az instrukcióknak megfelelően Eredmény rögzítése a 4. táblázatban 7. Közben megfigyeljük és rögzítjük a 7. táblázatban Feladatvállalást b) oszlopban Kitartást c) oszlopban Érzelmi viszonyulást d) oszlopban Koncentrációt d) oszlopban Az értéksála szerint

16 Rövid DIFER A tesztlapon pirossal szedve a feladat számjele
Vagy a kék szegélyű lapok Szorzói vannak (a fejlődésmutató füzetben mindegyiknél olvasható a szorzó mértéke)

17 SZOCIALITÁS

18

19

20 ÍRÁSMOZGÁS KOORDINÁCIÓ

21

22 TAPASZTALATI ÖSSZEFÜGGÉS-MEGÉRTÉS

23

24

25 BESZÉDHANGHALLÁS

26

27

28

29

30

31 TAPASZTALATI KÖVETKEZTETÉS

32

33

34 RELÁCIÓSZÓKINCS

35

36

37

38

39 ELEMI SZÁMOLÁSI KÉSZSÉG

40

41

42 RÖVID DIFER

43

44

45 A DIFER-index kiszámítása
Előkészítő szint: 0-49 százalékpont Kezdő szint: százalékpont Haladó szint: százalékpont Befejező szint: százalékpont Optimum szint: százalékpont Javaslat: Ha valamelyik készség előkészítő vagy kezdő szinten áll, maradjon még egy évet az óvodában, azaz ne legyen egyetlen készség sem ezeken a szinteken az iskolába lépés előtt.


Letölteni ppt "DIFER."

Hasonló előadás


Google Hirdetések