Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben."— Előadás másolata:

1 Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben

2 Budai Sas-hegy Természetvédelmi Terület Látogatóközpont és Tanösvény
2008 óta több látogató Első év - kezdetben alapprogram biztosítása Érdeklődés óvodák részéről - óvodás korosztályt célzó, tematikus program kidolgozása szükségessé vált „ Kökörcsin túra” fantázianév: alapprogramra épített játékos terepi program

3 Újbuda együttműködés 2010 - 2014
2010: újbudai fenntartású oktatási intézmények részére Újbuda által finanszírozott programok biztosítása 2013-tól újbudai fenntartású óvodák számára programok biztosítása Újbuda koncepció – „út a zöld óvoda minősítés felé” Együttműködési terven belül több pont: SZAKMAI EGYÜTTMŰKÖDÉS SZÁMOS KÖRNYEZETI NEVELÉSI PROGRAM KAPCSÁN Újbuda környezettudatos óvoda programjában szakmai segítségnyújtás (éves támogató programsorozatban is) folyamatos kapcsolattartás, díjátadó, DINPI által finanszírozott buszos kirándulások Kökörcsin túra – Újbuda finanszírozza Madárbarát programok - Újbuda finanszírozza DINPI akkreditált pedagógus továbbképzés óvodapedagógusok részére Szakmai segítség nyújtástematikus túrák kidolgozásában: Újbuda természeti értékeinek bemutatása céljából Terepi foglalkozás tartása óvodapedagógusok részére

4 Újbudai „zöld óvodák” A kerületben 27 intézmény működik
Ebből 2014-re 10 nyerte el a „zöld óvoda”minősítést 1 örökös zöld óvoda (3 évben minősítés elnyerése egymás után) Minden évben egy-kettő óvoda nyeri el újonnan a minősítés, lemorzsolódás nincs

5 Újbuda „környezettudatos óvoda” program
„Zöld Újbuda” koncepció – „út a zöld óvoda minősítés felé” Környezetvédelmi Osztály -> pályázat-> környezettudatos óvoda cím 2010 óta (pályázathoz nem alapfeltétel a zöld óvoda minősítés) KVO szempontrendszert állít fel egész évre, ennek megvalósítására mindegyik óvoda számára Ft-ot biztosít, mintegy motivációként Óvodák egész éves programja (környezeti nevelés, fenntarthatóság, környezettudatosság jegyében) Támogató programsorozat: KVO, Önkormányzat Humánszolgálati Igazgatósága és ÚPI, DINPI együttműködés Szakmai segítségnyújtás DINPI részéről Helyszín és Humánerőforrás biztosítása – Természeti értékek megismertetése (a helyiek is) Madaras programok Időszak végén környezettudatos óvoda cím elnyerése szempontrendszer teljesülése értelmében Díjazottak: buszos kirándulás bemutatóhelyinkre Cél a zöld óvoda minősítés, program tartalmi elemei átfedésben

6 Kökörcsin túra Környezeti nevelés terepi körülmények között –
segít a környezetkultúra, a környezettudatos életmód kialakításában szokások, szokásrendszerek, viselkedési formák megalapozása, képességek és készségek tudatos fejlesztése Kidolgozott tematika: játékos forma, egyszerű eszközök, érzékszervek Óvodai ismeretek kiegészítése Tapasztalati úton történő megismerés, (felfedezés öröme, felismerés erősítése, játékos tanulás Az elmúlt öt évben több ezer gyermek Szülinap, szülőkkel is eljönnek utána

7

8 Akkreditált pedagógus továbbképzés
Gyakorlatias képzés Előadások, terepi foglalkozások túlsúlya Terepi környezeti nevelési módszertan bemutatása a DINPI különböző helyszínein Helyszínek: Szemlő-hegyi-, Pál-völgyi- és Mátyás-hegyi-barlangok , Ócsai Tájvédelmi Körzet, Tájház, Turján Ház, Árpád-kori Református templom, Budai Sas-hegy TT, Kutya-hegy, Esztergom, Strázsa-hegyi tanösvény és Duna Múzeum , Szénások Európa Diplomás Terület, terepi program a Jági- tanösvényen, Királyréti Erdei Iskola és Látogatóközpont 2014: 22 fő, míg a korábbi években 10 fő vett részt, idéntől Újbuda a keretet 20 főre növelte, majd a nagy édeklődésre való tekintettel + 2 fő

9 Madárbarát program Önkormányzat éves támogató programsorozatának részeként Program célja, természetvédelmi témák beemelése óvodai közegbe a madarak megismerésén keresztül Előadás, gyakorlati foglalkozás – nagy siker (családi foglalkozások!) 15 intézmény ( 2014 téli-tavaszi időszak) 1800 fő Később folytatás „Madárdetektív” 2014 őszi időszak: több, mint 800 fő

10 Tematikus terepi programok, műhelyfoglalkozások kidolgozása
Önkormányzat éves támogató programsorozatának részeként ÚPI - Újbudai Pedagógiai Intézet közreműködésével Közigazgatási határon belül helyi értékek bemutatása Országos jelentőségű természeti érték: például Budai Sas-hegy TT Helyi jelentőségű természeti érték: például Rupp-hegy Óvodapedagógusoknak Cél: Óvodapedagógusok bíztatása, terepi környezeti nevelési módszerek alkalmazására, beemelése az éves programba, ötletadás az éves programhoz

11 „…Mondd el és elfelejtem;
mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem… „ (Konfuciusz)

12 Köszönjük megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések