Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére Halasi Ágnes Közoktatási vezető, Környezeti nevelő Budapest, 2014. december 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére Halasi Ágnes Közoktatási vezető, Környezeti nevelő Budapest, 2014. december 17."— Előadás másolata:

1 Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére Halasi Ágnes Közoktatási vezető, Környezeti nevelő Budapest, december 17.

2 Intézményi dokumentumok Helyi pedagógiai program Éves munkaterv és értékelése Gyermeki fejlődés nyomon követési dokumentuma Csoportnapló Ellenőrzés-értékelés, a minőség, teljesítményértékelés dokumentumai -Nevelési év munkaterve -Munkaközösségi munkaterv -Zöld Óvoda munkaterv Településre, vagy térségre vonatkozó környezeti koncepciók, stratégiák, tervek A DOKUMENTUMOK KOHERENCIÁJA ( az önértékelési szempontsor kitöltéséhez ) Külső világ tevékeny megismerése 1. sz.

3 Markánsan jelenjen meg Többletet mutasson be Legyen konkrétan tetten érhető Környezeti nevelésre épített fejlesztés valósuljon meg Élhető életre neveljen Helyezze előtérbe a helyi értékeket Zöld óvodai tartalmak a dokumentumokban

4 Településre, vagy térségre vonatkozó környezeti koncepciók, stratégiák, tervek Dokumentumok elemzése 1. sz. A fenti dokumentumok megismerése Az alábbi hívószavakra rákeresés (környezetvédelem, fenntarthatóság, szemléletváltás, környezettudatosság, akciók, kampányok, hulladék-víz-levegő-talaj, támogatás, pályázat, zöld jeles napok, hagyományok…) Találkozási (közös) pontok megkeresése az intézményi dokumentumokban

5 Dokumentumok elemzése Helyi pedagógiai program Óvodai nevelési alapelvek, célkitűzések, módszertani kultúra Nevelési feladatok, tevékenységek Egészségnevelési és környezeti nevelési elvek Szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységek Gyermekvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenységek A szülő, gyermek, a pedagógus együttműködésének formái A gyermekek esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések 1. sz. 8. sz.

6 Dokumentumok elemzése Éves munkaterv és értékelése 1. sz. Az óvodai nevelés nélküli munkanapok felhasználása Az óvodai élethez kapcsolódó ünnepek megünneplésének időpontjai Előre tervezhető nevelő- testületi értekezletek … időpontjai Az intézmény bemutatását szolgáló nyílt napok, rendezvények … időpontjai Továbbképzések 7. sz. Néphagyományok, zöld jeles napok, egyéb hagyományok … 3. sz. Pályázatok, belső tudásátadás 7. sz. Nyílt napok, konferencia, szakmai nap … 5.sz.

7 Dokumentumok elemzése Csoportnapló 1. sz. Nevelési terv (félévenként) Nevelési koncepció Szervezési feladatok (csoportos programok) Heti ütemtervek és azok tapasztalatai Hetirend, napirend Zöld tartalmak, helyi sajátosságok sz.

8 Dokumentumok elemzése Gyermeki fejlődés nyomon követési dokumentuma 1. sz. Kiindulási alap az intézményi mérőlapok A mérőlapokban megkeresni a zöld tartalmakkal összhangban álló szempontokat (önállóság, alkalmazkodás, felelősségvállalás, énkép, együttműködés, munkatempó, takarékoskodik a vízzel, óvja, gondozza az élő környezetet, érdeklődő környezete iránt, figyel környezete rendjére, gyakorolja a szelektív hulladékgyűjtést…) 8. sz. Ellenőrzés-értékelés, a minőség, teljesítményértékelés dokumentumai 1. sz. „Zöld” munkaközösség vezetője, a Zöld Óvoda-i feladatok megvalósításáért felelős személy (pl. intézményvezető-helyettes) szakmai ellenőrzési dokumentumai Célszerű egy, a zöld tartalmakra irányuló szempontsort összeállítani, hogy mindenki ismerje az ellenőrzés- értékelés irányultságát, tartalmát (egészséges életmódra nevelés, szokásalakítás, korszerű módszerek alkalmazása, cselekedtetés, tapasztalatszerzés…) sz.

9 “Aki a nyári mezőt és sötétlő erdőket csak a televízióból ismeri, aligha fog egyetlen könnyet is ejteni utánuk, még akkor sem, ha már hallotta valahol, hogy azok mennyire fontosak az emberiség fennmaradása szempontjából.” Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére Halasi Ágnes Közoktatási vezető, Környezeti nevelő Budapest, 2014. december 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések