Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HM Hatósági Hivatal Katonai Légügyi Igazgatóság Sipos Károly alezredes Európai katonai légügyi szabályozás hazai bevezethetősége.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HM Hatósági Hivatal Katonai Légügyi Igazgatóság Sipos Károly alezredes Európai katonai légügyi szabályozás hazai bevezethetősége."— Előadás másolata:

1 HM Hatósági Hivatal Katonai Légügyi Igazgatóság Sipos Károly alezredes Európai katonai légügyi szabályozás hazai bevezethetősége

2 -Felállításáról 2008-ban 26 EU ország védelmi minisztere határozott; -Működését a Basic Framework Document (BFD) szabályozza; -NINCS LÉGÜGYI HATÓSÁGI JOGKÖR!!! -Tagjai: a katonai légügyi hatóságok képviselői (HU speciális helyzete); -A jogszabályalkotás ún. Task Force –okban folyik; -HU kezdeti részvétele, majd között szünet; -HM HH KLI megalakítása után kapcsolatfelvétel; -EDA MAWA BFD 2.0 aláírása; -Közös képviselet: HM HH KLI+NKH LH ÁLF. EDA MAWA FORUM – European Defence Agency Military Airworthiness Authorities Forum

3 FL IS GE AM AZ EE UA MD TR CY FR LV LT BE NL DE UK IR BYBY RO AL BG GR CH IT AU HU ES PT DK NO SE PL CZ MT BA MA DZ TN SY IQ IR KZ RU LU SK SL HR RU The EDA Member States: 28 EU States - Denmark ME KO RS FYROM

4 -Fő feladata: a polgári szabályozás (EASA Part -ok) mintájára az egységes európai katonai légügyi szabályozórendszer kialakítása (European Military Airworthiness Regulation – Európai Katonai Légügyi Jogszabály (EMAR); -Miért? - 216/2008/EK rendelet (EASA megalakítása), ipari érdek; -Garancia: az állami légiközlekedés jogszabályi környezete, szervezése, végrehajtási mechanizmusai más EU-tagországokéhoz hasonlóvá válhatnak, megkönnyítve az együttműködést nemcsak a békeidőben, de a műveleti viszonyok között is; -Nem korlátozhatja a tagországok védelmi képességeit, azok bevezetéséről minden tagország önállóan határozhat; -EASA – MAWA emü. -> JMAA megalakítása? EDA MAWA FORUM folyt.

5 -Jelenlegi ambíció a repülő-műszaki terület szabályozása (RPAS is); -Minden állami légijármű „komplex motoros légijárműnek” minősül; -Nem csak EU tagországok alkalmazzák; -European Military Airworthiness Document (EMAD): –EMAD 1 – Definition and Acronyms Document; –EMAD R – Recognition; –EMACC – European Military Airworthiness Certification Criteria –EMAR Implementation Guidance –EMAR Forms Document EMAR - European Military Airworthiness Regulation

6 -European Military Airworthiness Requirements (EMAR): –EMAR 21 – Certification of Miltary Aircraft and Related Products, Parts and Appliances, and Design and Production Organizations; –EMAR 66 – Military Aircraft Maintenance Licensing; –EMAR 145 – Requriments for Maintenance Organisations; –EMAR 147 – Aircraft Maintenance Training Organisations; –EMAR M – Continous Airworthiness Management Organization (CAMO) – kidolgozás alatt; -Alkalmazási segédletek: AMC&GM – Acceptable Means of Compliance & Guidance Material. EMAR - European Military Airworthiness Regulation

7 -A hazai állami légiközlekedési jogszabályok frissítésre szorulnak; -Teljes, részleges adaptáció; -Jelenlegi ambíció a repülő-műszaki terület szabályozása; -EMAR-ok lefordítása; -Hazai szervezeti kialakítás vs. EMAR szerinti követelmények -EMAR /1998. (XII. 21.) HM rendelet az állami légijárművek nyilvántartásáról, gyártásáról és javításáról, valamint a típus- és légialkalmasságáról; -EMAR 145 – tulajdonos (owner), fenntartó (TC holder), üzemeltető (operator) – CAMO; -EMAR 147 – kiképző intézet, kiképzés – NKE, MH AA, más intézmény, modulok, óraszámok, integrált vagy kiegészítő képzés; -EMAR 66 – szoros kapcsolat EMAR 147, nyugati-keleti típusok -Hajózó és légiforgalmi szolgálatok területe - BVR Hazai bevezethetőség

8 EDA MAWA web site: Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "HM Hatósági Hivatal Katonai Légügyi Igazgatóság Sipos Károly alezredes Európai katonai légügyi szabályozás hazai bevezethetősége."

Hasonló előadás


Google Hirdetések