Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hajnal Sándor 1Ökosuli2010.06.05  Alapgondolat: Egy kertész iskola akkor is ökosuli, ha hivatalosan nem az, tehát miért ne pályázzunk!  A kritériumok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hajnal Sándor 1Ökosuli2010.06.05  Alapgondolat: Egy kertész iskola akkor is ökosuli, ha hivatalosan nem az, tehát miért ne pályázzunk!  A kritériumok."— Előadás másolata:

1

2 Hajnal Sándor 1Ökosuli

3  Alapgondolat: Egy kertész iskola akkor is ökosuli, ha hivatalosan nem az, tehát miért ne pályázzunk!  A kritériumok zömének gyakorlatilag megfelelünk!  A környezettudatosság a kertészetben jelen van, (komposztálás, takarékosság, újrafelhasználás), csak ki kell terjeszteni az egész iskolára.  2007/2008-as tanévben nyertük el az ÖKOISKOLA címet. 2Ökosuli

4 3Ökosuli

5 4Ökosuli

6 5Ökosuli

7 6Ökosuli

8 7Ökosuli

9 8Ökosuli

10 9Ökosuli

11 Ökosuli10

12 Ökosuli11

13 Ökosuli12

14 Ökosuli13

15 Ökosuli14

16 Ökosuli15

17 Ökosuli16

18  Az iskola együttműködik más magyar és lehetőség szerint külföldi iskolákkal is.  Az iskola figyelmet fordít arra, hogy munkájával hozzájáruljon a helyi társadalom igényeinek kielégítéséhez, kiemelten a fenntarthatóság elveinek pedagógiai képviseletével.  Az iskola felhasználja a különböző kommunikációs csatornákat és a helyi médiát annak érdekében, hogy munkájáról minél többen hírt kapjanak.  Az iskola lehetőséget ad a szűkebb és tágabb környezetében, valamint a nagyvilágban történő főbb, a környezetvédelemmel kapcsolatos, eseményekkel való foglalkozásnak.  Az iskola együttműködik a helyi önkormányzattal, a helyi hatóságokkal és olyan helyi támogatókkal, vállalkozókkal, melyek az ökoiskola értékeivel és céljaival megegyező célokat szolgálnak. 17Ökosuli

19 Jelenleg két általános iskolával vagyunk kapcsolatban az ökosuli programmal. A Pitagorasz Általános Iskola A Harmat utcai Általános Iskola Ezekkel az iskolákkal közösen szervezünk környezet védelmi programokat Ökosuli18

20 Ökosuli19

21 Ökosuli20

22  A két általános iskolával rendszeresen tartjuk a kapcsolatot.  Az iskolák közötti együttműködésbe maximálisan bevonjuk a diákokat.  A középiskolás tanulók közösen dolgoznak az általános iskolai gyerekkel! Ökosuli21

23  A CIKK Egyesület által szervezett Tiszta Kőbányáért akcióban 2008 óta veszünk részt, kb. hetven fővel.  A MERKAPT Sport Központ Nagy Sportág Választó rendezvényébe a kezdetektől bekapcsolódtunk. BMX-pálya kialakítás, növény ültetés, szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése.  A KŐKERT KHT-val közösen ápoljuk az Európa parkot, melyet az iskolánk a Die EUROPER szövetséggel közösen hozott létre a Maglódi úton.  Új, egy éves a kapcsolat a DIA-val ( Demokratikus Ifjúság Alapítvány). 8 db új madáretetőt eredményezett, melyet a tanulóink készítettek el Ökosuli22

24 A Madárbarát Kert Program  REGISZTRÁCIÓS LAP  Kitöltés után visszaküldendő az MME Budapest, Költő u. 21. postai, vagy az címre. 23Ökosuli

25  Tanáraink rendszeresen előadást tartanak a Kispesti Kertbarát Klubban.  Felvettük a kapcsolatot a Csepeli Kertbarátokkal is.  A két Kertbarát Klub tagjai évente kétszer meglátogatják az iskolai kertet, ahol a tanulóinkkal közösen botanikai sétát tesznek a parkban Ökosuli24

26  Az Illés utcai Füvészkert rendezvényein is jelen vagyunk (pl. Kaktusz kiállítás).  Partneri viszonyban állunk a Magyar Orchidea Szövetséggel. Az orchidea kiállításokon aktívan részt veszünk és nem csak a kiállítói, hanem az építői oldalról is.  A Vácrátóti Botanikus Kertbe hosszú évek óta nyári gyakorlatot szervezünk, amelyen a részvétel önkéntes a tanulóknak Ökosuli25

27  Jelenleg 32 iskola tagja a szövetségnek.  Ebből megközelítően 30% tartozik az Ökoiskolai Hálózatba.  Ugyanennyien tervezik, hogy pályáznak.  A cél, hogy a MAKESZISZ minden iskolája Ökoiskolai címet érjen el! 26Ökosuli

28  Iskolánk a Színes TISZK vezető iskolája.  A Térségi Integrált Szakképző Központ hét iskolából alakult meg.  A TISZK-en belüli ökoiskolai cél, a szorosabb együttműködés, és hogy a társiskolák is bekerüljenek az Ökoiskolai programba Ökosuli27

29 28Ökosuli

30  Az Ökoiskolák a kritériumrendszerben előírt kapcsolatokat viszonylag könnyen teljesíthetik.  Az iskolai együttműködések rendkívül jó hatással vannak a fenntarthatóság pedagógiájára, különösen az általános iskola és középiskolák közötti kapcsolatokban.  A civil egyesületek, alapítványok is keresik a kapcsolatokat. Éljünk a lehetőségekkel!  Ne várjunk! Legyünk kezdeményezők és az eredmények nem maradnak el Ökosuli29

31  Köszönöm a figyelmüket 30Ökosuli


Letölteni ppt "Hajnal Sándor 1Ökosuli2010.06.05  Alapgondolat: Egy kertész iskola akkor is ökosuli, ha hivatalosan nem az, tehát miért ne pályázzunk!  A kritériumok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések