Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Létezik még kampány a kgfb-piacon? Az év végi váltási időszak tapasztalatai félidőben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Létezik még kampány a kgfb-piacon? Az év végi váltási időszak tapasztalatai félidőben."— Előadás másolata:

1 Létezik még kampány a kgfb-piacon? Az év végi váltási időszak tapasztalatai félidőben

2  Év végi kontra évközi váltási időszak  Mire számítunk?  Érdektelenné vált a novemberi időszak  A 2014. év főbb fejleményei a kgfb-piacon  Az első félidő főbb tapasztalatai  Mire figyeljünk az év végi kampányban?  Határidők  e-kommunikáció  Almát az almával… (a baleseti adó a tarifákban) Aktuális témaköreink Piaci áttekintés - objektíven, direkt üzleti érdekektől mentesen

3 Az év végén váltók arányának változása Miközben az év végi évfordulóval rendelkezők száma feleződött, a biztosítót váltók száma a hetedére csökkent. Még mindig van olyan biztosító, amelyik kedvezőbb díjban részesíti az új ügyfeleket. Ezért a biztosítót váltókon kívül várhatóan további 30-40 ezer autós a saját biztosítóján belül fogja felmondani és újrakötni – kedvezőbb feltételekkel – kgfb-szerződését.

4 Miért nincsen váltási láz?  Az autósok fele már év közben tud váltani  Csak óvatos (8-10 százaléknyi) átlagdíj-emelkedés következett be  Egyik biztosító sem jelentkezett extrém alacsony díjjal  Alacsony összegű megtakarítási lehetőségek – aki akarta, már a korábbi években olcsóbb kgfb-re váltott  Kevesebb biztosító kínál kedvezőbb díjat újonnan kötő ügyfeleinek, így nem éri meg ugyanott újrakötni  Kisebb marketingtevékenység a piacon, kevesebb autós figyelmét érik el a kampányüzenetek A „kampány” elnevezés mára okafogyottá vált Tényezők, amelyek gyengítik a szerződésváltási hajlandóságot

5 Milyen célcsoport érhető most el?  Legalább öt éve ugyanannál a tulajdonosnál lévő, többségében 10 évnél öregebb autók  Esetükben a kgfb sem cascóhoz, sem más termékhez nem igazán hatékony belépőtermék  10-ből 4 jármű B10-ben: minimális átlagos díjszint  Reklámmal egyre kevésbé hatékony az elérésük A mára fennmaradt év végi évfordulós járműpark összességében immár nem kiemelt üzleti célcsoport. Az elsődleges ok az elérhető célcsoport. Kik váltanak ilyenkor?

6 A fókusz immár az évközi időszakon van  Folyamatos manőverezés kisebb-nagyobb díjmódosításokkal Az ügyfél egész évben fontossá vált a kgfb-t kínáló biztosítók számára. Összes díjhirdetés száma / év 68 Egy biztosítóra jutó átlagos díjhirdetés 5,5 8 biztosító1-4 alkalommal 4 biztosító5-8 alkalommal 3 biztosító (Allianz, Generali, Wáberer) 9-10 alkalommal  Év közben 10-15 százalékos díjemelés – lehetőség a kár/díj egyensúly megfelelő beállítására

7 A díjemelkedés szükségszerű A korrigált kárhányad továbbra is 90 százalék körül mozog Egy év alatt 5 százalékkal nőtt az üzemanyag-fogyasztás, és 4 százalékkal a személyi sérüléses balesetek száma A szolgáltatás minőségét kockáztatja a jelenlegi díjszint (növekedhet a kárrendezés átlagos ideje) A piaci verseny továbbra sem engedi elszaladni a díjakat.

8 Újdonságok 2014-ben  Évközi díjhirdetés lehetősége  Minden biztosító élt vele, átlagosan 5-6 alkalommal  Gyakorlatilag teljessé vált a piaci liberalizáció  Kármentességi kedvezmények, károkozói pótdíjak ismét február 1-jétől  Ismét érvényesül a szabad tarifaképzés elve  Július 1-jétől a korábbi üzemben tartón is behajtható a fedezetlenségi díj  Bezárult egy kiskapu  A MABISZ Elkülönített Szervezeti Egysége számára nyitottá vált lehetőség egy átlagos autó esetén is 60-70 ezer forintos díjat jelenthet féléves elmaradás esetén

9 KGFB-átkötési időszak 2014 Az első tapasztalatok/1 Mennyivel nőtt az átlagdíj? Az idei, év végi időszakban lehet először érzékelhető díjnövekedésről beszélni. Ennek mértéke azonban mérsékelt, nem haladta meg a 8-10 százalékot. Elterjedt vélekedés szerint a biztosítók az idén kiemelten büntetik a károkozó autósokat Tény, hogy egyes károkozó autósok jelentős pótdíjjal szembesülnek. Egyes biztosítók eltérő stratégiák mentén alakítják ki veszélyközösségeiket. De ezekért az autósokért is folyik verseny: ahhoz a versenytárshoz lehet szerződni, amelyik a b ó nus z -m á lus z rendszerben való két szint visszalépésen kívül nem alkalmaz pótdíjat.

10 KGFB-átkötési időszak 2014 Az első tapasztalatok/2 Valóban nőtt idén az autósok rohama? NINCSEN semmilyen váratlan kiugrás az érdeklődésben, sőt, a tavalyinál érezhetően kisebb az érdeklődés. Egy kivételével minden piaci szereplő csökkenő időarányos szerződésszámról számol be. Flottadíjak Egyedi, cégre szabott flottadíjak (akár adószám alapján specifikálva): egyes biztosítóknál a hirdetések jelentős része ezt takarja Ismét kedvező, a kockázataránynak megfelelő díjak a jellemzőek Aki külön-külön próbál a flotta autóira kgfb-t kötni, azt pótdíjazzák

11  A tarifatáblázatok nyomtatott formában már meg sem jelennek, így felértékelődött a teljes körű összehasonlítást nyújtó szolgáltatók szerepe  Az ügyféltámogatás további eszközei: o Együttkötési kedvezmények bemutatása, összehasonlítása o Teljes körű ügyintézés (kezdve az előző szerződések felmondásával ) o Támogatás a kárrendezésben (ügyfélérdekek képviselete a biztosítónál) o Kártörténeti lekérdezés problémája esetén segítség a helyes besorolás érdekében o Árgarancia Az idei kampányban is a szerződések négyötödét alkuszon keresztül kötik. Továbbra is alapvető az alkuszi csatorna szerepe

12 Amire az idei kampány során is fokozottan figyelni kell 1. Ne az utolsó napokra hagyjuk a mérlegelést ! A tapasztalatok szerint az autósok 40 százaléka az utolsó hétre hagyja a döntést 2.Továbbra sem egységes tartalmú díjértesítőt küldenek a biztosítók: egy részük a díjban feltünteti a baleseti adót, másik részük azonban nem! Ez félreértésekhez vezethet a díj- összehasonlítás során. 3.Az e-kommunikációt választó ügyfelek az indexdíjat csak e- mailben kapják meg!

13 Fontos határidők az év végi érfordulósoknak A későn beérkező dokumentumokat a biztosítóknak törvényi tiltás miatt nem áll módjában befogadni. Meghirdetik január 1-jei tarifákat a biztosítók. Az első kalkulátorok délután működésbe lépnek Minden év végi váltó kézhez kapja jövő évi díjértesítőjét Az alkuszok többsége legkésőbb november 30-ig fogadja be a felmondásokra vonatkozó megbízásokat. Az utolsó napi megbízások teljesítésére a legtöbb alkusz nem vállal felelősséget Éjfélig be kell érkezni a felmondást tartalmazó dokumentumoknak a meglévő biztosítókhoz A december 1-jéig érvényesen fel nem mondott szerződések automatikusan egy évvel hosszabbodnak meg. Meg kell kötni a következő évre vonatkozó új szerződést

14 2. Az online kalkuláció során figyeljünk az elérhető kedvezményekre!  Szánjunk időt a kalkulációra az online csatornákon is!  Tüntessünk fel minden releváns adatot a pontos eredmény érdekében  Ügyeljünk rá, hogy a kedvezményes együttkötéssel kínált termékek ne támasszanak speciális követelményeket, illetve ne nyújtsanak hiányos fedezetet!  Kétség esetén vonjuk be alkuszunkat!

15 3. Számoljunk a baleseti adóval! A baleseti adó az idén is 30 százalékkal növeli a fizetendő díjakat (mértéke évi 30.295 forintig maximált) A kalkulátorok egy része csak az adómentes összeget jeleníti meg, másutt adó külön összegként van feltüntetve, de létezik bruttó díjas kalkulátor is A biztosítók egy része az indexdíj részeként tünteti fel a baleseti adót. Másik részük azonban csak a nettó összeget közli összegszerűen Figyeljünk oda arra, hogy „az almát az almával” hasonlítsuk össze!

16 4. e-kommunikáció A tavaly kötött szerződések jelentős részét (egyes becslések szerint a harmadát) az elérhető kedvezmény miatt e-kommunikációs feltétekkel kötötték E szerződések valamennyi dokumentuma – így az indexlevél is – e-mailen keresztül, és nem postai úton érkezik az ügyfélhez. Ha megváltozik a kapcsolattartáshoz megadott e-mail cím, azt – hasonlóan más, a szerződéshez kapcsolódó adathoz – haladéktalanul be kell jelenteni a biztosító felé! Az e-kommunikáció választásakor felmerülő főbb problémák: Van, aki egyszerűen nem tudja kezelni az internet nyújtotta lehetőségeket Használaton kívülre kerül a szerződésben megadott e-mailcím SPAM-szűrőn nem jut át az üzenet Az adott biztosító nem levelet küld, hanem csak a biztosító online felületén lehet tájékozódni, mivel ott folyik a hivatalos kommunikáció

17 Egy most születő év végi kampány  Kizárólag az év végéig megkötött szerződésekre vehető igénybe az idei adókedvezmény  A jelenlegi termékek TKM-szintje méltányos az ügyfelek számára (MNB-ajánlásnak megfelelő)  Nincsen kötési láz, de decemberben számos kisebb médiakampány is élénkíteni fogja majd a piacot  A jelenlegi termékek többségét az alkuszok is kínálják A helyes alkuszi hozzáállás: nem elég az érdeklődést felkelteni, a valós igényeket kell felmérni, és azokhoz megtalálni a megfelelő megoldást A nyugdíjbiztosításról röviden

18

19


Letölteni ppt "Létezik még kampány a kgfb-piacon? Az év végi váltási időszak tapasztalatai félidőben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések